قیمت هر کیلو ضایعات آهن چقدر است؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۷:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۸۸۳۱
قیمت هر کیلو ضایعات آهن چقدر است؟

قیمت هر کیلو ضایعات آهن به صورت لحظه ای تغییر می‌کند؛ بنابراین قبل از خرید و فروش این محصولات، باید با انبارهای ضایعاتی معتبر تماس گرفته و از قیمت آن اطلاع حاصل کنید.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن بر اساس عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، شرایط بازار، نرخ ارز و موارد دیگری تعیین می‌شود. به همین دلیل قیمت روز ضایعات آهن بسیار متغیر بوده و در زمانی که قصد خرید یا فروش را دارید، باید برای اطلاع از قیمت با انبارهای ضایعاتی تماس بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی عوامل موثر بر قیمت ضایعات فلزی بپردازیم و بگوییم که ارزش این محصولات چگونه تعیین می‌شود.

7 عامل موثر بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن

 

قیمت هر کیلو ضایعات آهن مانند قیمت ضایعات آلومینیوم عدد ثابتی نیست و در هر روز، بر اساس شرایط مختلف بازار تغییر می‌کند؛ در ادامه به بررسی عوامل مو

6

ثر بر قیمت انواع ضایعات فلزی می‌پردازیم.

1.عرضه و تقاضا

اصلی‌ترین عامل موثر بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن، مربوط به میزان عرضه این محصولات در بازار و تقاضای آن است. به طور کلی هرچقدر که تقاضا بیشتر و عرضه محدودتر باشد، قیمت قراضه‌های فلزی هم افزایش خواهد یافت. برای مثال در فصل تابستان که ساخت و ساز بیشتر بوده و میزان ضایعات آهن تولیدی بالاتر است، احتمال اینکه قیمت این قراضه‌ها کاهش پیدا کند، بیشتر خواهد بود.

2.نرخ ارز و بازار جهانی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت روز ضایعات آهن می‌توان به نرخ ارز و بازار جهانی اشاره کرد. از آنجا که این قراضه‌ها دارای ارزش جهانی هستند، وضعیت بازار می‌تواند بر روی قیمت انواع ضایعات فلزی مانند قیمت ضایعات مس اثرگذار باشد. اما با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز در کشور، این اثرات بر روی قیمت ضایعات آهن در ایران تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

3.درصد خلوص و نوع ضایعات آهن

بر اساس درصد خلوص، ضایعات آهنی به سه دسته درجه یک، درجه 2 و درجه 3 تقسیم می‌شوند که به ترتیب بالای 97 درصد، 90 درصد و زیر 90 درصد خلوص خواهند داشت. واضح است که هرچه درصد خلوص ضایعات بیشتر باشد، قیمت روز ضایعات آهن هم بالاتر خواهد رفت. البته برای مواردی که قراضه‌ها از هم جدا نشده باشند، بررسی کارشناسی نیاز است تا بتوان قبل از جداسازی و بر اساس نسبت قراضه‌های موجود در میان آن‌ها، یک قیمت تقریبی را تخمین زده و بر سر آن با فروشنده به توافق رسید.

4.هزینه‌های حمل و نقل

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن، مربوط به هزینه‌های حمل و نقل است. برای مثال افرادی که این قراضه‌ها را از سطح شهر جمع آوری می‌کنند، با توجه به هزینه استهلاک ماشین و زمانی که می‌گذارند، قیمتی را به عنوان دستمزد خود تعیین کرده و انتظار دارند که در زمان فروش، بتوانند ضایعات را با قیمتی بفروشند که سود بیشتری نصیب آن‌ها شود. انبارهای ضایعاتی هم هزینه‌هایی را برای جداسازی و ارسال این ضایعات به کارخانه‌ها در نظر می‌گیرند که باید سود حاصل از فروش، آن‌ها را جبران کند. هرچقدر که فاصله انبارهای ضایعاتی از محل شما دورتر باشد، هزینه‌های حمل و نقل هم افزایش خواهد یافت. بنابراین حتما با انبارهایی همکاری کنید که در سرتاسر کشور شعبه دارند و می‌توانند هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش دهند.

5.تعداد واسطه‌ها در فروش

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت هر کیلو ضایعات آهن مربوط به تعداد واسطه‌ها در فروش این محصولات است. واضح است که هرچه تعداد این واسطه‌ها بیشتر شود، سود کمتری نصیب فروشنده اولیه خواهد شد و خریدار نهایی باید محصول را با قیمت بالاتری خریداری کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما با انبارهای ضایعاتی دارای کد استاندارد همکاری کنید؛ زیرا این انبارهای ضایعاتی به طور مستقیم با تولیدکنندگانی که خریدار واقعی این قراضه‌ها هستند، ارتباط داشته و می‌توانند قیمت بهتری را برای خرید ضایعات آهن به شما ارائه دهند.

6.ارزش صنایع وابسته

امروزه به دلیل اینکه خیلی از صنایع می‌خواهند هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند، تقاضا برای خرید انواع ضایعات فلزی افزایش زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل صنایع زیادی مانند ساخت خودرو، کشتی سازی، تولید مصالح ساختمانی و ... وجود دارند که به این ضایعات وابسته هستند. هرچه ارزش این صنایع بالاتر برود و افراد بیشتری متقاضی خرید قراضه‌های آهنی باشند، قیمت این ضایعات هم بالاتر خواهد رفت.

7.هزینه‌های بازیافت

انبارهای ضایعاتی و شرکت‌هایی که ضایعات آهنی را به صورت تفکیک شده می‌فروشند، معمولا قیمت هر کیلو ضایعات آهن را بالاتر تعیین می‌کنند. زیرا این انبارهای ضایعاتی دستگاه‌های پیشرفته ای دارند که قراضه‌های آهنی را بر اساس درصد خلوص تفکیک می‌کنند و این دستگاه‌ها هزینه‌های نگهداری بالایی دارند. از سوی دیگر وقتی قراضه‌ها به صورت تفکیک شده به فروش می‌رسند، کار برای تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه هم بسیار ساده تر خواهد بود؛ به همین دلیل این محصولات، ارزش خرید با قیمت بالاتر را دارند.

سخن پایانی

قیمت هر کیلو ضایعات آهن بر اساس عوامل مختلفی تحت تاثیر قرار گرفته و دچار تغییرات می‌شود. ما در این مقاله به بررسی مهمترین عوامل بر روی قیمت روز ضایعات آهن پرداختیم. در صورتی که می‌خواهید ضایعات فلزی را با بیشترین سود خرید و فروش کنید، حتما به سراغ انبارهایی با کد استاندارد بروید که با حذف واسطه‌ها، می‌توانند سود زیادی را نصیب شما کنند. همچنین نیاز است که این انبارها به صورت آنی با شما تسویه کنند یا شرایط خرید مناسبی را به شما پیشنهاد دهند، تا بتوانید از خرید و فروش این ضایعات، سود زیادی را به دست آورید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز