امام جمعه قرچک:

تقوا و عمل نیک بزرگترین ابزار برای رسیدن به معبود است

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۴:۵۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۰۴۸۵
تقوا و عمل نیک بزرگترین ابزار برای رسیدن به معبود است
امام جمعه قرچک در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: تقوا و عمل نیک بزرگترین ابزار برای رسیدن به معبود است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و عمل نیک  بزرگترین ابزار برای رسیدن به معبود است، تقوا انسان مومن را از گناه و فحشا دور می کند.

وی بیان کرد: انسان مومن هر کاری که می خواهد انجام دهد خدا را در نظر می گیرد، هر قدمی که بر می دارد رضایت خدا و بندگان خدا را مد نظر قرار می دهد تا رضایت خدا بوجود آید.

وی یاد آور شد: ازدواج نصف دین را کامل می کند، بزرگان دین همه سفارش کردند تا جوانان زودتر ازدواج کند و در ازدواج جوانان خانواده ها باید نقش بسزایی را ایفا کنند، از سخت گیری های بی جا و بی موارد برای اموال دنیوی پرهیز کنند سعی کنند سختی گیری های مادی را در انتخاب شریک زندگی برای فرزندان به کار ببرند تا موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: علت اصلی ازدواج نکردن جوانان این است که اشتغال و  زیر ساختهای ازدواج و مشکلات مالی است، جوانان نمی توانند امکانات اولیه زندگی را تهیه کنند و در مقابل آن هدف اصلی ازدواج فراموش می شود.

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل فقر و بدبختی در جامعه گناه است، پدر و مادر باید فرزندان را در تشکیل خانواده کمک کنند  و از خرید لوازم غیر ضروری برای تشکیل زندگی خوداری کنند.

وی تصریح کرد: مسوولان باید به فکر جوانان باشند، حداقل ها را برای تشکیل زندگی که شغل است را برای آنها مهیا کنند اگر جوانی شغل داشته باشد مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند، مشکلات امنیتی بوجود نمی آید.

وی بیان داشت: در ادارات و نهادهای دولتی به بحث عفاف و حجاب اهتمام داشته باشید تا بی بندو باری و فحشا  از بین برود، در این خصوص باید قانون های بالا دستی در خصوص عفاف حجاب صادر شود.

امام جمعه خاطر نشان کرد: در انتخاب همسر برای فرزندان دقت کنید خانوارهایی را  برای زندگی مشترک فرزندنتان انتخاب کنید که با ایمان و دین دار باشند.

وی تاکید کرد: بعضی از ادارات با مشکلات و زیر ساختهای مواجه هستند که مدیران کل به مشکلات رسیدگی نمی کنند، بعضی از مدیران کل به شهرستانها سفر نمی کنند و از مشکلات منطقه آگاهی ندارند از استاندار تهران می خواهیم مدیران کل را مجاب به سفر به شهرستانها بکند.

امام جمعه قرچک در ادامه گفت: در آستانه تاسیس شورای نگاهبان هستیم، شورای نگهبان وظیفه نظارت در اجرای قوانین و مقرارات را بر عهده دارد، فقهای شورای نگهبان در اجرای قوانین اسلامی نظارت دارند تا در کشور اسلامی قوانین نیز اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: حمایت از شورای نگهبان حمایت از اصل ولایت فقیه و ارزشهای والای اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است، نباید شورای نگهبان تنها بماند را که دشمنان نظام به دنبال صدمه زدن به شورای نگهبان هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز