عضو شورای شهر و مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرستان ملارد ؛

قدم های موثر در زمینه توسعه فضای فرهنگی برداشته شد / ایجاد فضای سبز و احدث پارک بانوان/ گلایه مردم از حضور متعادین متجاهر در سطح شهر

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۱۵:۳۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۷۲۳۰
قدم های موثر در زمینه توسعه فضای فرهنگی برداشته شد / ایجاد فضای سبز و احدث پارک بانوان/ گلایه مردم از حضور متعادین متجاهر در سطح شهر
فخر الدین آئینه وند در گفت و گوی با برنا گفت : یکی از مشکلات اجتماعی و عدیده در سطح شهر متعادین متجاهر است تدابیری بزرگی صورت گرفته اما جوابگو نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا" بررسی دغدغه ها، کمبودها و معضلات در نیازهای فرهنگی و اجتماعی از مهمترین وظایف کمیسیون های فرهنگی شوراهای اسلامی می باشد که با تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و کاربردی به حل مشکلات این چنینی در شهر می پردازند.  

شورای اسلامی دوره پنجم شهرملارد نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی با توجه به کمبود زیرساخت های فرهنگی و ورزشی در این شهر با همت بیشتر تمام توان خود را در راستای ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی بکار گرفته تا بتواند اثرات ماندگاری در جهت فرهنگسازی در شهرملارد از خود بجای گذارد "

در همین خصوص، فخر الدین آئینه وند عضو شورای شهر و مسئول کمیسیون فرهنگی -اجتماعی شورای دوره پنجم شهرملارد در گفت و گوی اختصاصی با برنا در خصوص فعالیت های فرهنگی شورای شهر گفت : شورای دوره پنجم در بدو ورود با رویکرد و نگاه فرهنگی ویژه ای در این شهر کار خود را شروع کرد و به یاری خدا و تلاش های بی وقفه اعضاء شورا به همراه مدیریت شهری شهرداری ملارد قدم های  خوبی در راستای توسعه فضای های فرهنگی و زیرساخت های فرهنگی برداشته شد، ولیکن نسبت به حجم مشکلات و مباحثی که در شهرستان ملارد وجود دارد می طلبد کارهای بیشتری در حوزه فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی صورت بگیرد و این امر مهم نیازمند یک همکاری بین نهادی فرهنگی در سطح شهرستان است که شورا و شهرداری آمادگی کامل را در این زمینه ها دارند تا بتوانیم  مشکلات شهر ملارد را مرتفع کنیم.

وی افزود : این دوره از شورا، شورایی است با اعضایی متخصص و صاحب نظر که با گام هایی بلند و پیشرو در زمینه توسعه همه جانبه شهرعلی الخصوص در حوزه فرهنگی تلاش خود را بکار گرفت و امروز پس از گذشت زمان و عمر شورا به جرات می توان به این مطلب اذعان داشت که نگاه شورای ملارد، نگاهی فرهنگی و اجتماعی است.

عضو شورا شهر ملارد اقدامات شورای پنجم ملارد را چشمگیر عنوان کرد و اضافه کرد: در اوایل کار خود به یاری خدا یک رشته فعالیت های فرهنگی را آغاز کردیم که از جمله این فعالیت ها احداث خانه های فرهنگ در سطح شهرستان ملارد علی الخصوص مناطقی که نیاز فرهنگی بیشتری را می طلبد می باشد، بنابراین اولین خانه  فرهنگ را در سرآسیاب ملارد در خیابان اطلس غربی تحت مدیریت شهرداری احداث کردیم و با استقبال زیادی حدودا 800 هنرجو در رشته های متنوع پوشش خوبی به عمل آمد و این مهم باعث شد ما دومین خانه فرهنگ را در شرق سرآسیاب در سال ۹۹ با معماری خاص فرهنگی افتتاح کنیم که انشااله آن هم می تواند در زمینه پوشش آموزشگاه فرهنگی در حوزه شرق سرآسیاب مثمرثمر واقع شود.  

وی اظهارکرد : با توجه به استقبالی که از جانب همشهریان عزیز ملاردی در زمینه مباحث فرهنگی و خانه های فرهنگ صورت گرفت، تصمیم بر این شد در سالجاری با در نظر گرفتن ردیف و بودجه دو خانه فرهنگ دیگر که سومین خانه فرهنگ را در شهرملارد و چهارمین خانه فرهنگ را هم در شهرک مارلیک تا پایان سال احداث و به بهره برداری رسد. و این یک تجربه ناب در شورای دوره پنجم بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.  

مسئول کمیسیون فرهنگی _اجتماعی شورای شهرملارد یادآور شد: در حال حاضر در حال تکمیل پروژه فرهنگسرای بزرگ در شهر ملارد هستیم که خداروشکر روند بسیار خوبی صورت گرفته و با این امر مهم در حوزه فرهنگ یکی از دغدغه های فرهنگی  شهروندان ملارد بر طرف خواهد شد.

فخرالدین آئینه وند نیازهای زیرساختی شهرملارد را گسترده خواند و گفت: ما در شورای پنجم سوله های متعددی که مختص سوله های ورزشی بود را در مناطق مختلف شهر ملارد ایجاد کردیم و سعی ما بر این شد سوله ها در مکانهایی که نیاز ورزشی بین جوانان احساس و سرانه ها در آنجا بسیار کم بود احداث شود از جمله در شرق سرآسیاب و مارلیک اقدام و استقبال بی نظیری صورت گرفت.

عضو شورای شهر ادامه داد: سرانه ورزشی و فرهنگی ما از لحاظ استانداردها بسیار ضعیف است و می طلبد یک حرکت جدی و جهادی در این زمینه برداشته شود تا روندی که شورای پنجم برای ایجاد زیرساخت های ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی شروع کرده با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

آئینه وند در خصوص حوزه گردشگری و تفریحی به توسعه فضاهای سبز با رویکرد جدید اشاره کرد و افزود : ما قدم های خوبی از شورای پنجم و شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز مشاهده کردیم اما با توجه به نیاز جدی این شهر سرانه های ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی باید توسعه پیدا کند بنابراین دو پارک اختصاصی برای بانوان در شهر ملارد و دیگری در شهرک مارلیک احداث شد و با توجه به استقبالی که به عمل آمد نیاز براین است در مناطق مختلف این پارک ها را افزایش دهیم . یکی از پارک های تفریحی و ورزشی در سطح شهر ملارد پارک ورزش درمنطقه مارلیک می باشد که با وسعتی بسیار خوب سرانه  فضای سبز را افزایش داده و تبدیل به یک محل ورزش های همگانی شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه مشکلات اجتماعی این شهر دارای مشکلات عدیده ای از جمله متعادین متجاهر در سطح شهر است که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند که کارهای بزرگی در این خصوص صورت گرفته اما جوابگو نیست و یکی از گله مندی های شهروندان موضوع معتادین متجاهر در سطح شهر می باشد و از طرفی نیز بیماری ویروس کرونا به این مشکل دامن زده که باید تدابیر لازم انجام و با همکاری و تعامل جدی بین نهادی این مشکل برطرف شود.  

آئینه وند در خاتمه متذکر شد: با توجه به حجم مشکلات در این شهر اعتراضات مردم به جا می باشد و ما نباید از خدمت به شهروندان غفلت بورزیم، همواره از همراهی مردم شریف و عزیز شهر ملارد تشکر می کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز