چگونه به استانبول برویم؟ راهنمای سفر به استانبول

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۱:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۰۱۲۴
چگونه به استانبول برویم؟ راهنمای سفر به استانبول

 

برای برنامه‌ریزی سفر به استانبول اولین کاری که باید انجام دهید، خرید بلیط هواپیما استانبول است. البته شاید بخواهید این بار روش‌های دیگری را برای حمل و نقل انتخاب کنید. یعنی سفر زمینی که با قطار و اتوبوس امکان‌پذیر است. از این‌رو در این مقاله با نحوه سفر به استانبول و تهیه بلیط آشنا خواهید شد سپس بهترین زمان سفر را بیان می‌کنیم.

چطور به استانبول سفر کنیم؟

استانبول به دلیل موقعیت مکانی خود و داشتن مرز مشترک با ایران امکان سفر از روش‌های مختلف یعنی زمینی و هوایی را به شما می‌دهد. از این‌رو می‌توانید با استفاده از اتوبوس، قطار یا هواپیما به این مقصد سفر کنید.

بدیهی است که خرید بلیط هواپیما استانبول ساده‌ترین راه برای سفر به این شهر است گرچه نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر بوده و در نتیجه اگر قصد سفر اقتصادی داشته باشید، می‌توانید از روش‌های جایگزین استفاده کنید.

پس در ادامه نحوه سفر به استانبول با استفاده از اتوبوس، قطار و هواپیما را بیان خواهیم کرد:

سفر هوایی به استانبول

رایج‌ترین روش برای سفر به استانبول، خرید بلیط هواپیما است و معمولا بیشتر تورها نیز به‌صورت هوایی برگزار می‌شوند. چرا که نسبت به سفر زمینی سریع‌تر بوده و البته هزینه بیشتری نیز دارد.

قیمت بلیط هواپیما استانبول با توجه به نوع پرواز و ایرلاینی انتخاب می‌کنید و همچنین شرایط دیگر مانند زمان سفر متفاوت خواهد بود.

5

بلیط‌های هواپیما به دو صورت سیستمی و چارتری ارائه می‌شوند که معمولا بلیط‌های سیستمی قیمت بیشتری نسبت به بلیط‌های چارتری دارند. گرچه در ایام پر سفر این مساله چندان درست نیست. همچنین قیمت بلیط هواپیما استانبول در ایرلاین‌های مختلف نیز متفاوت خواهد بود که با بررسی و مقایسه آن‌ها می‌توانید بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

در نهایت اینکه کلاس‌های پروازی نیز در قیمت بلیط تاثیرگذار هستند. با این تعریف که بلیط‌های اکونومی قیمت کمتری نسبت به بیزینس کلاس دارند.

یک روش ساده برای خرید بلیط هواپیما، به‌صورت آنلاین است. روشی که امکان مقایسه قیمت‌ها و ایرلاین‌های مختلف را به شما می‌دهد و همچنین می‌توانید از فیلترهای مختلف سایت مثل نوع بلیط (چارتری یا سیستمی)، تاریخ پرواز و غیره نیز استفاده کنید تا به گزینه مورد نظر خود نزدیکتر شوید.

سفر زمینی به استانبول

روش دیگر سفر به این مقصد، به‌صورت زمینی یعنی با استفاده از قطار یا اتوبوس است. البته امکان سفر با خودروی شخصی نیز وجود دارد که باید گواهینامه بین‌المللی، بیمه و غیره داشته باشید که نسبت به سفر با اتوبوس و قطار دردسر بیشتری دارد.

سفر با اتوبوس

برای سفر با استفاده از اتوبوس به استانبول می‌توانید بلیط خود را از طریق ترمینال آزادی یا بیهقی در تهران یا ترمینال تبریز خریداری کرده و راهی استانبول شوید. البته با وجود اینکه هزینه سفر شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، باید زمان کافی برای سفر داشته باشید و یک روز کامل را برای رسیدن به مقصد اختصاص دهید. اتوبوس‌های این مسیر شما را از مرز بازرگان وارد کشور ترکیه خواهند کرد.

سفر با قطار

یک روش دیگر که اگر زمان کافی داشته باشید، جایگزین خوبی برای بلیط هواپیمای استانبول است، سفر با قطار خواهد بود. مزیت سفر ریلی به این شهر، کم هزینه بودن و همچنین خستگی کمتر نسبت به اتوبوس است. به همین منظور ابتدا باید بلیط قطار تهران - وان را تهیه کنید و سپس از طریق خطوط داخلی ترکیه خود را به شهر آنکارا برسانید. از آنجا نیز قطار سریع‌السیر به مقصد استانبول وجود دارد.

 

6

تهیه بلیط برای سفر به استانبول

پس از مشخص کردن تاریخ و نحوه سفر، نوبت به خرید بلیط می‌رسد. اگر قصد سفر هوایی دارید، بدون شک باید بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید. اگر هم می‌خواهید زمینی سفر کنید، بلیط اتوبوس یا قطار تهیه کنید.

در هر یک از این روش‌های سفر بهترین و به‌صرفه‌ترین راه، تهیه بلیط به‌صورت اینترنتی است که مزایای زیادی نسبت به خرید حضوری یا حتی تلفنی دارد. چرا که با خرید آنلاین می‌توانید پس از وارد کردن زمان سفر، تعداد زیادی از گزینه‌های موجود با قیمت‌های مختلف را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید. این روش علاوه‌بر اینکه سرعت بالایی دارد، امکان برآورد قیمت بلیط با توجه به امکانات ارائه شده را به شما می‌دهد.

همچنین می‌توانید از فیلترهای مختلف سایت‌ها مثل نمایش بلیط‌های چارتری و سیستمی، بلیط‌های تخفیف‌دار و همچنین بازه قیمت و غیره استفاده کنید تا نتایج دقیق‌تری به شما نمایش داده شوند.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود نیز می‌توانید با پرداخت آنلاین بلیط مورد نظر خود را خریداری کرده و آن را دانلود کنید و هنگام سوار شدن به هواپیما، قطار یا اتوبوس ارائه دهید.

بهترین زمان برای سفر زمینی و هوایی به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول دقیقا به خود شما بستگی دارد. اینکه با چه هدفی به این شهر سفر می‌کنید و چه چیزهایی برایتان در اولویت هستند. از این‌رو سفر به استانبول را در فصل‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

بهار- شاید شما هم تصور کنید، بهار استانبول نیز مانند سایر مقاصد توریستی بهترین زمان سفر به شمار می‌رود؛ البته که دقیقا همین‌طور است. در این فصل استانبول زیباتر از همیشه است و می‌توانید از طبیعت و گشت‌وگذار در شهر لذت ببرید. آب‌وهوای معتدل، مراکز خرید پرهیاهو، رستوران‌ها و کافه‌های مملو از جمعیت در این فصل بیشترین چیزهایی هستند که به چشم می‌خورند.

تابستان- این فصل بهترین زمان برای رفتن به سواحل مختلف است. اگر عاشق آفتاب گرم و در عین حال معتدل استانبول هستید و از شلوغی لذت می‌برید، تابستان بهترین زمان سفر برای شماست. در این فصل گرچه هزینه سفر افزایش پیدا می‌کند ولی می‌توانید از حراج‌های تابستانه نیز استفاده کنید.

پاییز- سفر به استانبول در پاییز را می‌توان یکی از رمانتیک‌ترین زمان‌های این شهر دانست. شهری که در آن خبری از شلوغی‌های تابستان نیست و اگر باران‌های گاه و بی‌گاه شما را آزار ندهد، می‌توانید، استانبولی آرام و چشم‌نواز را ببینید.

زمستان- کمتر کسی است که زمستان استانبول را به سایر فصل‌هایش ترجیح دهد. البته اگر نخواهد یک سفر اقتصادی را برنامه‌ریزی کند. در این فصل قیمت بلیط، هتل و سایر خدمات در استانبول کاهش پیدا می‌کند و بهترین زمان برای سفر با هزینه کم به این شهر است. در زمستان استانبول خلوت‌تر و آرام‌تر از همیشه است و می‌توانید چهره متفاوتی از آن را ببینید.

در برنامه‌ریزی سفر انتخاب وسیله حمل‌ونقل حرف اول را می‌زند. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که فقط مقاصد خارجی را با هواپیما انتخاب کنید، در عین حال شاید بخواهید تجربه متفاوتی از رفتن به استانبول با قطار یا اتوبوس داشته باشید. در هر صورت استانبول میزبان شما خواهد بود تا سفر متفاوتی را برایتان رقم بزند.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز