باور اشتباه مردم درباره لاغری با مصرف شیر

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۰۹:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۷۱۳۶
باور اشتباه مردم درباره لاغری با مصرف شیر
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در خصوص باورهای اشتباه مردم نسبت به مصرف برخی مواد غذایی از جمله مصرف شیر، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش برنا؛ تیرنگ نیستانی، با بیان اینکه هدف از رژیم‌های غذایی کاهش یا کنترل وزن باید ارتقای سلامت باشد ادامه داد: اگر هدف صرفاً کاهش وزن باشد، هر راهکاری می‌تواند برای لاغر شدن به عنوان ابزار استفاده شود، این کار به ضرر سلامت منجر خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به این موضوع که خوردن غذاهای کم کالری به کاهش وزن کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد برای اینکه وزنشان را کم کنند به رژیم‌های لاغری میوه و سبزیجات رو می‌آورند و انواع میوه‌ها را در سبد غذایی‌شان قرار می‌دهند غافل از این‌که استفاده بیش از حد از میوه‌ها هم برای رژیم لاغری مناسب نیست و حتی به دلیل قند بالا باعث چاق شدن هم می‌شود.

نیستاتی با بیان اینکه استفاده بیش از حد نیاز بدن از شیر با هدف لاغر شدن یکی دیگر از باورهای غذایی غلطی است که بسیار رایج است، گفت: استفاده از شیر و لبنیات در مقادیر توصیه شده هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند ولی نکته اینجا است که افراط در مصرف این ماده غذایی موجب انباشت چربی در بدن می‌شود.

وی در پایان گفت: هر لیوان شیر ۲.۵ درصد چربی معادل ۱۰ قاشق برنج (منهای روغن) کالری دارد، بنابراین با این باور که شیر غذایی سالم است و کالری ندارد، نمی‌توان بیش از مقدار توصیه شده (دو لیوان در روز) از این ماده غذایی استفاده کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه