بیشترین پروازهای ورودی و خروجی به مشهد کدام ها هستند؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۱۰:۴۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۷۳۱۲
بیشترین پروازهای ورودی و خروجی به مشهد کدام ها هستند؟

مشهد دومین شهر پر جمعیت ایران به شمار می رود. این شهر به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) و همچنین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که دارد، میزبان مسافران بسیاری است. علاوه بر این، فرودگاه مشهد بعد از فرودگاه امام خمینی و مهرآباد تهران پررفت و آمدترین و شلوغ‌ترین فرودگاه ایران محسوب می شود. از آنجا که مسافران زیادی برای سفر به مشهد مسیر هوایی را انتخاب می‌کنند، بهتر است با فرودگاه این شهر و پروازهای مشهد بیشتر آشنا شوید. در ادامه درباره شهر مشهد، پروازهای مشهد، بلیط مشهد تهران و نحوه رزرو بلیط ارزان در مسیر مشهد توضیحاتی ارائه خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی و تاریخچه شهر مشهد

مشهد، مرکز استان خراسان رضوی و از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است. این شهر، مساحتی بیش از 350 کیلومتر دارد و قدمت آن به قبل از دوران ظهور اسلام می‌رسد. بسیاری از بناهای تاریخی این شهر که اکنون جزو جاهای دیدنی و توریستی مشهد محسوب می‌شوند، مربوط به دوره افشاریه هستند. بعد از شهادت امام رضا (ع) در مشهد و ساخته شدن بارگاه رضوی در این شهر، مشهد به شهر زیارتی شیعیان در ایران تبدیل شد.

قیمت بلیط مشهد تهران

پرواز مشهد به تهران، پرواز بسیار پرطرفداری است و توسط خطوط هوایی مختلفی انجام می‌شود. قیمت بلیط پرواز با توجه به نوع پرواز که چارتری یا سیستمی باشد و همچنین تاریخ سفر متغیر است. مثلا در تاریخ مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی، قیمت بلیط پرواز بالاتر است. البته در مسیر تهران مشهد، تعداد زیادی پرواز چارتر وجود دارد. بنابراین، در بسیاری از مواقع می‌توانید بلیط ارزان تهیه کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر با کودک زیر 12 سال سفر می‌کنید، و بلیط سیستمی رزرو می‌کنید، نرخ جداگانه برای کودک در نظر گرفته می‌شود.

پروازهای فعال فرودگاه مشهد

فرودگاه بین المللی مشهد از نظر تعداد پروازهای ورودی و خروجی، دومین فرودگاه پر ترافیک کشور است. علاوه بر خطوط هوایی داخلی، چندین خط هوایی خارجی نیز به مشهد پرواز دارند که انتخاب بهترین ایرلاین از میان آنها کار ساده‌ای نیست. تعداد پرواز به فرودگاه مشهد در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. بسیاری از مسافران با تهیه بلیط مشهد به زیارت حرم امام رضا می‌روند و با رزرو تور جاهای دیدنی مشهد را می‌بینند. به این ترتیب با افزایش سفر به مشهد، تعداد پروازهای ورودی این شهر نیز افزایش پیدا می‌کند. اکنون فرودگاه مشهد میزبان حدود هشت میلیون مسافر داخلی و خارجی است.

شرکت‌ های هواپیمایی فعال خارجی در این فرودگاه شامل ترکیه، جرمنیا، جزیره، کام ایر، قطر، سان اکسپرس، عراق، العربیه، کویت و فلای دبی است. از خطوط هوایی داخلی نیز شرکت‌های آتا، آسمان، ایران ایرتور، تابان، ایران ایر، پویا، زاگرس، قشم، کاسپین، ماهان، کیش، معراج، ساها، سپهران و وارش به فرودگاه مشهد رفت و آمد دارند و از ایرلاین های فعال فرودگاه هاشمی نژاد مشهد محسوب می‌شوند.

امکانات فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد

فرودگاه مشهد، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد نام دارد و کد آن mhdاست. این فرودگاه، در زمینی به مساحت 540 هکتار در قسمت جنوب شرقی شهر مشهد قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی مشهد، دو باند موازی دارد که قابلیت پذیرش همه هواپیماها تا رده بوئینگ 747 که یک هواپیمای پهن پیکر محسوب می‌شود را دارد. بیش از 14 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی به این فرودگاه پرواز دارند که پیش از این به تعدادی از آنها اشاره کردیم. فرودگاه مشهد، قطب اول شرکت ایران ایرتور، قطب دوم شرکت‌های ایران ایر، کیش ایر، ماهان و معراج و همچنین قطب شرق کشور هواپیمایی آسمان است.

ترمینال پروازهای فرودگاه مشهد

فرودگاه هاشمی نژاد، دارای سه ترمینال است که پروازهای مشهد در آنها تردد دارند. ترمینال‌ یک و دو در فاصله کمی از هم قرار دارند و ترمینال سه کمی از آن دو دورتر است. ترمینال شماره یک فرودگاه مشهد، برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترمینال شماره دو فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برای پروازهای خروجی به مقاصد خارجی و ترمینال شماره سه فرودگاه مشهد برای پروازهای ورودی از فرودگاه‌های خارجی است.

رزرو بلیط هواپیما مشهد تهران در فلای تودی

بلیط هواپیما مشهد تهران را از یک مرجعی ارزان و مطمئن همچون فلای تودی خریداری کنید. برای رزرو بلیط مشهد می‌توانید به بخش رزرو بلیط هواپیما فلای تودی مراجعه کنید. در فلای تودی به همه خطوط هوایی داخلی مانند چارتری و سیستمی دسترسی دارید. بنابراین می‌توانید به سادگی و با مقایسه قیمت‌ها، بهترین گزینه را برای رزرو انتخاب کنید. برای رزرو بلیط هم کافیست تاریخ سفر خود را مشخص کرده و بعد از انتخاب ایرلاین، با ورود مشخصات مسافران و بعد از پرداخت از طریق درگاه شتاب، بلیط برای شما پیامک یا ایمیل خواهد شد. پس فرصت را از دست ندهید و برای رزرو بلیط هواپیما مشهد تهران یا هتل مشهد به فلای تودی مراجعه کنید.

 

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز