۲۱ مصدوم سوغات چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۵:۴۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۹۳۶۷
۲۱ مصدوم سوغات چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: شمار مصدومان برگزاری آئین چهارشنبه‌سوری از روز گذشته تا صبح امروز (چهارشنبه) در این استان ۲۱ نفر اعلام شده است.

به گزارش برنا؛ سید حسین موسوی روز چهارشنبه اظهار کرد: ۱۹ مورد از سوختگی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در استان بوشهر درجه یک و مابقی درجه ۲ و سه بوده اند و تنها یک نفر بستری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر از آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر مرد و هفت نفر زن هستند، گفت: از شمار مصدومان آئین چهارشنبه‌سوری ۱۴ نفر در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال بوده‌اند.

موسوی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده بیشترین آسیب دیدگی گزارش شده ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر از ناحیه دست بوده و هیچ قطع عضو، فوتی و اعزام به خارج از استان گزارش نشده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: یکی از مصدومان نوجوانی ۱۳ ساله است که ترقه در دست او منفجر شده و از ناحیه سر، گردن و دست آسیب‌دیده و در سرویس ارتوپدی قرار گرفته که حال عمومی او خوب بوده و تحت درمان است.

موسوی اظهار کرد: همچنین جوانی ۲۶ ساله از جمله دیگر حادثه دیدگان چهارشنبه سوری است که ترقه در صورت او منفجر شده و پس از انفجار چشم او سانحه دیده و از ناحیه سروصورت دچار سوختگی شده که طبق تشخیص پزشک بستری و تحت درمان است.

وی گفت: بر اساس آمارها از اول اسفند تاکنون تعداد کل حادثه دیدگان ناشی از ترقه و مواد آتش زا در استان بوشهر ۲۷ نفر اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: از این تعداد ۲۰ نفر مرد، هفت نفر زن و از این شمار ۱۰ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند که از این تعداد هشت نفر مرخص و ۲ نفر نیز تاکنون بستری هستند.

به گفته موسوی شهرستان بوشهر با ۱۲ مورد بیشترین آسیب دیدگی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: پارسال ۲۰ نفر در چهارشنبه سوری در این استان دچار حادثه شدند.

موسوی با اشاره به آمادگی نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای شروع طرح و آمادگی ویژه کارکنان طی شب گذشته و امروز گفت: ۵۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در همه مناطق شهری و روستای در حال آماده‌باش هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز