مهین فرهادی‌زاد:

تمرکز برنامه‌های معاونت بانوان بر جانشین پروری بوده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۳:۴۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳۰
تمرکز برنامه‌های معاونت بانوان بر جانشین پروری بوده است
معاون توسعه ورزش زنان در جلسه مدیران کل استان‌ها که به صورت وبیناری برگزار شد بر برنامه ریزی ویژه و هدفمند برای توسعه ورزش زنان در سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش برنا، مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش زنان در جلسه مدیران کل استان‌ها که به صورت وبیناری برگزار شد پیرامون وضعیت معاونت ورزش بانوان در استان ها اظهار داشت: این پست در چارت سازمان امور اداری و استخدامی وجود دارد و باید از طریق بخش حقوقی هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن این امر ایجاد شود.

فرهادی زاد به طرح های ملی اشاره و تصریح کرد: طرح تندرستی و نشاط در سال ١٣٩٧ از سوی دفتر معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده ابلاغ و پس از آن در وزارت ورزش و جوانان اجرایی شد. از جمله طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی و عشایری که می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات عضلاتی، اسکلتی بانوان روستایی را از بین ببرد منوط به آنکه طرح به صورت خوب و بدیع اجرا شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برخی دیگر از طرح ها می تواند با تغییراتی همراه باشد مانند طرح پیرامید که با هماهنگی با فدراسیون ووشو مهارت آموزی را جایگزین پیرامیدهای ورزشی کردیم و از طرف استان ها نیز بازخوردهای خوبی را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی دختران روستایی حتما اجرا خواهد شد، اضافه کرد: طرح گردشگری ورزشی با توجه به شرایط کرونا در برخی استان ها اجرایی شد و در سایر استان ها به دنبال شرایط مناسب آن هستیم و برنامه های جایگزین که قابلیت اجرایی بهتری داشته باشد برای این طرح داریم.

معاون توسعه ورزش بانوان دوره های آموزشی ویژه بانوان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از سال گذشته بیشترین تلاش و برنامه های این معاونت در زمینه تقویت و پرورش افراد برای جانشین پروری در بخش های مختلف ورزش بانوان است و در این راستا ١٣٠ کلاس آموزشی مختلف با حضور معاونت ورزش بانوان استان ها، نواب رییس فدراسیون ها، مربیان و ورزشکاران تیم های ملی برگزار شد و مطمئناً این برنامه های آموزشی در سال آتی تقویت و تداوم خواهند داشت.

مهین فرهادی زاد بررسی و کنترل باشگاه های خصوصی زیر نظر هیات های استانی و شهرستانی را لازم عنوان کرد و افزود: طبق قانون استفاده از مربی جنس مخالف در بخش بانوان و آقایان مجاز نیست و فقط در رشته‌ هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز می کنند مانند موتورسواری که مسلما بانوان فعالیت و اطلاعاتی نداشتند با هماهنگی حراست و حضور نایب رییس بانوان فدراسیون یا معاونت ورزش بانوان در استان ها امکان پذیر است.

او ادامه داد: در اردوهای تیم های ملی که نیازمند دانش روز دنیا هستیم برای پیشرفت ورزشکارانمان در بخش مبانی نظری می توانیم از مربیان آقا بهره ببریم، مانند اجرای فتوفینیش که بانوان ما نیاز داشتند آموزش ببینند.

فرهادی زاد اهمیت فضای فرهنگی بخش بانوان را یادآور شد و گفت: حضور بانوان در جلسات گوناگون فضایی را فراهم می کند تا بتوانند در هیات های استانی با قدرت بیشتری فعالیت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز