معرفی نژادهای مناسب برای سگ های گارد

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۳۹۹۴
معرفی نژادهای مناسب برای سگ های گارد

انتخاب یک سگ باهوش که پارامترهای لازم برای آموزش نگهبانی و گارد را داشته باشد، بسیار اهمیت دارد؛ چرا که برخی نژادها به دلیل ضعف بدنی یا رفتاری، توانایی اولیه برای آموزش پذیری و موفق شدن در حوزه سگ نگهبان را ندارند. به همین دلیل، با شناخت اهمیت این پارامترها و بهترین نژادها برای سگ نگهبان می‌توانید تصمیم مطلوبی بگیرید.

همزیستی انسان با موجودات وفادار و دوست داشتنی به نام سگ، از دیرباز مورد توجه بوده و هست. زیبایی و جذابیت این موجودات مهربان در کنار کارایی آن ها برای انسان، موجب شده است تا حتی در عصر حاضر نیز، تلاش برای تربیت سگ نگهبان افزایش یابد. خوشبختانه، در ایران نیز مدرسه سگ وجود دارد و تربیت کننده‌های بسیار زیادی به صورت حرفه‌ای، آموزش‌های لازم برای سگ گارد را ارائه می‌کنند. با کمک این آموزش‌ها می‌توانید یک سگ محافظ واقعی داشته باشید که ضمن فرمان‌پذیری کامل از شما به عنوان صاحب یا آلفا، با افرادی که شما را به خطر می‌اندازند، برخورد محافظه‌کارانه‌ای داشته باشند.

درک چگونگی عملکرد این سگ‌ها و تربیت سگ نگهبان به همراه شناخت نژاد سگ های گارد می‌تواند برای شما نیز جالب باشد. پس تا پایان همراه ما باشید تا جزئیات این موضوع را بررسی کنیم.

سگ نگهبان به چه نوع سگی اطلاق می‌شود؟

ابتدا بهتر است بدانید که سگ گارد چیست و دقیقا به چه سگ‌هایی می‌توان لقب سگ محافظ یا نگهبان داد. سگ‌ها موجودات مهربانی هستند که بعضی نژادهای آن‌ها به لحاظ فیزیکی، بسیار قدرتمندند.

توانایی سگ‌ها در بحث آموزش بسیار جالب است. متخصصین این حوزه به راحتی می‌توانند با آموزش و شرطی سازی، یک سگ گارد تربیت کنند که نسبت به برخی عملکردها، واکنش سریع نشان دهد.

سگ های نگهبان همگی قدرتمند هستند و هوش نسبتا زیادی دارند. این سگ‌ها معمولا از بین سگ‌های سربه هوا و بازیگوش انتخاب نمی‌شوند و همیشه سگ‌های قوی، باهوش و فرمان‌پذیر برای این کار انتخاب می‌شوند تا آموزش‌های لازم را ببینند.

آموزش سگ گارد چگونه انجام می‌شود؟

سگ‌ها به طور غریزی تلاش می‌کنند تا از صاحب خود و محدوده زندگی‌شان مراقبت کنند. اما سگ گارد باید آموزش‌های ویژه‌ای دیده باشد تا قابلیت زیادی در مقابل شرایط گوناگون کسب کند.

سگ محافظ یا گارد، باید بداند که چه واکنش‌هایی می‌تواند خطرناک باشد و برای چه افرادی باید دست به اقدام سریع بزند!

این جزئیات رفتاری و آموزش آن به سگ گارد از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. سگ گارد با توجه به نیازهای صاحب خود، تربیت می‌شود. بعضی سگ های گارد برای مراقبت از یک فرد کم‌توان، آموزش می‌بینند و برخی دیگر برای مراقبت از یک باغ یا ساختمانی خاص! به هر حال، آموزش دادن به این حیوانات باهوش به شکل تخصصی انجام می‌شود تا سگ گارد، توانایی‌ زیادی کسب کند و در مقابل شرایط و حوادث گوناگون به موقع واکنش نشان دهد.

معرفی نژادهای مناسب برای سگ گارد

شناخت انواع نژاد سگ گارد به شما کمک می‌کند تا نگاه بهتری در این زمینه داشته باشید. آگاهی در خصوص نژادهای مختلف سگ‌های نگهبان، به شما شانس انتخاب بهترین گزینه متناسب با نیازتان را می‌دهد. به همین دلیل، باید هوشمندانه دست به انتخاب بزنید. متخصصین این حوزه به شما کمک می‌کنند تا نیازتان را شناسایی کرده و بهترین نژاد را انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی انواع نژاد سگ محافظ می‌پردازیم.

1- سگ نژاد روتوایلر (Rottweiler)

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سگ گارد، روتوایلر است. سگ‌هایی با نژادی جذاب، قوی و قدرتمند که می‌توانند در توانایی‌های بدنی چالش‌پذیر باشند. روتوایلر حتی بدون آموزش نیز، روحیه جنگنده و محافظی دارد؛ به همین دلیل، می‌توان با آموزش اصولی از او به عنوان سگ گارد و محافظ کمک گرفت.

هوش بالا و فرمان‌پذیری از یک صاحب، موجب شده است تا روتوایلر به عنوان بهترین گزینه برای گارد مدنظر قرار گیرد.

2- سگ نژاد دوبرمن (Dobermann)

یکی از نژادهای جذاب که برای آموزش گارد انتخاب می‌شود، سگ نژاد دوبرمن است. زیبایی و جذابیت دوبرمن در کنار قدرت بالای بدنی می‌تواند عاملی برای انتخاب این سگ دوست داشتنی باشد. این سگ بی باک و پر انرژی که به اسم دوبرمن پینچر نیز شناخته می‌شود، به بهترین شکل ممکن می‌تواند نیازهای شما برای محافظت را پاسخ دهد و آموزش پذیری بالایی داشته باشد.

3- سگ نژاد ژرمن شپرد

ژرمن شپرد، نژاد دوست داشتنی با گوش‌های سیخ و استایلی جذاب، به عنوان یکی دیگر از نژادهای مناسب برای انتخاب به عنوان سگ گارد شناخته می‌شود.

رخ جذاب این نژاد در کنار هوش بسیار بالا و غریزه محافظت کننده، موجب شده است تا استفاده از او به عنوان نگهبان بهترین گزینه باشد. سگ‌های ژرمن به خوبی می‌دوند و اعتماد به نفس بالایی برای مقابله با شرایط نامناسب و خطرناک دارند. آموزش پذیری این نژاد بسیار مطلوب است، به شرطی که از تولگی این آموزش آغاز شود؛ چرا که ژرمن بسیار مهربان است و دوستی بیش از حدش با انسان، مانع از تبدیل شدن او به یک سگ محافظ خوب می‌شود.

4- سگ نژاد سرابی

به عنوان یکی از نژادهای نسبتا بومی در ایران می‌توان به سگ سرابی اشاره کرد. هیکل درشت و اندام قوی این نژاد در کنار سخت جانی او موجب شده است تا به عنوان سگ نگهبان مورد استفاده قرار گیرد.

بزرگی اندام این سگ‌ها اصلی‌ترین انگیزه اولیه برای انتخاب آن‌ها است؛ چرا که می‌تواند بدون هر اقدامی، محافظت را انجام دهد و موجب ترس دیگران از هر اقدام دیگری شود. این نژاد ایرانی بسیار قوی، فرمان‌پذیری بالایی دارد و به عنوان سگ گارد گزینه مطلوبی است.

5- سگ نژاد گریت دین

به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های محبوب به عنوان سگ گارد می‌توان گریت دین را معرفی کرد. سگ غول پیکری که صورت جذابی دارد و می‌تواند با آموزش پذیری بالا و هوش عالی، انتخاب بسیار مطلوبی برای سگ گارد باشد. تربیت و آموزش گریت دین به عنوان سگ محافظ باید از سنین کم آغاز شود تا همه چیز به بهترین شکل ممکن در ذهن او نهادینه گردد.

6- سگ نژاد کن کورسو (Cane Corso)

سگ نژاد کن کورسو یکی از محبوب‌ترین سگ‌های نگهبان است که اصالتی ایتالیایی دارد. جذابیت این نژاد در کنار ظاهر فوق العاده آن و آموزش پذیری بالا موجب شده است تا تبدیل به یک گزینه عالی برای سگ نگهبان شود. کن کورسو، جثه درشتی دارد و همین موضوع می‌تواند زمینه ساز یک سگ نگهبان قوی باشد. با آموزش و تمرینات مطلوب می‌توان عضلات این نژاد را تقویت کرد و به عنوان سگ محافظ از او کمک گرفت.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز