جمع‌بندی عربی کنکور انسانی

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۱۴:۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۴۷۹۹۳۰
جمع‌بندی عربی کنکور انسانی

درس عربی به‌عنوان یک درس اختصاصی برای داوطلبین گروه انسانی از اهمیت بالای برخوردار است. بنابراین روش‌های قدیمی جمع‌بندی عربی کنکور را کنار بگذارید، وقت زیادی تا کنکور 1402 نمانده است. باتوجه به ضریب تعیین‌شده ازسوی سازمان سنجش برای درس عربی می توان به اهمیت این درس پی برد.

باید به دنبال راهکاری بود تا در این فرصت اندک با وجود حجم بالای دروس سخت و دشوار عربی انسانی آن را مطالعه و تست‌های مربوطه را پاسخ داد، یکی از راه‌حل ها در این زمان اندک نصب «اپلیکیشن کنکوری یادوین» است.

«یادوین» به شما کمک می‌کند تا با یک مدیریت زمانی صحیح، تمام دروس عربی انسانی را یادبگیرید، سؤالات و تست‌های آن را پاسخ دهید و درنهایت درصد بالایی در کنکور از این درس کسب نمایید.

جمع‌بندی عربی انسانی

باتوجه به اینکه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند، داوطلبین باید در دو نوبت به سؤالات دروس اختصاصی پاسخ دهند. یکی از دروس مهم اختصاصی گروه انسانی، عربی اختصاصی محسوب می‌شود. داوطلبین اندکی می‌توانند سؤالات این درس را پاسخ دهند، زیرا این درس مباحث و مفاهیم دشواری دارد.

ضریب درس عربی انسانی ازسوی سازمان سنجش 5 درنظر گرفته شده است؛ درنتیجه داوطلبین درصورتی که بتوانند مطالعه دقیقی از این درس داشته باشند می‌توانند درصد خوبی از آن بدست آورند.

سؤالات درس عربی انسانی در کنکور شامل ترجمه و تعریب، تحلیل صرفی، اعراب‌گذاری و قواعد می‌شود. تعداد سؤالات هر قسمت کاملاً مشخص است. تست‌خیزترین سؤالات عربی اختصاصی انسانی در کنکور طبق لیست زیر ارائه می‌شود:

  • حدود 45% سؤالات از ترجمه و تعریب
  • 35% از قواعد
  • 15% از تحلیل صرفی

شما داوطلب گرامی بدون کمک از منابع آموزشی نمی‌توانید به کسب رتبه برتر در کنکور برسید. بنابراین در این فرصت اندک تنها راه رسیدن به موفقیت استفاده از یک منبع آموزشی معتبر و موفق است. «یادوین» این مشکل را برای شما حل نموده است، شما با نصب «اپلیکیشن کنکوری یادوین» در همین فرصت اندک می‌توانید خود را به کنکور 1402 با قدرت هرچه تمام‌تر برسانید.

 «یادوین» به شما کمک می‌کند تا با دقت و تمرکز، مفاهیم عربی انسانی را درک نمایید، اصطلاحات مناسب را یادبگیرید، تمرین کافی داشته باشید و مهارت خود را در این درس بالا ببرید.

روش‌های جمع‌بندی مؤثر با یادوین

روش مطالعه در هر درس عامل اصلی تسلط، یادگیری و فهم داوطلبین خواهد بود. «اپلیکیشن یادوین» در یک برنامه‌ریزی مشخص برای شخص شما، ابتدا به یادگیری دقیق و عمیق مطالب درس عربی کنکور انسانی می‌پردازد، سپس با انجام تمارین و حل نمونه سؤالات مختلف میزان اطلاعات شما را محک می‌زند. درنهایت با تست‌ها و نمونه سؤالات شبیه‌سازی شده به کنکور، میزان موفقیت و درک مطلب شما را مشخص می‌کند. روش‌های جمع‌بندی درس عربی کنکور انسانی در «اپلیکیشن یادوین» به شرح زیر است:

  • خواندن متن با دقت و تمرکز: برای جمع بندی مطالب، «یادوین» به شما می‌آموزد چگونه مطالب را با دقت و تمرکز مطالعه نمایید، به این طریق شما مفاهیم و اطلاعات اصلی را درک می‌کنید.
  • تشخیص مفاهیم و اطلاعات اصلی: بعد از خواندن متن، باید به دنبال مفاهیم و اطلاعات اصلی متن باشید. در «یادوین» اساتید برجسته درس عربی این مفاهیم را که شامل موضوع متن و اهمیت ابعاد آن است برای شما به‌صورت کاملاً مفهومی در ویدئو توضیح می‌دهند. شما با مشاهده این درسنامه‌ها کاملاً مطلب را درک خواهید کرد.
  • خلاصه کردن مفاهیم: پس از تشخیص مفاهیم اصلی، اساتید یادوین به شما یادمی‌دهند که چگونه این مطالب را خلاصه و کوتاه بنویسید. دقت کنید شما باید در این بخش مطالب را با زبان خودتان بیان کنید و بهتر است از کلمات ساده و روان استفاده نمایید.
  •  استفاده از اصطلاحات مناسب: در جمع بندی عربی کنکور، باید از اصطلاحات و کلمات مناسب استفاده کنید.کارشناسان یادوین به شما خواهن گفت این اصطلاحات را چگونه مطالعه کنید که با مفاهیم متن همخوانی داشته باشند.
  •  ساختن یک پاراگراف کوتاه: بعد از خلاصه کردن مطالب، باید آن‌ها را در قالب یک پاراگراف کوتاه به صورت خلاصه‎شده بیان کنید. این پاراگراف باید تا حد امکان ساده و روان باشد و مطالب اصلی متن را به خوبی منعکس کند.

3

چگونه از سطح ضعیف به سطح عالی در عربی برسیم؟

تسلط به زبان عربی شاید در ابتدا سخت و دست‌نیافتنی به‌نظر برسد. اما شما با یادگیری روش‌های مطالعه صحیح این درس، می‌توانید اطلاعات مفیدی به‌دست آورید و در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشید. بهترین راه‌حل در این فرصت‌های پایانی نزدیک به کنکور 1402 نصب اپلیکیشن کنکوری یادوین است. یادوین در یادگیری و آموزش دروس عربی کنکور انسانی نکات مهمی را به شما یادآور می‌شود. این نکات مهم عبارتند از:

  • با هوشیاری برنامه‌ریزی کنید، البته نگران نباشید شما با نصب «اپلیکیشن یادوین» اولین قدم‌های یک برنامه‌ریزی موفق را انجام داده‌اید. در «یادوین» کارشناسان مربوطه برنامه‌ریزی دقیقی برای شما انجام می‌دهند. درصورتی که شما طبق این برنامه و منظم پیش بروید به درصد بالای درس عربی در کنکور خواهید رسید.
  • اساتید در «یادوین» به شما خواهند گفت عربی درس حفظی نیست! اصلاً دروس علوم انسانی هیچکدام حفظی نیستند. درحقیقت عربی «درسی زبانی» محسوب می‌شود. یعنی این درس مانند درس فارسی و زبان انگلیسی، قواعد وروش‌های خاصی برای مطالعه دارد. بنابراین اساتید «یادوین» با ارائه روش‌های اساسی و اصولی شما را در یادگیری این درس یاری می‌رسانند.
  • شما در «اپلیکیشن کنکوری یادوین» با واژه‌ها، اصطلاحات، قواعد، معنا و... در درس عربی کنکور آشنا می‌شوید و می‌آموزید آن‌ها را چگونه به‌خاطر بسپارید.

4

کلام آخر

زمان، زمان دست‌وپنجه نرم‎کردن با کنکور است، هرچه در این فرصت باقی‌مانده فشرده‌تر عمل کنید، موفقیت شما در کنکور 1402 بیشتر خواهد بود. درس عربی انسانی از دروس اختصاصی این گروه محسوب می‌شود، بنابراین هرچه سریع‌تر «اپلیکیشن کنکوری یادوین» را نصب نمایید تا با راهنمایی اساتید، ویدئوهای آموزشی، تست‌ها شبیه‌سازی شده و... مهارت خود را در این درس افزایش دهید و مفق‌تر در کنکور ظاهر شوید. شما با جمع‌بندی عربی انسانی کنکور توسط «اپلیکیشن یادوین» به تمام مطالب درس عربی تسلط خواهید یافت.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز