حاتمی: نمای زیبای جوانی جمعیت کشور باید حفظ شود

۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۴:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۷۵۴۸۷
حاتمی: نمای زیبای جوانی جمعیت کشور باید حفظ شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط باید در عمل به تکالیف و قوانین وضع شده در خصوص ارائه مشوق های پیش بینی شده به خانواده ها و زوج های جوان، به صورت جدی تلاش کنند تا نمای زیبای جوانی جمعیت کشور حفظ شود.
به گزارش خبرگزاری برنا، منوچهر حاتمی ضمن تبریک هفته ملی جمعیت اظهار داشت: با توجه به اینکه قشر عظیمی از جمعیت جوان کشور را زوج های جوان کارمند تشکیل می دهند لازم است دستگاه های اجرایی با اجرای قوانین تشویقی برای کارکنان خود از دغدغه های آنها برای فرزند آوری و نگهداری از فرزند بکاهند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص تحدید جمعیت و ضرورت فرزند آوری و افزایش جمعیت جوانی کشور گفت: همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط باید در عمل به تکالیف و قوانین وضع شده در خصوص ارائه مشوق های پیش بینی شده به خانواده ها و زوج های جوان، به صورت جدی تلاش کنند تا نمای زیبای جوانی جمعیت کشور حفظ شود.
 
وی با اعلام اینکه برنامه‌ ریزی‌های سیاست‌های جمعیتی باید با مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متناسب باشد افزود: در این راستا خوشبختانه در سال های اخیر و پس از تأکیدات مقام معظم رهبری تصمیمات و مشوق های خوبی پیش بینی شده که با استقبال زوجین مواجه شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه فرزند آوری اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری فرهنگ سازی در این مسئله مثل خیلی از مسائل دیگر اجتماعی، حرف اول را می زند و باید با تعیین و اجرای راهکارهای مناسب، فرهنگ های غلطی که در گذشته در راستای تنظیم و کنترل خانواده در جامعه شکل گرفته است را کمرنگ کنیم.
حاتمی با بیان اینکه نخبگان و الگوهای جامعه در کنار سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ترغیب و تشویق خانواده‌ها به سمت فرزندآوری دارند، اذعان کرد: اکنون زمان حل مسئله جمعیت کشور است و همه باید دغدغه مندانه اجازه ندهیم به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری نمای زیبای جوانی در کشور از بین برود.
وی از تلاش این اداره کل در راستای موارد فوق در ستاد ساماندهی امور جوانان خبر داد و گفت:این اداره کل به عنوان دبیرخانه ستاد مذکور به صورت دقیق اقدامات سایر دستگاها را رصد و گزارش می دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: ترویج ازدواج آسان، ترویج فرزند آوری در جلسات مشاوره ای قبل، حین و پس از ازدواج، برگزاری نشست ها و سمینارهای جوانی جمعیت، آگاه سازی جوانان با ضروریات روز جامعه در حوزه جمعیت، برگزاری جشنوارها و همایش های خانوادگی، توسعه زیرساخت های ورزشی ویژه مادر و کودک و ارائه بسته های تشویقی ویژه خانواده های دارای 3 فرزند بیشتر و بیشتر جهت استفاده از اماکن ورزشی از برنامه های استان در حوزه ورزش و جوانان برای کمک به رشد جمعیت و فرزند آوری است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز