حتما در این ۴ محله استانبول اقامت کنید

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۲:۲۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۳۲۹۰
حتما در این ۴ محله استانبول اقامت کنید

استانبول یکی از اسرارآمیزترین شهرهای جهان است که به عنوان پل بین شرق و غرب شناخته می‌شود. ترکیب سنت و مدرنیته‌ این شهر جذابیت زیادی به آن می‌دهد که مسافران و مهاجران زیادی را جذب خود می‌کند. اگر شما هم قصد دارید به این شهر سفر کنید یا صرفا در آن جا خانه تهیه کنید یا حتی رزرو هتل انجام دهید، حتما در این ۴ محله استانبول اقامت کنید.

استانبول را بهتر بشناسیم

طی ۱۵ سال گذشته، استانبول تغییرات زیادی در ظاهرش داشته است. به طور طبیعی، یکی از مزایای قابل توجه خرید خانه در محله‌های دور از مناطق مرکزی مانند فاتح و تقسیم، قیمت‌های مقرون به صرفه است. البته با توجه به استقبالی که از بلیط تهران استانبول وجود دارد، گران‌ترین قیمت خانه‌های ترکیه در استانبول است. با این حال، با آپارتمان‌های ۲ خوابه در محله‌های غیر مرکزی که از ۵۰۰۰۰ پوند شروع می‌شوند.

کدام محله‌های استانبول برای اقامت بهتر هستند؟

ابتدا چند سوال برای شما مطرح می کنیم. آیا قصدتان سفر با تور ترکیه استانبول است؟ می‌خواهید فقط یک خانه در استانبول داشته باشید تا برای سفر به دنبال رزرو هتل استانبول نباشید؟ مطمئن نیستید کدام محله استانبول برای اقامت بهتر است؟ نگران نباشید. ما لیستی از ۴ محله استانبول آماده کرده‌ایم تا به شما در این تصمیم بزرگ کمک کنیم. نقل مکان به یک شهر جدید همیشه استرس‌زا است. اگر این شهر جدید یک کلان شهر جهانی مانند استانبول باشد، می‌توان به راحتی در انتخاب‌ها غرق شد. این راهنما اطلاعات لازم را قبل از اقامت در هر منطقه در استانبول به شما می‌دهد. ما در مورد انتظارات از هر محله از نظر فضای عمومی، خانواده‌پسندی، حمل‌ونقل، گزینه‌ها و قیمت اجاره صحبت کرده‌ایم.

بی اوغلو

بی اوغلو قلب سرگرمی و فرهنگ در سمت اروپایی استانبول است. گزینه‌های حمل و نقل عمومی مختلفی وجود دارد که بی اوغلو را به شهر متصل می‌کند. بی اوغلو در واقع یک محله چندفرهنگی است که در بین جوانان و مهاجران محبوب است. اکثر افرادی که در اطراف این محله کار یا زندگی می‌کنند می‌توانند انگلیسی صحبت کنند. محله بی اوغلو با کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها، کتاب‌فروشی‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌های بی‌شمار، سالن‌های سینما و سالن‌های کنسرت شبانه‌روزی زنده است.

هر منطقه از محله بی اوغلو چیزهای متفاوتی دارد و می‌توانید مکان‌های آرام‌تری را هم در آن پیدا کنید. اما منطقه بی اوغلو به طور کلی برای جوان‌ترها مناسب‌تر است. در اینجا بیشتر می‌توانید آپارتمان‌های اجاره‌ای کوچک در ساختمان‌های قدیمی پیدا کنید. اجاره ماهانه در این محله از ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ لیر (۳۸۰-1000 دلار آمریکا) متغیر است. یک آپارتمان استودیویی یا یک آپارتمان کوچک دو خوابه مبله و آماده برای زندگی ممکن است حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه هزینه داشته باشد. مناطق قابل سکونت و محبوب بی اوغلو عبارتند از تکسیم، جهانگیر، گوموشسویو، گالاتاسارای، فیروزاغا، چوکورکوما، گالاتا، فیندیکلی و کاباتاش. عمده جاهای دیدنی استانبول در این محله هستند.

2

 

فاتح

اکثر بناهای تاریخی و فرهنگی اصلی استانبول در مناطق سلطان احمد و توپکاپی در محله فاتح قرار دارند. سالانه هزاران گردشگر از این محله دیدن می‌کنند، بنابراین تقریبا همه اطرافیان انگلیسی صحبت می‌کنند. فاتح برای زندگی در قلب تاریخ عالی است. با خانه‌های چوبی قدیمی در کنار خیابان‌های باریک و چشم‌اندازی از گولدن هورن، این محله اخیرا با توجه عکاسان و هیپسترها وارد مرحله جدیدی از شهرت شده است.

احتمالا از سبک زندگی التقاطی و نوستالژیک در فاتح لذت ببرید، اما انتظار سبک زندگی لوکس را نداشته باشید. فاتح دارای ۵۷ منطقه است، اما اکثر آن‌ها به طور کلی محل زندگی مسلمانان هستند. اجاره ماهانه حدود ۱۵۰۰-6000 لیر (۱۹۴-750 دلار آمریکا) است. مناطق قابل سکونت فاتح عبارتند از سلطان احمد، توپکاپی، فنر و بالات. برای گردش در این محله، راهنمای سفر به استانبول را از دست ندهید.

جزایر پرنس/آدالار

جزایر پرنس در دریای مرمره قرار دارند. چهار جزیره اصلی این مجمع الجزایر Büyükada، Heybeliada، Burgazada و Kınalıada هستند. آن‌ها با کشتی از بشیکتاش، امینونو و کاباتاش از سمت اروپایی و کادیکوی و بوستانچی از سمت آسیایی قابل دسترسی هستند. این جزایر پناهگاه‌های عالی در طبیعت هستند و یک سفر یک روزه را به دور از زندگی پر هیاهوی شهری فراهم می‌کنند. در طول بهار و تابستان، جزایر پرنس مقاصد محبوب برای سفرهای یک روزه از استانبول هستند. تقریباً هیچ ترافیک موتوری در جزایر وجود ندارد، بنابراین برای زندگی در آن باید از پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری لذت ببرید.

این جزایر همچنین خانه جمعیت چندفرهنگی هستند. یهودیان، ارمنی‌ها و یونانی‌ها در این جزایر رفت و آمد می‌کنند و کنیسه‌ها، کلیساها و مساجد فعالی وجود دارد. اگر مجبور نیستید در شهر کار کنید یا مرتب رفت و آمد کنید، آدالار مکانی عالی برای زندگی است. می‌توانید هم آپارتمان‌ها و هم خانه‌های مستقل با باغ را برای اجاره در اینجا بیابید. اجاره ماهانه حدود ۱۵۰۰-8000 لیر (۱۹۴-1000 دلار آمریکا) است.

3

 

بشیکتاش

بشیکتاش یکی دیگر از مناطق مرکزی در همسایگی بی اوغلو است. می‌توانید از اسکله‌ها با کشتی به سمت آسیایی/آناتولی شهر بروید یا از اتوبوس‌های مختلف برای سفر در شهر استفاده کنید. در هر بخش از بشیکتاش، چیزی متفاوت مانند منظره دریا، پارک‌های سبز، بازارها و رستوران‌های سنتی، مناظر تاریخی، سرگرمی، خانه‌های لوکس، دفاتر تجاری یا مراکز خرید وجود دارند. این محله هم برای خانواده‌ها و هم برای مجردها مناسب است. بشیکتاش همچنین یک مکان محبوب برای مهاجران است.

با ۴۰ دقیقه پیاده‌روی یا ۲۰ دقیقه سواری از بشیکتاش به اورتاکوی، یکی از دیدنی‌ترین محله های استانبول می‌رسید. اورتاکوی از دوران عثمانی یک منطقه جهانی بوده و میزبان جوامع ترک، یونانی، ارمنی و یهودی بوده است. این محله کوچک که پایین Temmuz Şehitler Köprüsü در ساحل واقع شده است، منظره‌ای عالی از تنگه بسفر با مسجد نئوباروک اورتاکوی که ساحل را تزئین کرده است دارد.

اورتاکوی به‌ خاطر کافه‌ها و چای‌خانه‌ها، غرفه‌های کومپیر (سیب‌زمینی)، غرفه‌های هدایای دست‌ساز هنری، گالری‌های هنری، کلوپ‌های شبانه سطح بالا و رستوران‌هایش معروف است. همچنین یک صحنه تئاتر کوچک در اورتاکوی وجود دارد. اینجا می‌توانید از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنید، اما ترافیک سنگین همیشه مشکل‌ساز است. اورتاکوی آپارتمان‌های بزرگتری را برای خانواده‌ها دارد که برخی از آن‌ها دارای باغ‌های مشترک هستند. اجاره ماهانه حدود ۲۵۰۰-6000 لیر (۳۲۰-770 دلار آمریکا) است. می‌توانید همین حالا با یک بلیط چارتر استانبول راهی این شهر شده و در این منطقه زیبا خانه مد نظرتان را تهیه کنید.

سخن پایانی

در اینجا لیستی از بهترین محله‌های مسکونی در استانبول را برای شما همراهان گرامی تهیه کردیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری برای اقامت داشته باشید. در لیست برتر ما برای بهترین چهار محله استانبول برای هر کسی گزینه مطلوبی وجود دارد. این محله‌ها شامل مناطق شهری شلوغ و پر جنب و جوش و مناطق آرام‌تر و مناسب برای خانواده هستند. امیدواریم که راهنمای ما در مورد مکان‌های قابل سکونت در استانبول به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام محله برای شما بهترین است.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز