هزینه سفر به ارمنستان چقدر است؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۱۳:۵۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۹۹۰۷
هزینه سفر به ارمنستان چقدر است؟

هیچ شخصی نمی‌خواهد وقتی سفرش را شروع کرد، در روز دوم متوجه شود که در نصف سفر، کل بودجه سفرش خرج می‌شود. علاوه‌بر آشنایی با شهری که قرار است به آن سفر کنید، اطلاع از هزینه‌ها به شما کمک می‌کند بتوانید تجربه بهتری از سفر برای خود به جا بگذارید؛ چون تا حدود زیادی می‌دانید در کدام بخش‌ها قرار است هزینه کنید و مقدار آن چقدر است. اگر بلیط هواپیما ایروان را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید راهی این شهر شوید، بهتر است ادامه را بخوانید تا بتوانید نگاه روشنی به هزینه‌های سفر به این شهر داشته ‌باشید.

ایروان؛ مقصد سفر به کشور ارمنستان

ایرانیان در چند سال اخیر، یکی از طرفداران پر و پا قرص بلیط ایروان شده‌اند؛ چراکه کشور ارمنستان، همسایه شمالی ایران فاصله کمی با ایران دارد و هزینه سفر به آن مناسب است. علاوه‌بر این دو مساله، برای سفر به آن نیازی به دریافت ویزا ندارید. شهر ایروان جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی بسیاری دارد که باعث می‌شود انتخاب مناسبی برای تمام سفرهای تنهایی و جمعی باشد؛ بنابراین، با هر سبکی بدانید که از این شهر دست خالی از تجربیات خوشایند برنمی‌گردید.

 

مهمترین بخش هزینه‌های سفر به ایروان؛ محل اسکان

هزینه اسکان اولین بخشی است که باید در بودجه سفرتان لحاظ کنید. هتل های ایروان خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. با توجه به این خدمات هم مقدار هزینه با هم فرق می‌کند. اگر می‌خواهید در هتلی 4 ستاره مستقر شوید، معمولا برای هر تخت شبی 4 هزار درام دریافت می‌کنند. ممکن است اصلا دلتان نخواهد که به سمت هتل‌های گران بروید و می‌خواهید بودجه سفرتان را برای تجربه تفریحی بگذارید. در این صورت، هاستل‌ها انتخاب‌هایی با قیمت مناسب هستند. معمولا هزینه هر شب اسکان در هاستل در حدود 1300 درام است.

 

رفتن به رستوران های ارزان ارمنستان

نمی‌توان در تمام مدت سفر بی‌خیال غذا شد. حتی یکی از جذابیت‌های هر سفر را می‌توان امتحان کردن غذاهایی دانست که فقط در آن مقصد مانند ایروان پیدا می‌شود. خوراکی‌هایی مانند خورواش، هریسه، نان ژینگالاهاتس، ماهی ایشیخان و مانتی غذاهایی هستند که تنها در ایروان می‌توانید آن‌ها را نوش جان کنید. معمولا هر وعده غذایی در رستوران‌های لوکس تا حدود 4 هزار درام برایتان خرج به همراه دارد. البته در این شهر فروشگاه‌های زنجیره‌ها و فست‌فود هم هستند که غذای خود را از آن‌ها تهیه کنید و هزینه کمتری برایشان بپردازید.

 

کرایه وسایل نقلیه برای گشتن در شهر

ایروان مساحت کمی دارد؛ اما آن‌قدر هم کوچک نیست که بتوانید با پای پیاده تمام قسمت‌ها را ببینید. برای رفتن از یک نقطه شهر به نقاط دیگر آن لازم است از وسایل نقلیه استفاده کنید. برای این‌که هزینه زیادی برای این بخش خرج نکنید، وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس گزینه مناسبی است؛ چراکه قیمت مناسب‌تری دارند و شما را به تمام قسمت‌های شهر می‌رسانند. بلیط این اتوبوس‌ها 100 درام است و از ساعت 7 صبح تا 10 شب فعال هستند. به غیر از اتوبوس، مارشروتکا که ون ایروانی است، تاکسی‌ و تاکسی اینترنتی را هم می‌توانید در شهر پیدا و استفاده کنید. البته این شهر یک خط مترو هم دارد که روشی سریع و ارزان برای رساندن شما به بعضی از قسمت‌های شهر است

 

ورودی جاذبه ‌های گردشگری ایروان

زمان تهیه بلیط ایروان حتما در ذهنتان برنامه‌ریزی می‌کنید که تمام قسمت‌های شهر را ببینید و هیچ جاذبه‌ای را از دست ندهید. در این شهر بعضی از جاهای دیدنی بدون ورودی هستند و به‌صورت رایگان می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید؛ اما مکان‌های دیگری هم هستند که لازم است حتما برای آن‌ها مبلغی را به‌عنوان ورودی بپردازید و سپس، اجازه ورود به شما داده شود. مقدار این ورودی برای هر مکان معمولا بین 500 تا 1000 درام است.

 

 

خرید سوغاتی ارمنستان

گاهی اوقات علاوه‌بر گردش در شهر، ممکن است دلتان بخواهد که یادگاری از این سفر با خود به خانه ببرید؛ پس بهتر است به فکر هزینه‌های سوغاتی هم باشید. ایروان شهری است که پر از سوغاتی گران و ارزان است؛ پس نگران دست خالی برگشتن از بازارهای آن نباشید. اگر می‌خواهید سوغاتی لوکسی بخرید، به سراغ جواهر دست‌ساز، فرش ایروانی و ظروف سنگی بروید. در مقابل این وسایل، قهوه و عروسک ارمنی دو سوغاتی محبوب با قیمت مناسب هستند.

خرید سیم‌کارت در ارمنستان

پس‌از رسیدن ممکن است بخواهید با خانه تماس بگیرید و رسیدنتان را به اعضای آن اطلاع دهید. برای همین، باید هنگام خرید بلیط ایروان به فکر سیم کارت باشید که بتوانید برای صحبت و روشن‌کردن اینترنت از آن استفاده کنید. معمولا ایرلاین‌ها به‌صورت رایگان سیم‌کارت در اختیارتان قرار می‌دهند. اما هزینه‌های بعد از آن به عهده خودتان است. سیم‌کارت‌های این سفر از یوکام، بی‌لاین و ویواسل تهیه می‌شوند که بی‌لاین خدمات بهتری نسبت به بقیه ارائه می‌دهد.

 

 

 

خرید ارزان بلیط ایروان در فلای تودی

اگر دلتان می‌خواهد که ارزان‌ترین بلیط ایروان را تهیه کنید، به سایت فلای تودی سر بزنید. بعد از ورود به این سایت، بلیط خود را برای تاریخ دلخواه انتخاب کنید. سپس، خدمات تمام ایرلاین‌های فعال و هزینه تمام آن‌ها به شما نمایش داده می‌شود تا هر کدام که برایتان به‌صرفه‌تر بود، انتخاب کنید. همین‌طور، می‌توانید قبل از حضور در ایروان از طریق همین سایت هتل خودتان را هم رزرو کرده و برای صرفه‌جویی در زمان از فلای تودی ترانسفر فرودگاهی بگیرید تا بدون نگرانی و صرف هزینه زیاد شما را به هتل محل اقامت‌تان برساند. فلای تودی مرجع خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته آماده ارائه بهترین خدمات سفر به کاربران خود است.

 

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز