برای بازی در عید چه لپ تاپی بخریم

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۱۳:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۰۹۰۴
برای بازی در عید چه لپ تاپی بخریم

بسیاری از گیمر‌ها علاقه خاصی به تجربه بازی‌های ویدیویی در لپ تاپ دارند؛ شاید حمل‌و‌نقل آسان یکی از دلایلی باشد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این روز‌ها که اکثر مردم در تدارک خرید و نوکردن کالا و تجهیزات مورد‌نیاز خود برای عید هستند؛ بهتر است شما بدون آگاهی دست به خرید نزنید و از قبل هدف خود را مشخص کنید تا یک خرید حرفه‌ای داشته باشید.

در حال حاضر افراد بسیاری برای خرید بهترین تجهیزات دیجیتالی گیمینگ اقدام می‌کنند‌. اگر فرد بدون کسب اطلاعات اولیه اقدام به خرید کند، بدون شک نمی‌تواند انتخاب خوبی داشته باشد؛ چراکه وسایل دیجیتالی ازجمله لپ تاپ یک وسیله تخصصی است و نباید صرفا از روی ظاهر اقدام به خرید کنیم. بنابراین اگر شما نیز به‌دنبال خرید بهترین لپتاپ هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

آشنایی بیشتر با لپ تاپ گیمینگ

این تجهیزات با سایر تجهیزات دیجیتالی متفاوت هستند. دلیل این تفاوت کارایی متفاوت آن‌ها است. محصولات گیمینگ به‌صورت خاصی برای انجام باز‌ی‌های سنگین و پروژه‌های مهندسی طراحی شده‌اند. این امر موجب شده است تا این محصولات در دو بخش CPU و GPU از نوع معمولی آن، عملکرد بهتری داشته استباشد در این کالا‌های دیجیتالی از کارت گرافیک قوی، پردازنده خاص و پر‌سرعت‌تر، رم بالا‌تر و سیستم خنک‌کننده قوی‌تر بهره گرفته می‌شود.

3

 

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

بدون شک این محصول متشکل از اجزای مختلفی است که هر‌کدام از آن‌ها عملکرد متفاوتی دارند. هر‌کدام از این اجزا باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا شما بتوانید بازی‌های سنگین را اجرا کنید.

·سیستم عامل

سیستم عامل یکی از عواملی محسوب می‌شود که همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل این امر این است که تمام فعالیت‌های ما با کمک سیستم‌عامل صورت می‌گیرد. در تمام این سال‌ها ویندوز همیشه یک سیستم‌عامل استاندارد بوده است و این مورد هنوز هم صدق می‌کند. با این‌حال مک و لینوکس نیز کاربران خاص خود را دارند.

ویندوز

این سیستم در طولانی‌مدت تغییرات قابل‌توجهی را به خود دیده است. ویندوز ۱۱ که آخرین ورژن منتشرشده توسط مایکروسافت است، از کارایی بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید دستگاه شما از تمام بازی‌های عرضه‌شده برای پی سی پشتیبانی کند، توصیه می‌شود که به سراغ خرید لپ تاپ با پلتفرم ویندوز بروید.

لینوکس

این مورد یک سیستم‌عامل واحد نیست؛ اما هسته بسیاری از آن‌ها محسوب می‌شود. این پلتفرم مناسب افرادی است که سادگی را ترجیح می‌دهند. لینوکس تنها 3 درصد از مارکت را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل هم برند‌های بسیاری را نمی‌توان پیدا کرد که از این پلتفرم استفاده کنند.

مک

سیستم‌عامل مک مخصوص برند اپل است که ظاهر ساده‌ای دارد؛ اما با این‌حال توجه کاربران بسیاری را به ‌خود جلب کرده است. البته گیمر‌ها باید این نکته را مد‌نظر داشته باشند که مک با محدودیت در اجرای گیم‌ها مواجه است. به‌طور کلی، قطعات مورد‌استفاده در پلتفرم مک برای تجربه بازی‌های ویدیویی مناسب نیستند.

·پردازنده

پردازنده‌ها مغز اصلی لپ تاپ هستند؛ توصیه می‌شود به سراغ مغزی بروید که بهتر فکر می‌کند. بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که از پردازنده‌های نسل جدید برخوردار هستند. در این‌صورت CPU دستگاه شما عمر مفید طولانی‌تری خواهد داشت. یکی از فاکتور‌های مهم هنگام انتخاب یک محصول دیجیتالی، سرعت اجرای پردازنده است. بنابراین باید پردازنده‌ها را از نظر سرعت اجرا با یکدیگر مقایسه کنید.

·کارت گرافیکی

کارت گرافیک در اجرای بازی‌ها و ارائه تصاویر گرافیکی، فرایند فشرده‌ای را انجام می‌دهد. این کارت برای گیمر‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود؛ چرا‌که موجب ارائه نرخ فریم بهتر و ارائه تجربه مناسب‌تر از بازی‌های ویدیویی می‌شود. گرافیک این محصولات در دو مدل مختلف یافت می‌شود که شامل یکپارچه، اختصاصی و مجزا می‌شوند.

·رزولوشن نمایشگر

رزولوشن نمایشگر از معیار‌هایی است که به‌صورت مستقیم در تجربه کاربران از گیم‌ها تاثیر می‌گذارد. تاثیر آن بر روی کیفیت بصری و نحوه اجرای بازی‌ها دیده می‌شود. به‌دلیل اینکه کیفیت تصویر مهم‌ترین عامل در انجام گیم‌های ویدیویی است، برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید این نکته را در لیست خود قرار دهید. اگر از نظر بودجه با محدودیت خاصی رو‌به‌رو نیستید و می‌خواهید تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید، صفحه نمایش‌های 4k را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

·قابلیت‌های ارتقا در آینده

درست همانند هر چیز دیگر، خرید یک محصول با‌کیفیت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ زیرا قرار است که تا چند سال برای شما کارایی داشته باشد. نکته مهم در هنگام انتخاب کالا این است که تا چه اندازه‌ای امکان ارتقا در آینده را فراهم می‌کند. در‌حقیقت بسیاری از لپ تاپ‌های موجود در بازار طوری طراحی شده‌اند که قابلیت ارتقا در آینده را دارا نیستند.

·کیبورد

کیبورد یکی از مواردی است که اکثر مواقع نادیده گرفته می‌شود. جدید‌ترین تولیدات برند‌های مختلف معمولا دارای کیبورد‌های مکانیکی هستند که گزینه فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آیند. شاخصه اصلی این نوع صفحه‌کلید‌ها، صدا دادن آن‌ها حین فشردن کلید‌ها است.

·کیفیت ساخت

شاید برخی از افراد به‌دنبال خرید یک محصول و استفاده از آن باشند؛ اما باید کیفیت ساخت محصول را هم در نظر بگیرند. محصولات مستحکم می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند. خرید یک محصول با سخت‌افزار قوی، اما کیفیت ساخت پایین، در طولانی‌مدت برای شما دردسر ایجاد خواهد کرد. خرید لپ تاپ ایسوس می‌تواند یک انتخاب مناسب با کیفیت ساخت بالا باشد.

·سیستم خنک‌کنندگی

شاید این مورد بی‌اهمیت به‌نظر برسد؛ اما یکی از اصلی‌ترین عوامل برای داشتن یک محصول کاربردی است. سیستم خنک‌کنندگی وظیفه خنک نگه داشتن دستگاه را حین انجام کار دارد. بیشتر دستگاه‌های گیمینگ دارای دو فن هستند که به خنک شدن محصول کمک می‌کنند. به‌یاد داشته باشید که فن‌ها باید تعداد پره‌های کافی داشته باشند. برخی از جدید‌ترین مدل‌های موجود در بازار، سیستم خنک‌کننده مایع دارند. فرایند خنک‌شدن دستگاه از طریق گذراندن مایع درون لوله‌های مسی اطراف پردازنده‌ها و کارت گرافیک انجام می‌شود.

·پورت‌ها

به این دقت کنید که پورت‌ها در جایگاه مناسبی قرار گرفته باشند و استفاده از آن‌ها مانع امکان استفاده همزمان از سایر پورت‌ها نشود. تعداد پورت‌های لپ تاپ هم اهمیت بالایی دارد؛ زیرا ممکن است که تعداد آن‌ها برای استفاده شما کم باشد. بنابراین این مورد هم باید در لیست شما قرار بگیرد تا بتوانید مناسب‌ترین کالا را بر اساس نیاز‌های خود انتخاب کنید.

4

خرید یک محصول با‌کیفیت از دیجی تامین

شرکت تأمین پخش رایانه "دیجی تامین" دارای بیش از ۸ سال سابقه است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان محصولات رایانه‌ای از جمله انواع لپ تاپ است. امکان دریافت مشاوره از کارشناسان این شرکت وجود دارد. همچنین ضمانت بازگشت کالا، پرداخت آنلاین، ضمانت اصالت کالا و ارسال 3 ساعته به تهران از دیگر خدماتی است که این مجموعه به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز