فرماندار شهرستان ری؛

برپایی ایستگاه صلواتی در ماه محرم ممنوع است

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۱:۰۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۳۶۸۸
برپایی ایستگاه صلواتی در ماه محرم ممنوع است
در جلسه هیات نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی مدیریت بیماری کرونا در شهرستان ری با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری و نوفرستی دادستان عمومی انقلاب شهرستان ری و سایر اعضا با موضوع نحوه برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری  اظهار داشت: هیئات مذهبی و دسته‌های عزاداری ضمن برگزاری مراسمات عزداری سیدالشهدا (ع) باید در جهت سلامت عمومی جامعه دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا را رعایت کنند.

برپایی ایستگاه صلواتی توزیع نذورات مردمی براساس دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا طی ماه محرم در تمامی نقاط شهرستان ری ممنوع است و هدف از اجرای پروتکل های بهداشتی قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در جامعه می باشد.

کسانی هم که در ایام ماه محرم بخصوص عاشورا و تاسوعای حسینی نذر توزیع ماسک و محصولات ضدعفونی و بهداشتی دارند باید نذورات را خود را به مسئولان هیئات شهرستان تحویل دهند.

تمامی دستورات بهداشتی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا براساس نظرات کارشناسان و اهل فن برابر موارد علمی ابلاغ می شود و مسئولان نظارتی و اعضای هیئات عزاداری باید دقیقا مصوبات ستاد ملی کرونا را انجام دهند و نباید کسی جلوتر از تصمیمات این ستاد حرکت کند و موجب دو قطبی سازی در جامعه شود.

هیئات عزداری ضمن انجام مراسمات مذهبی ترجیحا در فضای باز با رعایت موارد ابلاغی باید از هرگونه تجمع در محیط سربسته که موجب انتقال ویروس کرونا می شود اجتناب کنند.

مراسمات مذهبی و عزاداری شهرستان ری به دلیل وجود قومیت های مختلف متنوع است از همین جهت اداره تبلیغات اسلامی باید نظارت بیشتری روی این برنامه ها داشته باشد.

براساس پروتکل های بهداشتی در ایام عزداری امام حسین(ع)، حیاط مدارس و سایر اماکنی که با نظر مراجع ذیصلاح می باشد باید در اختیار هیات مذهبی قرار گیرد و ایمنی و امنیت این‌ اماکن باید توسط کارشناسان آتشنشانی و سایر دستگاه‌ها بررسی و تایید شود.

رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و به موقع اخبار ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و دستورالعمل های عزاداری ماه محرم، باید نحوه برگزاری مراسمات را برای عاشقان اباعبدلله الحسین(ع) تبیین کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز