معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری:

لزوم تشکیل اتاق فکر دوران پساکرونا و خدمات روان شناسی و مشاوره

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۰:۴۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۸۴۸۰
لزوم تشکیل اتاق فکر دوران پساکرونا و خدمات روان شناسی و مشاوره
نشست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با روانشناسان فعال در حوزه شهری باقرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ امیر محبی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این نشست با اشاره به موضوع کرونا گفت؛ سبک زندگی مردم به دنبال شیوع این ویروس و قرنطینه خانگی ۳ ماهه ، مشکلاتی را برای خانواده ها در ابعاد مختلف ایجاد کرده است.

 وی افزود: ضرورت دارد برای ایام پسا کرونا برنامه های مدونی در راستای کاهش فشار بر مردم اتخاذ گردد و در حوزه شناسائی آسیب ها، کاهش استرس و اضطراب،  ارتقاء سلامت و روان خانواده، مهارت های ماندن درخانه ،تقویت رابطه زوجین ،سبک زندگی کرونایی و ...  برنامه هایی داشته باشیم واین امر امکان پذیر نیست جز با بسیج وبهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود در شهر،  منجمله جامعه روان شناسان و مشاوران و جلب همکاری داوطلبانه انها، بستر مناسبی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای بهره مندی شهروندان فراهم نمائیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ادامه با تاکید بر ضرورت قانونمند کردن فعالیت کارشناسان مشاوره و روان شناسی در سطح شهر گفت ، هرگونه فعالیت در حوزه روان شناسی و مشاوره مستلزم مجوز از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور است که میتواند پس از اخذ مجوز لازم ، با تشکیل یک تشکل غیر دولتی (NGO) و ثبت در فرمانداری شهرستان ری، زمینه استفاده از ظرفیت های این عزیزان فراهم گردد.

وی در پایان گفت بحران کرونا با مشکلات اقتصادی برای مجموعه شهرداری ، کسبه ، کارگران فصلی و روز مزد و اقشار کم درآمد جامعه در پی داشته و مشاورین میتوانند نقش حمایتی و کمک کننده برای مدیریت شهری داشته باشند .

لازم به ذکر است برابر نتایج  این نشست مقرر گردید با پیگیری حوزه آموزش شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی ، برگزاری همایش های رایگان در موضوعات مرتبط با کرونا تشکیل با بهره از ظرفیت روان شناسان و مشاوران در دستور کار قرارگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز