راهنمایی های یک وکیل مهاجرت برای شروع زندگی در کشور جدید

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۱۰:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۲۹۰۸
راهنمایی های یک وکیل مهاجرت برای شروع زندگی در کشور جدید

به‌احتمال فراوان، کلمه مهاجرت یکی از پرتکرارترین واژه‌هایی است که در سال‌های اخیر شنیده‌اید. بسیاری از افراد جامعه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، علاقه دارند به کشورهای پیشرفته برای زندگی مهاجرت کنند تا به خواسته و آرزوهای خود برسند. اگر می‌خواهید با کمترین مشکل و در سریع‌ترین زمان ممکن ویزا و اقامت خود را دریافت کنید، بهتر است از یک وکیل مهاجرت باتجربه کمک بگیرید که به قوانین کشور مقصد تسلط کامل داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های یک وکیل خوب و نحوه انتخاب آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

وکیل مهاجرت کیست؟

شخصی که اطلاعات و دانش کافی در امور مهاجرت را دارد و پروانه وکالت خود را از دادگستری دریافت کرده است؛ این شخص با استفاده از دانش و تخصصی که دارد، راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را به شما می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین روش برای مهاجرت را انتخاب کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

وکیل مهاجرت از شما وکالت دریافت می‌کند و کلیه اقدامات مربوط به تشکیل پرونده، انجام امور اداری و پیگیری‌های لازم را برای رسیدن به نتیجه دلخواه انجام می‌دهد. این شخص باید با قوانین کشور مبدأ و مقصد آشنایی داشته باشد تا بتواند در صورت بروز هرگونه مشکل، بهترین راهکار را به موکل خود ارائه دهد. مشورت با این فرد از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند و در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل مهاجرت

برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب انجام دهید باید با مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل خوب آشنا شوید. در این بخش قصد داریم به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

تجربه کاری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، تجربه کاری فرد و تعداد پرونده‌های موفقی است که به سرانجام رسانده است. هرچه این تعداد بیشتر باشد، خیال شما از بابت انجام درست کار راحت‌تر خواهد بود.

آشنایی به قوانین کشور مبدأ و مقصد

وکیل مهاجرت باید همواره تلاش کند که اطلاعات حقوقی خود در حوزه بین‌الملل و مهاجرت را به‌روز نگه دارد تا بهترین راه‌حل‌ها را به مراجعین خود پیشنهاد دهد. استفاده از مشورت و راهنمای چنین شخصی، احتمال بروز مشکل را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

توانایی ارائه بهترین و اقتصادی‌ترین راهکار

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کشورهای دیگر وجود دارد؛ اما راهکار مناسب برای هر فرد باتوجه‌به شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متفاوت است. یک وکیل خوب، سوابق متقاضی را بادقت بررسی می‌کند تا با استفاده از توانایی و تخصص خود، بهترین راهکار را به او ارائه دهد.

پیگیری و حضور در تمام مراحل

یک وکیل مهاجرت خوب در کلیه مراحل تشکیل پرونده، تکمیل فرم‌ها و ... موکل خود را همراهی می‌کند تا بتواند راهنمایی‌های لازم را به او ارائه دهد. به طور مثال اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را داشته باشید، وکیل شما تمام مراحل ثبت یک شرکت یا خرید ملک را برای شما انجام می‌دهد.

تسلط به زبان کشور مقصد

فردی که انتخاب می‌کنید باید به زبان کشور مدنظر شما مسلط باشد تا در صورت نیاز، از کمک همکاران خود در آنجا برای حل مشکلات احتمالی استفاده کند و از بروز هرگونه خطایی جلوگیری کند. تسلط به زبان می‌تواند برقراری ارتباط را آسان‌تر کند و سرعت انجام مراحل کار را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد.

متعهد، مسئولیت‌پذیر و صادق

صداقت، تعهد و مسئولیت‌پذیری فاکتورهای مهمی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید. وکیلی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، منافع موکل و صلاح او را در اولویت قرار می‌دهد. در این صورت، احتمال رسیدن به نتیجه دلخواه به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند.

تخصص کافی

تخصص کافی در امور حقوقی کشور مقصد و مبدأ موجب می‌شود تا احتمال ردشدن درخواست شما برای دریافت ویزا به‌شدت کاهش پیدا کند. پس بهتر است در زمان مراجعه، فهرستی از سؤالات مدنظر خودتان را تهیه و نحوه پاسخگویی وکیل به آن‌ها را بررسی کنید تا از میزان دانش او آگاه شوید.

گرفتن وکیل برای چه کسانی ضروری است؟

به همه افراد توصیه می‌کنیم که از راهنمایی‌های یک وکیل مهاجرت خوب استفاده کنند؛ اما دراین‌بین، افرادی وجود دارند که به دلیل شرایط حساس، بهتر است از یک وکیل خوب کمک بگیرند.

  • افرادی که درخواست ویزای آن‌ها ریجکت شده است.

  • افرادی که در کشور خود مرتکب تخلف شده‌اند و در حال حاضر سوء پیشینه دارند.

  • کسانی که به دلیل شرایط خاص و روش مهاجرتی که انتخاب کرده‌اند، احتمال ریجکت‌ شدنشان بسیار زیاد است.

  • افرادی که تخصص و دانش کافی برای انجام امور مهاجرتی را ندارند.

  • افرادی که زمان کافی برای انجام امور اداری و پیگیری روند پرونده را ندارند.

زمینه‌های فعالیت وکیل مهاجرت

یک وکیل باید توانایی کافی برای انجام کلیه امور مهاجرتی در کشور موردنظر شما را داشته باشد تا بتواند راه‌های قانونی مناسب را در مراحل و بخش‌های مختلف به شما پیشنهاد دهد. در ادامه فهرستی از مهم‌ترین فعالیت‌های این فرد را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  • ویزای تحصیلی

  • ویزای کاری

  • ویزای سرمایه‌گذاری

  • دریافت ویزای همراه

  • مهاجرت ورزشی

  • دریافت وقت سفارت

  • رفع ریجکتی

بررسی مهم‌ترین سؤالات مهاجرتی

شاید این سؤال برای شما ایجاد شده باشد که در زمان مراجعه به یک وکیل باید چه سؤالاتی پرسیده شود. در این بخش تصمیم گرفتیم به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

  • بهترین روش مهاجرت برای من چیست؟

  • چگونه می‌توانم خانواده‌ام را با خود ببرم؟

  • احتمال موفقیت من برای مهاجرت به کشور مدنظر چقدر است؟

  • کدام کشور مناسب من است؟

  • حق‌الوکاله شما چقدر است و چه مواردی را شامل می‌شود؟

  • نحوه ارتباط با شما پس از تنظیم قرارداد چگونه است؟

محاسبه هزینه وکیل مهاجرت

تعیین هزینه دقیق برای چنین خدماتی، بستگی به موارد متعددی نظیر روش مهاجرت، تعداد اعضای خانواده، کشور مقصد، شرح وظایف وکیل و ... دارد. به همین دلیل نمی‌توان عدد دقیقی برای آن مشخص کرد. برای دانستن هزینه، بهتر است به یک وکیل یا مؤسسه مهاجرتی معتبر مراجعه کنید و وقت مشاوره‌ای از آن‌ها دریافت کنید تا مبلغی که باید پرداخت کنید، به طور دقیق مشخص شود.

 

جمع‌بندی

انجام مراحل اداری برای دریافت ویزا و مهاجرت به‌خودی‌خود پیچیده است. حال اگر شما تخصص کافی را نداشته باشید و با قوانین کشوری که می‌خواهید ویزای آن را دریافت کنید آشنا نباشید، کار پیچیده‌تر نیز می‌شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از راهنمایی‌های یک وکیل مهاجرت باتجربه استفاده کنید تا از میزان سختی مسیر کاسته شود. در این مقاله در مورد ویژگی‌های یک وکیل خوب مطالبی را با شما به اشتراک گذاشتیم تا انتخابی مناسب انجام دهید.

 

برچسب ها : مشاوره مهاجرت

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز