۱۲ راهکار قطعی برای افزایش فروش اینترنتی

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۰:۴۷:۲۹
کد خبر: ۱۴۸۰۲۵۷
۱۲ راهکار قطعی برای افزایش فروش اینترنتی

امروزه شاهد رشد و توسعه روز افزون فروشگاه های آنلاین هستیم. با توجه به این رشد چشمگیر، بررسی و بهبود روش های مارکتینگ در حوزه دیجیتال با تمرکز بر جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش، یک موضوع ضروری و حیاتی است. بنابراین در مرحله اول باید استراتژی، پلن و راهکارهای افزایش فروش متناسب با این نوع کسب و کارها بررسی و تهیه شود. همچنین می توان از کانالهای مختلف برای پیشبرد این مسئله استفاده کرد.

راهکارهای افزایش درآمد از فروشگاه اینترنتی و آنلاین

افزایش فروش وبسایتهای اینترنتی، صفحات فروشگاهی در اینستاگرام یا حتی کانال‌های تلگرامی، دغدغه اصلی همه آن‌هایی است که فروشگاه آنلاین دارند. اینجاست که پای تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات مدرن مطرح می‌شود. فرایندهای بازاریابی مبتنی بر فضای دیجیتال به شما کمک میکنند تا اعتماد مشتری را جلب کنید. همچنین به شما برای وفادارسازی مشتریان و افزایش فروش کمک خواهند کرد.

برای اینکار راه‌های مختلفی پیش روی شماست و روش‌های متفاوتی وجود دارد که هرچه دقیق‌تر و بهتر اجرا شوند، نتایج بهتری خواهند داشت.

استفاده از تبلیغات در گوگل یا google ads

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین روش های ایجاد لید، جذب مشتری، افزایش فروش و برندینگ است. در این روش شما می توانید تبلیغات خود را برای مخاطبین هدف خود و متناسب با نیاز آنها ایجاد کنید. 

تبلیغات گوگل ادز یک روش تبلیغات هدفمند با امکان گزارش گیری دقیق و تحلیل دیتا است که نتایج آن بصورت آنی برای شما قابل مشاهده خواهد بود. همچنین در مراحل مختلف سفر مشتری از جذب لید تا خرید و خرید مجدد، شما امکان طراحی کمپین های منحصر به فرد برای مشتریان خود در گوگل ادز خواهید داشت. 

2

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO

در کنار دیگر روش های مارکتینگ و جذب لید از مشتریان، شما با استفاده از تکنیک های بهینه سازی سئو، می توانید رتبه وب سایت خود را در نتایج ارگانیک جستجوی گوگل بهبود ببخشید، توسط مشتریان بیشتری دیده شوید، لید یا سرنخ های بیشتری دریافت کنید و در نهایت فرصت بیشتری برای فروش و کسب درآمد داشته باشید. در نهایت فرایند سئو بر روی وفادارسازی مشتریان شما بسیار اثر گذار است.

استفاده از سئو شاید راهکار بلندمدتی به نظر برسد، اما بهتر است شما نتیجه سرچ و جستجوی خودتان را در SERP برای محصولات مختلف یکبار دیگر مرور کنید. آیا دیجی کالا همیشه جزو اولین نتایج سرچ گوگل که برایتان می‌آید نیست؟ یا حتی ترب؟ این اولین بودن و همیشه در دید مشتری بودن، تنها به دلیل کامل بودن سبد محصولات این سایت‌ها نیست. استفاده از راهکاری مختلف سئوی onpage و offpage یکی از رموز موفقیت دیجی کالا یا سایت های مشابه در موتورهای جستجو است.

 استفاده از رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی پربازدید و پرطرفدار، مانند تیک تاک، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام یکی از بهترین روش های جذب سرنخ و گرفتن فیدبک از مشتریان هستند.

با ایجاد صفحات اختصاصی برای کسب و کار خود و انتشار محتوای مرتبط و متناسب با هر شبکه اجتماعی، می توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید و آنها را به خرید ترغیب کنید. استفاده از محتوای UGC در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های مفید و موثر برای ارتباط شما با مخاطبان کسب و کار شما است.

 ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه

ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه فصلی، مناسبتی یا کمپین‌های ویژه برای مشتریان، یکی از بهترین روش های جذب مشتریان و افزایش فروش است. با ارائه تخفیف های مناسب و جذاب بر روی محصولاتی که به درستی  برای مخاطبان هدف انتخاب می‌شوند، می توانید مشتریان جدید جذب کنید و همچنین مشتریان قدیمی را به خود دلبسته‌تر کنید.

بهینه سازی تجربه خرید

تجربه خرید مناسب، یکی از عوامل مهم در جذب مشتری است. با بهینه سازی رابط کاربری وب سایت خود و بهینه سازی UXwriting می توانید تجربه خرید مشتریان را بهبود بخشید. با ایجاد یک تجربه مثبت و راضی کننده برای مشتریان، فرایند وفادارسازی مشتری قوی تر شده و احتمال خرید مجدد هم بیشتر خواهد شد.

 استفاده از بازخورد مشتریان

بازخورد مشتریان و گرفتن فیدبک مثبت و مفید از مشتریان و مخاطبان شما، یکی از بهترین راه های بهبود عملکرد کسب و کار است. با جمع آوری و ثبت بازخورد از مشتریان و بهبود نقاط ضعف تان بر اساس داده های بدست آمده، می توانید رضایت مشتریان را افزایش دهید. افزایش رضایت مشتریان همیشه نسبت مستقیم با افزایش میزان فروش و موفقیت در ریتنشن مارکتینگ دارد. 

 ارائه ژورنال و کتاب‌های الکترونیک 

ارائه ژورنال و کتاب به صورت پی دی اف یکی از راه های موثر برای جذب مخاطب و ارتباط گیری با مخاطبان است. طبق تحقیقات مختلف، میانگین جهانی برای نرخ تبدیل بازدیدکننده های یک فروشگاه اینترنتی به خریداران واقعی، بین ۲ تا ۳ درصد است. اما در ایران با توجه به شرایط مختلف، از گستردگی اینترنت، فیلترینگ و محدودیت‌ها، عدم ارتباط با بازارهای بین المللی و دلایل مختلف دیگر، این درصد بین یک دهم تا حداکثر یک درصد است. بنابراین شما با یک گستره 97 درصدی از بازدیدکنندگان طرف هستید که می‌توانند به خریداران شما تبدیل شوند. برای استفاده از این پتانسیل شما با استفاده از روش های مختلف و کانال های متفاوت بازاریابی می توانید سهم بیشتری از بازار پیش روی خود کسب کنید. 

داشتن برنامه وفادارسازی

برای یک فروشگاه، فروختن شاید اولین هدف باشد، اما تنها هدف نیست. یکی از اهداف مهم، بازگشت دوباره مشتریان برای خرید مجدد و دوباره است.  برندهای آنلاین و تجارت‌‎های الکترونیک با طراحی و اجرای برنامه های وفادارسازی برای ایجاد احساس ارزشمند بودن در مشتریان‌شان تلاش می‌کنند.

برنامه های وفادارسازی باید به مشتریان شما انگیزه خرید دوباره و احساس لذت برای خرج کردن بدهد. یکی از برنامه های وفادارسازی مرسوم، دادن امتیاز و ایجاد باشگاه مشتریان برای ارائه تخفیف یا پیشنهادهای ویژه است.

ایجاد چرخه‌ی فروش متقابل 

یکی از راه‌های افزایش فروش اینترنتی، تمرکز روی فروش متقابل محصولات است.  به طور مثال اگر مشتری از شما یک گجت هوشمند می‌خرد، باید با لحن و بیان درست، با کلمات صحیح و در جای درست ( در اصل با یک ux writing , copy writing قوی و حرفه ای)  به او پیشنهاد خرید کاور یا قاب همان گجت را بدهید. این مساله مشتری را در چرخه فروش شما حفظ می کند و در صورت رضایتمندی به یک چرخه طولانی مدت سودآوری، تبدیل خواهد شد.

3

نمایش بهترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین

 

داشتن یک سکشن در صفحه اول سایت فروشگاهی برای نشان دادن "ترین‌های" هر هفته یا هر ماه یا نشان دادن پرفروش‌ترین محصول در هر دسته بندی یکی از راهکارهای ترغیب مشتریان به خرید بیشتر و رشد فروش آنلاین شما است. حتی می‌توانید در صفحه یک محصول، با نشان دادن رقیب قدرتمندش، مشتری را وارد یک تلاش برای بهتر و بیشتر خریدن کنید.

استفاده از چت‌بات برای پشتیبانی مشتریان

چت بات‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، خیلی ساده و با کمترین هزینه، می‌توانند نرخ تعامل شما با مشتریان را افزایش دهند. با استفاده از فناوری AI شما یک پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته خواهید داشت. امری که با شناسایی دقیق سوالات متداول مشتریان، می‌تواند بهترین نتیجه ممکن را به همراه داشته باشد.

همه چیز را فراموش کنید:  صادقانه رفتار کنید!

صادق بودن، نه تنها در فروش و تجارت بلکه در هر کاری عامل موفقیت و شروع قدرتمند خواهد بود. شاید کمی شعاری به نظر برسد، اما بسیاری از کسب‌وکارها به این موضوع توجه چندانی ندارند. ساده ترین مثالی که می‌توان اشاره کرد، همین خریدهای چکی مرسوم، تهیه اقلام بیش از اندازه بودجه، تعهدات بی رویه‌ای که توان سنجی نشده اند یا قولهای غیر قابل اجرا به مشتریان و خریداران و ترفند جوایز اسمی و غیرواقعی است.

تمام این موارد شیشه اعتماد بین شما و مشتریان شما را فرو خواهد ریخت. اعتماد مشتریان و خوشنامی یک برند به خصوص در حوزه کسب و کارهای فروشگاهی آنلاین، یکی از ارزشمندترین دارایی‌ها است. فراموش نکنید که ایجاد و حفظ اعتماد مشتریان کار ساده ای نیست اما ارزشمند و موثر است.

نکته آخر

یک چیز روشن و مشخص است، شما با استفاده از روش های مناسب مارکتینگ، می توانید فروش خود را بهبود بخشید، مشتریان قدیمی را وفادار سازید و مشتریان جدید جذب کنید. اما باید این روش ها را با توجه به نوع کسب و کار خود، گزارشات و اطلاعاتی که از ابزارهای مختلف به دست می‌آورید و بر اساس بیزینس پلن و استراتژی‌های مورد نظرتان، بومی ‌سازی کنید،  به مرحله اجرا برسانید و به صورت مستمر و علمی ادامه دهید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما