رییس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با برنا:

سم پاشی ۴ هزار هکتار از اراضی استان برای مقابله با ملخ ها

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۴:۵۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۸۲۰۳
سم پاشی ۴ هزار هکتار از اراضی استان برای مقابله با ملخ ها
رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: افزایش ملخ ها در شهرستان های تهران بدلیل بارندگی های زیاد بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ کریم ذالفقاری رییس جهاد کشاوری استان تهران با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر حدود ۴ هکتار سم پاشی در استان تهران انجام شده است که شامل مراتع و مزارع می باشد.

وی در خصوص ملخ هایی که در برخی شهرستان های استان تهران مشاهده شده گفت: ما ۹ گونه ملخ داریم که امسال بدلیل زیاد بودن بارندگی ها و پوشش های گیاهی ایجاد شده نسبت به سالهای پیش این ملخ ها بیشتر شده اند اما ما ملخی خارج از استان نداریم و همه داخلی و بومی خود استان هستند.

مهندس ذوالفقاری تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته اکیپ های تخصصی ما در جهاد دیده بانی را انجام میدهند و در مکان هایی که بیش از حد نرمال مشاهده شود سم پاشی خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار برنا مبنی بر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان تهران مبنی بر سم پاشی ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان های پردیس، دماوند و فیروزکوه گفت: جهاد کشاورزی وظیفه سم پاشی مراتع و مزارع را بر عهده داشته و هر شهرستانی که بیش از اندازه در هر مترمکعب مشاهده داشته باشیم سم پاشی انجام میشود اما این اقدام  در شهرها وظیفه شهرداری ها و دهیاری است.

گفتنی است در هفته گذشته با وجود اعلام سم پاشی ۲ هزار هکتار از اراضی  شهرستان های پردیس، دماوند و فیروزکوه برای مقابله با ملخ ها  توسط مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، رییس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در گفتگو با ایرنا خبر هجوم ملخ ها را تکذیب کرده بود.

 

11

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز