عوارض ایمپلنت فوری دندان چیست؟

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۴:۴۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۲۶۹۱
عوارض ایمپلنت فوری دندان چیست؟

ایمپلنت یکی از روش‌های کاشت دندان است که امروزه بیشتر از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ گرچه ممکن است روش دشوار، زمان‌بر و هزینه‌برداری باشد، اما معمولا بهتر و مناسب‌تر از روش‌های دیگر خواهد بود. انجام این عمل معمولا علاوه بر مزایایی که دارد می‌تواند عوارضی نیز به دنبال داشته باشد که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

دهان یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است؛ به همین دلیل اکثر افراد در سنین و شرایط مختلف با مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان درگیر هستند. مراکز و کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی در سراسر کشور به منظور رفع این مشکلات تأسیس شده‌اند. انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج می‌تواند بهترین نتایج را برای بیماران حاصل کند.

مهم ترین عوارض ایمپلنت فوری

باید توجه داشته باشید که ایمپلنت به دلیل این که در دهان انجام می‌شود و یک ناحیه حساس به شمار می‌رود معمولا بعد از کاشت عوارضی به دنبال دارد که برخی از آن‌ها موقت و برخی دیگر در طولانی ‌مدت ممکن است رخ دهد؛ بنابراین برای این که دچار عوارض کمتری شوید باید مراقبت‌های لازم را از آن داشته باشید. اما به‌طور کلی عوارض مختلفی ممکن است گریبان‌گیر شما شود که برخی از مهم‌ترین‌های آن را مختصرا بیان خواهیم کرد.

  • لق شدن  ایمپلنت

لق شدن ایمپلنت فوری یکی از مهم‌ترین عوارض آن به شمار می‌رود؛ از این رو باید توجه داشته باشید که این کار توسط یک پزشک با سابقه و ماهر انجام شود. در واقع تجربه و مهارت پزشک جراح در موفقیت‌آمیز بودن کاشت ایمپلنت فوری بسیار فاکتور مهمی خواهد بود؛ همچنین علاوه بر تخصص دندانپزشک مراقبت‌های بعد از انجام آن می‌تواند از لق شدن ایمپلنت جلوگیری کند و نتیجه قابل قبولی را رقم بزند.

  • جوش نخوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک

یکی دیگر از عوارض و مشکلات مهمی که ممکن است بعد از انجام ایمپلنت به وجود بیاید جوش نخوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک خواهد بود. کسانی که قصد کاشت ایمپلنت را دارند یکی از شرایط انجام این کار برای آن‌ها این است که باید از تراکم استخوان کافی برخوردار باشند‌؛ چرا که در صورت نبود این شرایط فرد با مشکل مواجه شده و ممکن است نبود تراکم استخوان باعث جوش نخوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک آن‌ها شود.

  • پس زدن ایمپلنت

یکی دیگر از مهم‌ترین عوارض ایمپلنت فوری این است که اگر نگهداری و مراقبت از آن به خوبی و درست انجام نشود، احتمال پس زدن ایمپلنت افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از کاشت پایه ایمپلنت در لثه به خصوص در روزهای اول مراقبت‌های لازم را از آن داشته باشید تا حالت و جایگاه پایه در لثه تغییر نکند. پس در صورت بروز این مشکل و پس زدن ایمپلنت به نوعی انجام ایمپلنت با شکست مواجه شده؛ پس بهتر است توصیه دندانپزشک را جدی بگیرید و نکات و موارد لازم را رعایت نمایید تا از سلامت کامل دهان و دندان برخوردار شوید‌.

مهم ترین عوارض ایمپلنت فوری

مراحل کاشت ایمپلنت فوری

انجام کاشت ایمپلنت فوری دندان با توجه به حساسیت و پیچیدگی که دارد، دارای مراحل مختلفی است که باید به صورت کامل و با دقت بالا انجام شود. مراحل مختلف کاشت ایمپلنت شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. قبل از اقدام به هر کاری باید توسط پزشک معاینات به صورت دقیق انجام شود؛ همچنین اطلاعات لازم از جمله عکس اشعه ایکس از فک و دندان‌ها را تهیه و در اختیار دندانپزشک قرار دهید؛ سپس در صورت داشتن شرایط لازم دهان بی‌حس شده و در واقع برای جراحی ایمپلنت دندان آماده می‌شوید.
  2. در مرحله بعد لثه برش می‌خورد یا با استفاده از پانچ سوراخ خواهد شد با این کار روی استخوان باز شده و آماده انجام مراحل بعد خواهد شد.
  3. دندانپزشک با دریل مخصوص در استخوان فک و محل تعیین شده سوراخ کوچکی ایجاد خواهد کرد. برای این که این سوراخ به ابعاد ایمپلنت دندان برسد باید با استفاده از مته‌های مختلف به تدریج بزرگ‌تر شود.
  4. بعد از انجام مراحل ذکر شده ایمپلنت دندان که به یک پیچ باریک و کوچک شبیه است داخل سوراخ ایجاد شده توسط پزشک قرار می‌گیرد.
  5. در مرحله بعدی و بعد از اتصال یک قطعه که اباتمنت نام دارد به عنوان یک واسطه روی ایمپلنت قرار می‌گیرد و در واقع از ایمپلنت و سطح لثه قالب‌گیری خواهد شد. این کار به این منظور است که روکش دندان متناسب برای فرد ساخته شود.
  6. روکش مورد نظر که توسط دستگاه‌های دیجیتالی به صورت فوری طراحی و ساخته می‌شود را روی آن نصب می‌کنند.
  7. در پایان نیز لثه برش خورده بسته می‌شود و در صورت نیاز آن را بخیه می‌کنند تا اطراف ایمپلنت را بگیرد.

قیمت ایمپلنت فوری

با توجه به این که انجام ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت سنتی و در واقع روش قدیمی انجام آن، از مزایای بیشتری برخوردار است؛ لذا قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اما عوامل مختلف و متعددی وجود دارند که می‌توانند بر قیمت ایمپلنت فوری تاثیر‌گذار باشند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. جنس ایمپلنت: با توجه به این که ایمپلنت در انواع مختلف وجود دارند و توسط برندهای متفاوت تولید و در بازار موجود هستند؛ بنابراین این محصول دارای جنس‌های مختلف خواهند بود که هر کدام قیمت متغیری خواهند داشت.
  2. فک بیمار و شرایط دندان‌های او: برای این که بتوان قیمت ایمپلنت را برای هر بیمار تعیین کرد باید شرایط دندان و فک بیمار مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که برخی از افراد شرایط معمولی و نرمال ندارند و نیاز به پیوند استخوان خواهند داشت که همین موضوع می‌تواند قیمت ایمپلنت را افزایش دهد.
  3. تعداد دندان‌های از دست رفته: یکی دیگر از مواردی که در هزینه ایمپلنت تاثیر دارد، بررسی تعداد دندان‌هایی است که از دست رفته و نیاز به ایمپلنت خواهد داشت؛ بنابراین هر چه تعداد دندان‌هایی که به ایمپلنت نیاز دارد بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
  4. انتخاب دندانپزشک: قطعا دندانپزشکی که مهارت، دانش و تجربه بیشتری داشته باشد، دستمزد آن نیز بیشتر است.

مراحل کاشت ایمپلنت فوری

سخن پایانی

سالم بودن و البته زیبایی دندان‌ها یکی از مواردی است که برای همه افراد بسیار حائز اهمیت است و اغلب حاضرند به خاطر آن هزینه‌های بالایی نیز پرداخت کنند. برای این کار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به ایمپلنت دندان اشاره کرد که ممکن است همه شما با آن آشنایی داشته باشید. در این مطلب در رابطه با عوارض ایمپلنت فوری نکاتی را بیان کردیم؛ برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت فوری و عوارض آن می‌توانید به سایت پزشک‌بان مراجعه نمایید.

اگر بدنبال یک کلینیک جامع دندانپزشکی برای انجام تمامی امور خود یا حتی دیگر متخصصین و کلینیک ها مثل بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، بهترین دکتر ختنه، بهترین دکتر لیپوماتیک، بهترین کلینیک لیزر، بهترین دکتر پیکرتراشی و .... هستید، وبسایت هایی همچون پزشکا، پزشکبان، ویکی درمان و پزشک 24 هستند که اقدام به معرفی این کلینیک ها کرده و بدون واسطه و هزینه شما رو به بهترین متخصصین و کلینیک ها متصل میکنند.

 

برچسب ها : دندانپزشکی,ایمپلنت

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما