شهردار قرچک:

افتتاح دو سرای محله در قرچک تا آخر سال/ پیشرفت ۱۰ درصدی آرامستان قرچک

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۳:۳۸:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۶۹۲۲
افتتاح دو سرای محله در قرچک تا آخر سال/ پیشرفت ۱۰ درصدی آرامستان قرچک
شهردار قرچک گفت: آرامستان قرچک در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در اختیار مدیریت شهری قرار گرفت که ۵۰ هکتار آن برای آرامستان و الباقی بحث‌های فرهنگی و فضای سبز استفاده می‌شود و این آرامستان تاکنون پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محسن خرمی شریف در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید رحیمی کانون ملائک برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان زبان گویا مردم محسوب می‌شوند و  در این عرصه سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی افزود: بنده بدون شعار عرض می‌کنم خادم مردم هستم، امیدوارم در نزد خدا و مردم شهرمان روسفید باشم و رضایتمندی شهروندان را جلب کرده باشم، آرزوی دیرینه بنده این بود که اقدامات شهرداری در منازل مردم گفته شود و همیشه رضایتمندی داشته باشند.

خرمی شریف افزود: علت موفقیت در حوزه شهری یکدست بودن و هماهنگ بودن اعضای شورای اسلامی شهر با شهرداری است تا در جهت رفع مشکلات مردم قدم بردارند.

شهردار قرچک تصریح کرد: تعداد پروژه‌های عمرانی آن‌قدر زیاد بوده که آمار آن از دست ما خارج‌شده است، در تمامی روزها و ماه‌های سال که بنده شهردار بودم در سطح شهر بیش از سی پروژه عمرانی در حال انجام بوده است.

وی بیان داشت: پول‌هایی که مردم بابت هر موضوعی به‌حساب شهرداری واریز می‌کنند در حوزه عمران و آبادی شهر هزینه می‌شود، اعتبارات پروژه‌ها اگر۱۰۰ میلیارد تومان باشد ۶۰ درصد آن هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد مربوط به هزینه‌های عمرانی است و از هزینه‌های جاری کم کردیم و به هزینه‌های عمرانی افزودیم و کم کردن هزینه‌های جاری باعث شده که پیشرفت و ترقی در شهر به دست آید.

خرمی شریف افزود: آرامستان قرچک در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در اختیار مدیریت شهری قرار گرفت که ۵۰ هکتار آن برای آرامستان و الباقی بحث‌های فرهنگی و فضای سبز استفاده می‌شود و این آرامستان تاکنون پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: قراردادی کردن نیروهای شرکتی بیش از یک سال است که در دستور کار قرار دارد و منتظر مجوز از استانداری تهران هستیم تا هر چه سریع‌تر نیروها تعیین تکلیف شوند.

شهردار قرچک در خصوص تیم فوتسال شهرداری، اظهار کرد: تیم داری کردن شهرداری به همت و خواسته اعضای شورای شهر بود که مدیریت شهری تیم دارای کند، چراکه قرچک مهد فوتسال ایران است و در سال اول تیم داری، شهرداری قرچک هیچ تجربه‌ای در فوتسال نداشت و نتیجه قابل قبولی به دست آورد، در فصل بعد نیز باقدرت فعالیت خواهیم کرد.

این مسئول در خصوص واریزی مبالغ ارزش افزوده، گفت: بحث ارزش افزوده و واریزی به‌حساب شهرداری‌ها یکسان نیست و نمی‌توان گفت که ارزش افزوده بیشتر یا کمتر شده است، در خصوص هزینه‌های آلایندگی نیز مبلغ چشمگیری به‌حساب شهرداری واریز نشده و این قانون در حال بازنگری است.

خرمی شریف تأکید کرد: احداث ۸ سرای محله فعال و دو سرای محله نیز تا آخر سال راه‌اندازی می‌شود و ایجاد سرای محله از اقدامات چشمگیر شورای شهر و شهرداری است  که در حوزه فرهنگی در سطح شهر تحولات بسیاری ایجاد می‌کند.

وی در خصوص دو خیابان محمدآباد و زیبا شهر که زوم تجاری دارند، گفت: تمهیدات لازم در خصوص این خیابان‌ها دیده‌شده و برنامه‌های جدید در نظر داریم که انجام شد و به زودی نیز با ورود دستگاه قضایی شهرستان اجرایی خواهد شد.

شهردار قرچک بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ جهت رسیدگی به تخلفات و ساخت‌وسازها است که با حضور نماینده دستگاه قضایی و همچنین اعضای شورای شهر انجام می‌شود و خوشبختانه در سال قبل حداکثر تخلفات احداث بنا در ارتفاع یک طبقه بود و در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرستان حکم تخریب چندین مورد داشتیم که بیش از ۹۰ درصد اجرایی شده است.

وی در خصوص موات بودن بعضی از زمین‌های قرچک، گفت: در سال ۵۷ چند پلاک ثبتی به عنوان موات اعلام می‌شود و شهرداری نیز بر اساس قانون در طول ۳۰ الی ۴۰ سال تفکیک‌هایی انجام می‌دهد و سه سال پیش مسکن و شهرسازی موات بودن را اعلام می‌کند، در چند سال اخیر اقدامات خوبی  در جهت برداشته شدن موات در شهرستان انجام‌شده و در حال حاضر در این موضوع سازمان ملی مسکن در حال بررسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز