چگونه در تهران کار پیدا کنیم؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۸۸۲۶
چگونه در تهران کار پیدا کنیم؟
استان تهران به عنوان پایتخت کشور ایران موقعیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... برتری نسبت به سایر استان ها دارد .

استان تهران به عنوان پایتخت کشور ایران موقعیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... برتری نسبت به سایر استان ها دارد . به سبب این برتری ها میزان نیاز به نیروی کار و متقابلا میزان نیاز به شغل در این استان، نسبت به سایر استان ها بیشتر است . آیا کارفرما نیروی کار مورد نیاز خود را می یابد؟ آیا کارجویان در پیدا کردن شغل در تهران موفق میشوند یا با مشکل مواجه میشوند؟ در این مقاله به بررسی تمام این موارد خواهیم پرداخت .

بررسی علت بالا بودن آمار اشتغال و استخدام در تهران

علت بالا بودن آمار اشتغال و استخدام در تهران را میتوان از چند جهت بررسی کرد.

موقعیت سیاسی  شهر تهران، موجب ایجاد برخی مشاغل شده است، به عنوان مثال سفارت خانه های تمام کشور ها در تهران هستند، بنابراین تعداد زیادی از متقاضیان مرتبط با این بخش میتوانند در سفارت خانه ها ، مشغول به کار شوند.

 شهر تهران ، شهر پهناور و وسیعی میباشد. از این رو صنایع ، شرکت ها و کارخانه های بسیاری در این شهر احداث شده است . فعالیت های وسیع صنایع مختلف ، این شهر را به یکی از مهمترین قطب های اقتصادی در کشور تبدیل کرده است. باتوجه به این موضوع، تهران همواره مورد توجه مسئولان، کارجویان و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف قرار میگیرد .

 از طرفی بهترین دانشگاه های کشور در تهران قرار دارند و علاوه بر جمعیت زیاد این شهر، که پرجمعیت ترین شهر کشور میباشد، همه ساله افراد زیادی برای تحصیل و همچنین پیدا کردن کار به تهران مهاجرت میکنند.

بنابراین به دلیل وجود مشاغل و موقعیت های  متنوع در این شهر، افراد می‌توانند در تمامی رشته‌ها و شغل‌های متفاوت استخدام شوند و شروع به کار نمایند.

معایب و مزایای کار در تهران

با توجه به وجود صنایع و مراکز فراوان برای کار در تهران ، بیشتر افراد در سایر نقاط کشور بر این باور هستند که پیدا کردن شغل و کارکردن در تهران بسیار آسان میباشد. این در حالی است که کار کردن در تهران علاوه بر مزیت ها معایبی هم دارد که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت .

مزایا

  • سیستم های حمل و نقل راحت و سریع برای رفت و آمد در سطح شهر و بین شهری
  • کاریابی راحت تر و سریع تر (برای اولین بار یا پس از استعفا یا اخراج )
  • امکان داشتن حقوق بیشتر نسبت به سایر شهر ها
  • وجود بازار کار بهتر و شغل های گوناگون
  • احتمال بیشتر پیشرفت و ارتقای شغلی
  • وجود کارهای پاره وقت و دورکاری بیشتر

معایب

  • امکان زیاد بودن مسافت بین محل کار و محل زندگی به علت وسعت شهر تهران
  • بالا بودن هزینه های زندگی
  • پرجمعیت بودن تهران
  • ترافیک
  • آلودگی صوتی
  • آلودگی هوا

میزان درآمد و مخارج در استان تهران

هرچند که به علت تفاوت شغل ها با یکدیگر، نمیتوان مقدار ثابت و معینی برای درآمد در شهر تهران در نظرگرفت اما گزارش ها حاکی از این است که  متوسط درآمد هرخانوار تهرانی بالاترین متوسط درآمد در ایران میباشد. این در حالی است که میزان هزینه ها نیز در تهران متقابلا بیشتر از سایر استان ها است.

در واقع هزینه های تهران قابل مقایسه با سایر شهرها نمیباشد. از این رو در برخی مشاغل میزان درآمد، پاسخگوی هزینه ها نمیباشد. لذا مردم مجبور به انجام شغل های دوم و گاهی تغییر شغل میشوند.

 بررسی وضعیت کار و استخدام تهران

جهت پی بردن بهتر به موضوع وضعیت کار و استخدام در تهران، در ادامه به بررسی پارامتر‌هایی میپردازیم.

بررسی آمار اشتغال و استخدام تهران

تحقیقاتی که در مورد استخدام در تهران انجام شده است، نشان میدهند که کارآفرینان این شهر موفق به افزایش موقعیت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری شده اند. این در حالی است که بیماری کرونا تاثیر زیادی روی شغل ها داشته اند .

بررسی آمار بیکاری در تهران

نرخ بیکاری در تهران بسیار کمتر از سایر استان ها میباشد و این آمار سیر نزولی دارد، یعنی همه ساله باتوجه به گسترش صنعت و کسب‌وکارها، میزان نرخ بیکاری کمتر میشود .

بررسی مشاغل پرتقاضا و پرطرفدار در تهران

باتوجه به اینکه جمعیت تهران بسیار زیاد است ، همواره تقاضا برای شغل در هر زمینه ای وجود دارد.

پرتقاضا ترین شغل ها در تهران شامل شغل های قدیمی و شغل های جدیدی میباشند که به علت ظهور اینترنت به وجود آمده اند.

بررسی مشاغل جدید و نوظهور در تهران

با توجه به اینکه امروزه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفت زیادی داشته است و بیشتر کارها به صورت اینترنتی انجام میشود در نتیجه مشاغل مربوط به این حوزه، تنوع زیادی پیدا کرده است که متخصصان این حوزه ها میتوانند در صورت واجد شرایط بودن، استخدام بشوند و شروع به کار کنند .

تنوع فرصت های شغلی در کدام حوزه ها بیشتر است؟

هر شغلی با در نظر گرفتن مواردی همچون نیاز جامعه، ارتقا و پیشرفت میکند . امروزه جهان رشد بسیار زیادی در زمینه ارتباطات داشته است. به همین علت شغل های مربوط به این حوزه هم ارتقا یافته است، بنابراین تنوع فرصت های شغلی در این حوزه بیشتر از حوزه های دیگر میباشد. از جمله این حوزه ها برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و.... میباشد .

چطور در تهران با توجه به گستردگی که دارد آگهی های استخدام را دنبال کنیم ؟

همانطور که گفتیم ، امروزه فناوری ارتباطات بسیار پیشرفت کرده است و مردم به صورت گسترده از اینترنت استفاده میکنند. بنابراین برای پیدا کردن آگهی های استخدام دیگر نیاز به  گشتن در سطح شهر و مراجعه حضوری ندارید. سایت اینترنتی ایران استخدام از بهترین سایت های استخدامی میباشد که روزانه با انتشار آگهی های متنوع در زمینه های شغلی مختلف مربوط به استان تهران، مشکل یافتن آگهی های استخدامی را حل کرده است. متقاضیان کار در تهران میتوانند بدون صرف هزینه و معطلی، به راحتی آگهی های استخدام مورد نظر خود را بیابند. برای مشاهده آگهی های استخدام تهران میتوانید به این بخش از سایت ایران استخدام مراجعه کنید.

 نحوه جست و جوی آگهی های تهران در سایت ایران استخدام

برای دسترسی به آگهی های استخدام تهران در سایت ایران استخدام، ابتدا وارد سایت ایران استخدام شده و از طریق ابزار جستجوی شغل در بالای صفحه، می‌توانید استان تهران را انتخاب کرده و آگهی های استخدام تهران را مشاهده کنید.

در این قسمت میتوانید نوع همکاری خود را نیز مشخص کنید که میخواهید به صورت حضوری، دورکاری، کارآموز یا ... مشغول به کار شوید .

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز