صدور مجوز ۲۸ مرکز انتخاب همسر در کشور/ ارائه خدمات مشاوره ازدواج به بیش از ۳۶هزار نفر

۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۰۴:۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۱۹۵۱
صدور مجوز ۲۸ مرکز انتخاب همسر در کشور/ ارائه خدمات مشاوره ازدواج به بیش از ۳۶هزار نفر
دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گزارش عملکرد خود در سال 1401 را منتشر کرد که در آن به اهم اقدامات صورت گرفته در این حوزه اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، برگزاری دوره های ملی دانش افزایی ویژه مدیران، مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده یکی از رویکردهای این دفتر در دو سال اخیر بوده است که این رویکرد در سال 1401 با برگزاری 14 دوره ملی و مشارکت بیش از 3000 نفر به صورت جدی تری ادامه یافت.

بر اساس قانون، وزارت ورزش و جوانان متولی آموزش های پیش از ازدواج است که در این راستا 6129 کارگاه آموزشی ازدواج و خانواده با حضور 85694 شرکت کننده جوان در سطح کشور به صورت دوره های آموزشی 16 ساعته در سال 1401 برگزار شد.

برگزاری همایش ملی بزرگداشت روز ملی جمعیت با عنوان «ایران، جوان بمان» با حضور مسئولان و فعالان عرصه جمعیت، برگزاری 80 جشن بزرگداشت روز ملی جمعیت در سراسر کشور و تقدیر از 455 نفر از مؤثرین عرصه جمعیت، تدوین دستورالعمل و اجرای برنامه های بزرگداشت روز ملی جمعیت در سطح ملی و 31 استان کشور از اقدامات این اداره کل در موضوع گرامی داشت روز ملی جمعیت بود.
هم چنین برگزاری همایش ملی بزرگداشت هفته ازدواج با عنوان «جشن وصال» با حضور ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و فعالان عرصه ازدواج و خانواده، برگزاری بیش از 300 جشن بزرگداشت هفته ازدواج در سراسر کشور و تقدیر از 1723 نفر از مؤثران عرصه جمعیت، تدوین دستورالعمل و اجرای برنامه های بزرگداشت هفته ازدواج در سطح ملی و 31 استان کشور از اهم اقدامات دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان به مناسبت هفته ازدواج بوده است.

یکی دیگر از رویکردهای این دفتر ارائه مشاوره های رایگان در حوزه ازدواج و خانواده است که در این جهت، خدمات مشاوره تخصصی رایگان از سوی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده به بیش از 6000 مخاطب در سطح کشور و به مناسبت های مختلف انجام شده است همچنین خدمات مشاوره رایگان ازدواج و خانواده به بیش از 30 هزار نفر از مراجعه کنندگان به میزهای مشاوره ایستگاه های مترو شهر تهران ارائه شده است. 

گفتنی است که طرح میزهای مشاوره رایگان در ایستگاه های پر تردد شهر تهران به مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم و دهه مبارک فجر به همت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و همکاری معاونت فرهنگی شهرداری تهران برگزار شده است.

حمایت و نظارت بر عملکرد 460 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح کشور، تدوین دستورالعمل مرتبط و راه اندازی 90 مرکز تخصصی حوزه ازدواج و خانواده، تدوین آیین نامه مرتبط و صدور مجوز 28 مرکز فعال در امر انتخاب همسر در 11 استان کشور نیز از اقدامات این دفتر در توسعه و حمایت از مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و مراکز انتخاب همسر بوده است.

نصب 150 بیلبورد بین شهری با همکاری سازمان راهداری کشور جهت ارایه محتوا در حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری، نصب 1200 بیلبورد تبلیغاتی با موضوع ازدواج و خانواده در سطح شهر تهران و سراسر کشور در روز ملی جمعیت و هفته ازدواج از اقدامات تبلیغی و فرهنگی این دفتر در جهت ترویج و تبلیغ ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بوده است.

از دیگر اقدامات دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در سال 1401 می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
برگزاری 14 جلسه کمیته علمی تخصصی ازدواج و خانواده به منظور ارزیابی متقاضیان دریافت مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده 
پیگیری راه اندازی سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج و خانواده 
برگزاری 2 رویداد ملی «هم آهنگ» با حضور بیش از 800 نفر از فعالان فرهنگی
تدوین دستورالعمل و راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت وزارت ورزش و جوانان در سطح ستادی و استانی در سال 1401 
رصد و پیگیری ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان و زوجین جوان به صورت ماهیانه از بانک مرکزی و ابلاغ آن به استان ها 
حمایت از اجرای برنامه ملی خانه مادری
تهیه و تدوین اطلس آماری وضعیت ازدواج و طلاق کشور به تفکیک استان ها و شهرستان ها 
تدوین گزارش تحلیلی از وضعیت ازدواج، طلاق و مراکز مشاوره شهرهای ایران
تدوین گزارش دلایل و عوامل تمایل یا عدم تمایل به ازدواج
تدوین تحلیل سیستماتیک و متاسنتز پژوهش‌های مرتبط با «طلاق»
تدوین گزارش ارزیابی و توان سنجی مراکز مشاوره تخصصی خانواده کشور
تدوین گزارش یافته های نشست کارشناسان استانی با ستاد مرکزی دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز