مشاوره تلفنی خانواده رایگان توسط چه ارگان هایی ارائه می شود؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۱:۳۹:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۰۱۲۶
مشاوره تلفنی خانواده رایگان توسط چه ارگان هایی ارائه می شود؟

آیا به دنبال مشاوره خانواده می گردید اما رفت و آمد به مرکز مشاوره برای شما سخت است؟ آیا مشکلات خانوداگی دارید اما به دلیل هزینه های بالای مشاوره نمی توانید به مشاوره مراجعه کنید؟ صحبت با مشاوران و روانشناسان خانواده می تواند به شما کمک کند تا بهتر از قبل با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کنید و درد عاطفی، مشکلات خانوادگی و ... را درمان کنید. اگر شما نیز به دلیل هزینه های بالای مشاوره از رفتن به مشاوره خودداری می کنید. دیگر نگران نباشید. شما می توانید از مشاوره خانواده رایگان تلفنی که توسط برخی از ارگان ها در کشور ارائه می شود کمک بگیرید.

 

مشاوران مرکز مشاوره آویژه به بررسی مرکز مشاوره تلفنی رایگان پرداخته اند و شما را با ارگان هایی که در ایران مشاوره خانواده تلفنی رایگان ارائه می دهند ،آشنا کرده اند. اگر شما نیز به دنبال مرکز مشاوره خانواده رایگان میگردید که خدمات مشاوره تلفنی نیز ارائه بدهد، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 

مشاوره تلفنی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟

قبل از آنکه به بررسی مراکز مشاوره ای که خدمات مشاوره خانواده را به صورت رایگان ارائه می دهند بپردازیم، بهتر است کمی با مزایای مشاوره تلفنی و اینکه چه کارهایی انجام می دهند آشنا شوید. مسلما صحبت کردن با مشاور، چه به صورت حضوری و چه تلفنی یا آنلاین، می تواند به افراد کمک کند تا دردهای عاطفی خود را کاهش دهند، مهارت لازم برای رویارویی با مشکلات و سختی ها را یاد بگیرند، ارتباط اجتماعی خود را تقویت کنند و ...

در کنار تمام مزیت هایی که میتوان برای مشاوره خانواده در نظر گرفت، مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین میتواند مزیت های دیگری را نیز داشته باشد. از مهم ترین مزیت های آن میتوان به خدمات مشاوره از راه دور که باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه رفت و آمد میشود، اشاره کرد. همچنین مشاوره تلفنی برای همه افراد در دسترس است حتی افرادی که توانایی جابجایی ندارند و یا نمیتوانند از منزل خارج شوند.

مشاوران تلفنی و آنلاین می توانند خدمات مشاوره را در زمنیه های مختلف مانند اختلالات، تروما، استرس و اضطراب و مشکلات مربوط به سلامت روان و ... ارائه دهند. اگر شما و اعضای خانواده با مشکلاتی مانند مشکل در برقراری ارتباط سالم با یکدیگر، نداشتن مهارت های تصمیم گیری مناسب و ... مواجه شوید، میتوانید از خدمات مشاوره تلفنی که دسترسی به آن آسان است، کمک بگیرید.

مشاوران تلفنی نیز مانند سایر مشاوران در ابتدا بدون قضاوت عجولانه به صحبت های شما گوش می دهند. سپس با ارائه راه حل های مناسب به شما کمک می کنند تا بتوانید مشکلات خود را حل کنید. ارائه راه حل، آموزش مهارت های لازم در زندگی، بازیابی آرامش از دست رفته افراد و ... از جمله خدماتی است که مشاور تلفنی ارائه می دهد.

2

چه ارگان هایی خدمات  مشاوره رایگان تلفنی ارائه می دهند؟

در کشور عزیزمان ایران مراکز و ارگان هایی هستند که خدمات مشاوره رایگان تلفنی و یا حضوری ارائه می دهند. این مراکز از بهترین و متخصص ترین مشاوران برای ارائه خدمات خود کمک گرفته اند. کم نیستند افرادی که می خواهند از مشاوره استفاده کنند. اما دسترسی سخت به مشاور، هزینه های بالای مشاوره و مشکلات اقتصادی، نداشتن وقت کافی برای مراجعه حضوری و ... باعث شده است که آنها از مشاوره دوری کنند. به همین دلیل برخی از ارگان ها تصمیم گرفته اند که به هم وطنان عزیزر خدمات مشاوره رایگان تلفنی را ارائه دهند. تا هیچ کسی در ایران از خدمات مشاوره دور نماند. این مراکز با هدف بهبود زندگی در خانواده ها و افزایش سطح آموزش و علم افراد در زمینه مهارت های زندگی و کاهش درگیری ها، تعارضات و طلاق ها و ... به ارائه خدمات مشاوره پرداخته اند. مهم ترین مراکز عبارتند از:

مرکز بهزیستی

مرکز بهزیستی کشور مشاوره خانواده و مشاوره در زمینه سایر أمور روانشناختی ارائه می دهد. این مرکز با استفاده از متخصصان مجرب، رویکرد حرفه ای را ارائه می دهد. شما می توانید از مشاوره محرمانه این مرکز برای افزایش موفقیت، مهارت های زندگی و دانش خود در زمینه خانواده و ... استفاده کنید. خدمات مشاوره تلفنی این مرکز را می توان به دو دسته خدمات مشاوره تلفنی دولتی و خدمات مشاوره تلفنی غیر دولتی تقسیم کرد. که در زیر در رابطه با این دو بخش بیشتر توضیح می دهیم.

مشاوره تلفنی دولتی

خدمات مشاوره تلفنی دولتی یا همان خدمات مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی با هدف ارتقاء سطح سلامت روانی مردم تشکیل شده است. در این مرکز خدمات مشاوره که دربردارنده راهنمایی، مشاوره و ارجاع هست به افراد ارائه می شود. خدمات مشاوره رایگان از سال 1371 در این مرکز آغاز به کار کرده است. شما در حال حاضر می توانید از هر جای ایران با شماره گیری شماره تلفن این مرکز از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمنیه های ازدواج و خانواده، مشکلات بین فردی، کودک، مشاوره تحصیلی، اختلالات، نوجوانان و جوانان، مشاره کاری و شغلی، اعتیاد و ... نهایت استفاده را ببرید. این مرکز از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی به صورت رایگان است. شما حتی می توانید در روزهای تعطیل نیز از خدمات این مرکز مشاوره استفاده کنید. برای دریافت مشاوره می توانید بر روی مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

مشاوره تلفنی غیر دولتی

با توجه به افزایش استقبال مردم در استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و همچنین کارآیی بالای خدمات مشاوره ارائه شده در مراکز دولتی، دفتر مشاوره غیر دولتی نیز در سال 1385 ایجاد شد. از این تاریخ به بعد مراکز حضوری شروع به راه اندازی مشاوره تلفنی کردند. استقبال از مشاوره تلفنی به شدت افزایش یافت و در نهایت مشاوره تلفنی غیردولتی نیز برای مرکز بهزیستی تاسیس شد. در حال حاضر مردم می توانند هم از خدمات مشاوره تلفنی دولتی( رایگان) و هم از خدمات مشاوره تلفنی غیر دولتی( غیر رایگان) استفاده کنند.

مشاوره نیروی انتظامی

ماموریت اصلی مراکز مشاوره در کلانتری ها و نیروی انتظامی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش اثرات این آسیب ها بر جامعه، خانواده و فرد از نظر روانی  و عاطفی و جسمی است. امروزه با توجه به گسترش و تنوع آسیب هایی که به روان مردم وارد می شود، مرکز نیروی انتظامی نیز شروع به ارائه خدمات مشاوره کرده است. مردم می توانند از خدمات مشاوره نیروی انتظامی که به صورت رایگان و تلفنی است نهایت استفاده را داشته باشند. مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس این امکان را فراهم کرده است که خانواده ها بتوانند از خدمات مشاوره و روانشناسی مورد نیاز خود نهایت استفاده را داشته باشند.

مرکز مشاوره نیروی انتظامی یک مکان امن برای استفاده از مشاوره و گفتگو در رابطه با مشکلات روانی،، اجتماعی، خانوادگی و ... است. در این مرکز همچنین راهبردهای قوی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی که نقش موثری در سلامت جامعه و حفظ امنیت دارند، ارائه می شود. شما برای دریافت مشاوره با پلیس می توانید بر روی لینک مشاوره خانواده کلیک کنید.

اورژانس اجتماعی

یکی دیگر از مهم ترین مرکزهایی که مشاوره خانواده تلفنی رایگان ارائه می دهد، اورژانس اجتماعی است. شما با شماره گیری شماره اورژانس اجتماعی می توانید از خدمات این مرکز مشاوره استفاده کنید. مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع کودک آزاری، همسر آزاری و هر گونه خشونت های خانگی گزارش شده به صورت تلفنی به افراد کمک کنند. تا مشکلات خود را حل کنند. در صورت نیاز این مرکز مشاوران خود را به محل اعزام می کند. تا بررسی های لازم صورت گرفته و مداخله و درمان صورت پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی خانواده می توانید بر روی لینک مشاوره آنلاین کلیک کنید.

3

سخن آخر

استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی رایگان می تواند به ما کمک کند تا زندگی بهتر، جامعه بهتر و حال خوبی داشته باشیم. ارگان هایی که خدمات مشاوره تلفنی رایگان ارائه می دهند از بهترین و با تجربه ترین متخصصان و مشاوران در حوزه سلامت خانواده و .. استفاده می کنند. پس شما می توانید با خیالت راحت از خدمات این مراکز نهایت استفاده را داشته باشید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز