استاندار تهران:

میانگین برداشت محصولات گلخانه ای استان تهران ۳ برابر کشور است

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۱:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵۴
میانگین برداشت محصولات گلخانه ای استان تهران ۳ برابر کشور است
فاز اول مجموعه صنایع غذایی پروان با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر با حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، محسنی بندپی استاندار تهران، توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، یزدیخواه نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع صنایع غذایی پروان(طرح ملی زنجیزه تولید، از مزرعه تا سفره) با اشاره به ویژگی های خاص استان تهران از لحاظ تراکم و بار جمعیتی اظهار داشت: با وجود دربرگیری ۱.۲ اراضی کشاورزی و دامی در کشور، اما به لحاظ تولیدات ۵ درصد تولیدات زراعی و باغی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید استان تهران بیان کرد: با وجود محدودیت اراضی اما ۶ میلیون تن در سال بهره برداری از اراضی کشاورزی در استان تهران وجود دارد.

استاندار تهران افزود: براساس سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ افزایش سطح زیرکشت گلخانه ای، حمایت های همه جانبه از صنایع تکمیلی، افزایش بهره وری از منابع آبی، افزایش راندمان آبیاری و در کنار آن ها توجه به صنایع دانش بنیان جایگاه بسیار خوبی به استان تهران بخشیده است

محسنی بندپی تصریح کرد: استان تهران در کشت گلخانه ای رتبه نخست کشور را با ۴ هزار هکتار اراضی گلخانه ای به خود اختصاص داده است و میانگین برداشت محصولات آن حدود ۳۲ تن در هر هکتار و ۳ برابر کشور است.

وی ادامه داد: استان تهران در برخی از تولیدات کشاورزی نظیر تخم مرغ و گیلاس رتبه اول و تا سوم را دارد که البته همچنان نیازمند توجه بیشتر هستیم که بتوان در راستای اقدامات سال های گذشته چه در بعد کمّی و کیفی محصولات، شاخص ارتقایی داشته باشیم.

استاندار تهران سپس گفت: یکی از سیاست های کشاورزی در سال ۹۹، ارتقا میزان تولیدات محصولات باغی و کشاورزی از ۶ میلیون تن به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که امید است تا پایان سال محقق شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه ایجاد امنیت غذایی سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد خاطرنشان کرد: امید است در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده با رفع موانع تولید بتوان در امنیت غذایی به خودکفایی برسیم.

وی ضمن قدردانی از فرماندار ویژه شهرستان ری و بخشدار کهریزک گفت: با اقدامات حمایت مدارانه مسئولان امسال در هفته دولت ۲ برابر سال گذشته شاهد افتتاح پروژه های بخش کشاورزی بودیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز