رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران خبر داد:

واگذاری کامل ورزشگاه شهید مرغوبکار به باشگاه استقلال /مجموعه ورزشی جنوب غرب نیاز به تعمیرات دارد/پلمب ۲۵ باشگاه خصوصی متخلف در تیرماه

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۲۳:۰۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۴۵۵۶
واگذاری کامل ورزشگاه شهید مرغوبکار به باشگاه استقلال /مجموعه ورزشی جنوب غرب نیاز به تعمیرات دارد/پلمب ۲۵ باشگاه خصوصی متخلف در تیرماه
رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران از واگذاری کامل ورزشگاه شهید مرغوبکار به باشگاه استقلال خبرداد و گفت: مقدمات انتقال سند این مجموعه ورزشی به آبی پوشان پایتخت فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ ورزشگاه شهید مرغوبکار یک مجموعهٔ ورزشی در خیابان رجایی، هزار دستگاه نازی‌آباد واقع شده است که در سال ۱۳۷۶ با موافقت رئیس‌جمهور وقت به مدت ۲۰ سال در اختیار استقلال قرار گرفت.  

با پایان یافتن این مدت این ورزشگاه سال ۱۳۹۶ در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار گرفت.

کامبیز رنجبر روز شنبه  در گفت و گویی اظهار کرد: واگذاری این مجموعه به تیم استقلال هیچ گونه منع قانونی ندارد بلکه در هیات وزیران نیز دستور نهایی انتقال آن سپری شده است.

وی اضافه کرد که در نشستی که با مدیرکل ورزش و جوانان استان و مدیرعامل باشگاه استقلال صورت گرفت نحوه انتقال این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران گفت: در چند سال اخیر برای وضعیت چمن، سکو، نور مجموعه و رختکن مرغوبکار از طریق این اداره اعتباراتی صرف شده که هم اینک در شرایط و وضعیت ایده آلی قرار دارد.

استادیوم قیانوری بازسازی شد

رنجبر با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این اداره کل بازسازی اماکن فرسوده با همکاری بخش خصوصی است خاطر نشان کرد: این طرح در قالب ماده ۲۷ قانون (همکاری بخش خصوصی) بازسازی شد.

وی بیان کرد: پیمانکار بخش خصوصی با پرداخت حدود چهار میلیارد تومان توانست سالن بزرگ مسابقات، استخر و سونا، سالن بدنسازی وچند منظوره مجموعه را بازسازی کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران تصریح کرد: همچنین برآورد هزینه برای بازسازی چمن مجموعه نیز انجام شده که با معرفی پیمانکار و صرف حدود ۲ میلیارد تومان این بخش نیز تکمیل خواهد شد.

در ماده ۲۷ قانون به میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی (بی اوتی) نیز با نظر کارشناس به ازای دریافت پول چند سال مجموعه را به پیمانکار به اجاره می دهند.

مجموعه ورزشی جنوب غرب نیاز به تعمیرات دارد

رنجبر اضافه کرد: ۲۹ مجموعه تحت اختیار این نهاد عمر بالای ۴۰سال دارد که نیاز است با اختصاص منابع مالی تعمیرات اساسی در آنها صورت گیرد.

رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران خاطر نشان کرد: یکی از راههای اساسی برای بازسازی مجموعه های ورزشی کمک گرفتن از بخش خصوصی است.

به گفته وی با وجود ۴۰۰ مجموعه خصوصی فعال و ۲۹ مجموعه دولتی، سرانه ورزشی برای هر شهروند به ۵۰سانتی متر مربع می رسد.

رنجبر افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز مجوز ۱۵باشگاه و تمدید مجوز فعالیت ۱۵ سالن ورزشی صادر شد.  

پلمب ۲۵ باشگاه خصوصی متخلف در تیرماه

وی به اطلاعیه های صادره از ستاد مقابله با کرونا در ورزش و در راستای اجرای سیاست های این ستاد مبنی بر نحوه فعالیت اماکن ورزشی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: ۲۵ باشگاه متخلف خصوصی در جنوبغرب به علت فعالیت در زمان ممنوعه و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

رنجبر اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا پایان تیرماه  ۱۸۳مورد بازدید میدانی توسط بازرسان این اداره از باشگاه های خصوصی حوزه جنوبغرب انجام شد که این تعداد باشگاه به علت عدم توجه به دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا پلمب شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران خاطرنشان کرد  رعایت جدی پروتکل های ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در فعالیت های ورزشی را یک ضرورت خواندکه بدون شک سلامت ورزشکاران جزو اولویت های ما خواهد بود.

حوزه ورزشی جنوب غرب تهران با وسعت ۶۷ کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ پایتخت را تحت پوشش خود قرار می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز