غلامرضا حشمتی: اجرای یک‌هزار میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی؛ رهاورد دولت سیزدهم برای بوشهری‌ها

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۵:۳۲:۰۹
کد خبر: ۱۴۷۹۰۴۰
غلامرضا حشمتی: اجرای یک‌هزار میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی؛ رهاورد دولت سیزدهم برای بوشهری‌ها
گرمای بالای ۵۰ درجه‌ای استان بوشهر و بی برقی که طی سال‌های گذشته مردم را در خردادماه و تابستان گرمازده می‌کرد این روزها و با مدد توجه دولت سیزدهم به اصلاح زیرساخت‌ها با اجرای یک هزارمیلیارد تومان پروژه برق‌رسانی به خاطره‌ای تبدیل شده است.

به گزارش برنا؛ بدون شک تجربه زندگی در هوای بالای ۵۰ درجه در آخرین ماه فصل بهار و تابستان به همراه رطوبت تا 100 درصدی، آن چنان سخت و طاقت‌فرسا است که تصور یک دقیقه بی‌برقی فکر و ذهن آدمی را پریشان می کند، حال در شرایطی که بیماردار باشید و یا طفلی نازنین را در آغوش، به مراتب شرایط ناگوارتر است.

این روایت نه قصه است و نه رویاپردازی؛ بلکه بخشی از حقیقتی است که طی سالیان متمادی تابستان‌هایی از رنج و گرما را در شرایط بی‌برقی برای مردم استان بوشهر به ارمغان می‌آورد، شرایطی که باید در آن قرار بگیرید تا آن را با تمام پوست و گوشت حس کنید.

با شروع فعالیت دولت سیزدهم، نگاه راهبردی در دو قالب سیاست‌گذاری و اجرا در بخش زیرساخت‌ها، به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفت و دستگاه‌های خدمات‌رسان خود را همسو با این دو نگاه، برنامه‌هایشان را تنظیم کردند.

یکی از این دستگاه‌های خدمت‌رسان، شرکت توزیع برق استان بوشهر است که اگر چه به عنوان یک دستگاه درآمد هزینه‌ای، عمل‌گراست اما سطح برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اجرایی این دستگاه نشان می‌دهد که با یک نگاه درآمد هزینه‌ای نمی‌توان در حوزه خدمات به صرف اداری ورود داشت بلکه نیاز است فراتر از این موضوع و در قالب جهاد خدمت‌رسانی وارد عرصه رفع مشکلات مردم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر روز یکشنبه در ادامه نشست یکشنبه‌های پاسخگویی به رسانه‌ها که از مهرماه سال گذشته آغاز و همچنان تداوم دارد، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی اجرای یک هزار میلیارد تومان پروژه برقرسانی رهاورد دولت سیزدهم برای مردم این استان است.

اجرای یک‌هزار میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی؛ رهاورد دولت سیزدهم برای بوشهری‌ها

وی افزود: این پروژه‌ها شامل اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده، رفع ضعف ولتاژ، بهبود کیفیت و پایداری شبکه و مقاوم‌سازی است.

غلامرضا حشمتی تصریح کرد: نوسازی ۲۵۰ کیلومتراز خطوط برق‌رسانی، برق‌رسانی به خط آبرسانی سیراف - جم پس از ۱۰ سال و تامین برق۶ ایستگاه پمپاژ به طول ۳۴ کیلومتربا ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار، تامین برق ایستگاه پمپاژ حاج مهدی، آب‌شیرین‌کن مپنا وسایر آب‌شیرین‌کن‌های استان، نصب۶۸۱ دستگاه ترانسفورماتورهوایی و اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: عبور موفق از پیک تابستان گذشته با بیش از ۱۷ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف مهمترین دستاورد این شرکت در گذشته است.

وی با اشاره به فروش ۴۸۰ میلیارد کیلوواست ساعت انرژی در سال گذشته در استان بوشهر اظهار کرد: با مدیریت مصرف انجام گرفته سال گذشته یکصد مگاوات کاهش پیک مصرف در استان بوشهر به ثبت رسید و بابت این میران مدیریت مصرف ۴۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف برق در بخش‌های بخش‌های خانگی، اداری، کشاورزی و صنعتی این استان پرداخت شد.

اجرای یک‌هزار میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی؛ رهاورد دولت سیزدهم برای بوشهری‌ها

حشمتی افزود: از این میزان پاداش پرداختی، ۳۸ میلیارد تومان به مشترکان خانگی و مابقی به مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها برای فصل تابستان امسال ۲هزار و ۷۴ مگاوات برق مصرفی است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط جوی مناسب در فروردین تا نیمه اردیبهشت سال جاری مصرف برق در استان به میزان ۷.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت اما در روزهای پایان اردیبهشت و اوایل خرداد با افزایش مصرف برق روبرو هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: در استان بوشهر ۵۳۰ هزار مشترک برق داریم که ۱.۳ مشترکین کل کشور را شامل می‌شود ولی در زمینه پیک مصرف برق سهم ۲.۷ درصدی در کشور داریم.

حشمتی با بیان اینکه مردم استان بوشهر ۹ ماه از سال برق را با تعرفه گرمسیری مصرف می‌کنند ادامه داد: الگوی مصرف برق در استان بوشهر سه هزار کیلووات است و مردم با مصرف کمتر می‌توانند هدیه بگیرند.

اجرای یک‌هزار میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی؛ رهاورد دولت سیزدهم برای بوشهری‌ها

نظر شما