ضرورت تخصیص سهمیه مصارف حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات قرچک از فاضلاب تصفیه شده تهران

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۹:۵۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۰۰۹۰
ضرورت تخصیص سهمیه مصارف حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات قرچک از فاضلاب تصفیه شده تهران
فرماندار شهرستان قرچک گفت: با توجه به سرازیر شدن فاضلاب تهران و ری به سمت دشت ورامین، حداقل انتظاری که در این باره وجود دارد این است که از منابع آب تصفیه شده فاضلاب تهران برای مصارف کشاورزی، صنعت و خدمات این شهرستان استفاده شود اما متاسفانه اقداماتی که در این رابطه برای جنوب شرق استان تهران درنظر گرفته شده ناچیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ بهمن خطیبی در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان قرچک در حوزه زیست محیطی با چالش هایی مواجه است که ضرورت دارد این موضوع بخصوص آلودگی هوا در سطح کلان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در موضوع فرونشست زمین به دلیل برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی، به طور حتم مشکلات بیشتری در آینده در دشت ورامین ایجاد خواهد شد و این نیز مسئله ای کلان بوده و باید در سطح کلان برای آن چاره اندیشی شود.

این مسئول بیان کرد: برخی چالش ها و مشکلات پیش روی شهرستان مرتبط با حوزه قانونگذاری است که امیدواریم با تعامل خوب دولت و مجلس این مشکلات مرتفع شود.

وی ادامه داد: در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز وجود قوانین زائد، متراکم و متناقض، شهرستانها را دچار مشکل کرده و همچنین بطور کلی در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و زیست محیطی نیازمند وجود قوانین صریح و شفاف هستیم تا با مشاهده هرگونه تخلف به سرعت با آن برخورد شود و در این صورت در حوزه پیشگیری نیز می توان با دقت و سرعت عمل بیشتری ورود پیدا کرد.

خطیبی با اشاره به اینکه عمده مهاجرت ها به استان تهران در دشت ورامین و بخصوص شهرستان قرچک اتفاق می افتد، افزود: این حجم جمعیت شهرستان قرچک در پهنه سرزمینی 90 کیلومتر مربع سکونت دارند و باعث شده تراکم جمعیتی در این منطقه زیاد و بعنوان سومین شهرستان متراکم استان تهران لقب بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع بازآفرینی شهری، وزارت راه و شهرسازی باید برای شهرستانی همچون قرچک برنامه ویژه داشته باشد تا اقدامات جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری را شاهد باشیم و در نهایت شهرستان به لحاظ کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و ... پیشرفت کند.

خطیبی با بیان اینکه زیرساخت های موجود پاسخگوی 300 هزار نفر جمعیت نیست، افزود: روستاهای ما متصل به شهر هستند و اگر در هر استانی این شرایط وجود داشت، این روستاها حداقل باید تبدیل به شهر می شدند.

وی گفت: با اینکه حدود هشت سال است قرچک تبدیل به شهرستانی مجزا شده اما هنوز ساختار اداری آن به طور کامل شکل نگرفته و خدمات یک اداره با حداقل نیرو ارائه می شود.

فرماندار قرچک گفت: عدم توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات باعث شده در حوزه زیرساختی با مشکلاتی مواجه شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز