آیا واقعا واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر کرونایی تأثیرگذار بوده است؟

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۲۲:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۷۹۱۰
آیا واقعا واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر کرونایی تأثیرگذار بوده است؟
علت اینکه همچنان شاهد جان باختن هم استانی‌ها از کرونا هستیم این است که در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تازه شروع‌شده و مدت زیادی از آن نگذشته که تأثیرگذاری آن مشهود باشد، اما تأثیر آن را در کاهش مرگ‌ومیر سالمندان بالای ۷۰ سال دیده‌ایم.

به گزارش برنا؛ دکتر سعید کشمیری گفت: پس‌ازآن واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال و بالای ۷۰ ساله‌ها را انجام دادیم و هم‌اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است.

وی اضافه کرد: علت اینکه همچنان شاهد جان باختن هم استانی‌ها از کرونا هستیم این است که در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تازه شروع‌شده و مدت زیادی از آن نگذشته که تأثیرگذاری آن مشهود باشد، اما تأثیر آن را در کاهش مرگ‌ومیر سالمندان بالای ۷۰ سال دیده‌ایم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در شهرستان دشتستان ۸۴ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند و میزان مرگ‌ومیر در این رده سنی که پارسال یک همه‌گیری بزرگ در این شهرستان داشتیم کاهش چشمگیر داشته اما هم‌اکنون شماری از مرگ‌ومیرها در رده سنی کمتر از ۵۰ سال است که هنوز واکسن نزده‌اند.

دکتر کشمیری بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته آینده در استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال با ورود محموله جدید واکسن شروع خواهد شد. البته فراخوان از طریق پیامک صورت می‌گیرد و مراجعه بدون دریافت پیامک منجر به تزریق واکسن نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از هفته آینده ثبت‌نام افراد زیر ۵۰ سال را برای تزریق واکسن شروع می‌کنیم ، سرعت واکسیناسیون را هم افزایش‌خواهیم داد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۴۵۰۰ نفر در روز واکسینه می‌شوند که این رقم را به 6,000 نفر در روز افزایش می‌دهیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره خارگ، شیف و جزیره‌های شمالی و جنوبی در شهرستان گناوه نیز از اهداف دیگر است که شروع خواهد شد.

دکتر کشمیری افزود: پس از واکسیناسیون ۵۰ ساله‌ها، بیماران دیابتی که کمتر از ۵۰ سال دارند واکسینه می‌شوند و به‌این‌ترتیب واکسیناسیون بیماران خاص تکمیل‌شده، سپس واکسیناسیون معلمان، رانندگان، کارکنان بانک‌ها، اساتید دانشگاه و دانشجویان انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سه هفته پیش با یک ابتلای انفجاری کرونا مواجه شدیم و در ۱۵ ماه گذشته بی‌سابقه بود که پس از سه هفته تعدادی از مراجعه‌کنندگان با درگیری ریه بستری شدند و هم‌اکنون نزدیک ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر کشمیری در پایان اظهار داشت: هم‌اکنون روند پذیرش و درمان روان است و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا دارو، درمان، اکسیژن و خدمات درمانی برای همه فراهم باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز