رئیس کمیته بازی‌های فکری هیات همگانی استان تهران در گفتگو با برنا :

بزرگترین مسابقات مجازی بین المللی مکعب روبیک دنیا در تهران برگزار گردید

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۱۲:۲۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۷۲۲۷
بزرگترین مسابقات مجازی بین المللی مکعب روبیک  دنیا در تهران برگزار گردید
نفرات برتر نخستین جشنواره بین‌المللی بازی‌های آنلاین مکعب روبیک تهران معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ بزرگترین مسابقات مجازی بین‌المللی بازی‌های آنلاین مکعب روبیک با شرکت 440 شرکت کننده از داخل کشور و ٢٧ شرکت کننده از پاکستان ، سوریه ، عراق ، انگلستان ، کانادا ، روسیه و ترکیه  در خاورمیانه برگزار شد.

در همین خصوص رئیس کمیته بازی‌های فکری هیات همگانی استان تهران با اشاره به اینکه در این دوره ۴۴۰ ورزشکار دختر و پسر شرکت کردند در گفتگو با برنا گفت: در رده سنی ١٢ تا ١٨ سال دختران عطیه لاری، آوا عالی نژاد و سارینا ابراهیمی جایگاه اول تا سوم را کسب کردند.  

وی اضافه کرد: همچنین در رده سنی ۱۱ سال دختران تبسم دشتی رتبه اول، ماهور فتحی آق قلعه رتبه دوم و آریو عشوری سوم شدند.  

مهدی قهاری گفت: در رده سنی ۱۰ سال پسران به ترتیب ترتیب یزدان سلیمانی، آراد عالی خانی و امیر رضا کاظم شیرودی جایگاه اول تا سوم و در همین رده سنی دختران پارمیس محمودی، ماهانا عابدی و پانیا رحمانی رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

او به برترین رده های سنی ۶ تا ۹ سال مشترک دختران و پسران اشاره کرد و افزود: در رده سنی ۹ سال آرینا صفی خانی نفر اول، لونا مرید پور نفر دوم و آناهیتا خانی اوشانی نفر سوم شدند.

رئیس کمیته بازی‌های فکری هیات همگانی استان تهران اضافه کرد: در رده سنی ۶ تا ۸ سال فاطمه خاکباز، یسنا قوامی، امیر حسین نخعی رتبه مقام اول تا سوم را کسب کردند.

به گفته وی؛ در بخش ٦ تا ١٨ سال گروه حرفه ای، هومن مرندی، آوا نیرومند و باران پورسیف (کانادا) به ترتیب اول تا سوم شدند.

رئیس کمیته بازی‌های فکری هیات همگانی استان تهران گفت: این مسابقات با شرکت ۴۴۰ شرکت کننده از داخل کشور و ۴۰ شرکت کننده از کشورهایی چون پاکستان، سوریه، عراق، انگلستان، کانادا، روسیه و ترکیه به صورت مجازی به مدت یک روز از صبح پنجشنبه تا ساعت ۲۲ ادامه داشت.

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت کمیته بازیهای فکری استان تهران و با حمایت هیات ورزشهای همگانی این استان برگزار شد گفت: دراین رویداد ورزشی ولی الله شجاع پوریان و محمد صادق حسنی رئیس و نایب رئیس هیات ورزش های همگانی و حیدر سلیمانی معاون سازمان ورزش شهرداری تهران شرکت داشتند.  

قهاری در پایان،  از ریاست هیات ورزشهای همگانی، حیدر سلیمانی معاون سازمان ورزش شهرداری تهران و مسئولان سرای محله شهرک قدس تشکر و قدر دانی کرد.

همچنین سرکار خانم مهسا رضایی نایب رئیس کمیته بازی‌های فکری هیات همگانی استان، در حاشیه برگزاری این مسابقات در تهران در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد، با توجه به شیوع بیماری کرونا در جهان این کمیته بمنظور شور نشاط در بین نوجوان و جوانان این مسابقات را برگزار کرد و در این راستا شاهد نشاط و شادابی روحی و فکری در تمام شرکت کنندگان رده مختلف سنی بودیم.

گفتنی، مکعب روبیک یک جورچین یا پازل مکانیکی است که در سال ۱۹۷۴ توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد.   در هر مکعب روبیک کلاسیک ۶ وجه و در هر وجه ۹ تکه و هر وجه دارای یک رنگ است، در نتیجه کلاً دارای ۶ رنگ سفید، زرد، نارنجی، قرمز، آبی، و سبز است.

گفته می‌شود این مکعب دارای ۴۳ تریلیون جای‌گشت (تعداد ترکیب‌های ممکن برای موقعیت رنگ‌ها) است و معمولاً افراد به دو روش مبتدی و حرفه‌ای آن را حل می‌کنند که روش مبتدی دارای ۸ مرحله و ۸ فرمول بوده اما روش حرفه‌ای دارای ۴ مرحله و بیش از ۱۲۰ فرمول است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز