در گفتگوی برنا با معاون علمی و فناوری رییس جمهور؛

پارک فناوری پردیس فضایی مناسب برای اشتغال جوانان شهرستان پردیس است

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۷:۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۹۱۱۶
پارک فناوری پردیس  فضایی مناسب برای اشتغال جوانان شهرستان پردیس است
سورنا ستاری گفت: اشتغال جوانان در پارک فناوری پردیس نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران؛ سورنا ستاری  معاون علمی و فناوری رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پارک فناوری پردیس بستری مناسب برای اشتغال و کارآفرینی جوانان ایجاد کرده است،  گفت: جوانان شهرستان پردیس که جویای کار هستند این امتیاز را دارند که در منطقه و محل زندگی خودشان دارای شغل مناسبی باشند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا مبنی بر اینکه آیا تسهیلات ویژه ای برای اشتغال جوانان این شهرستان در پارک قائل خواهید شد تا الویت کار برای شهروندان این شهرستان باشد؟ اظهار داشت: این محیط آماده هست برای پذیرش جوانان مستعد جویای کار و من معتقدم ماهیت پردیس باید تغیر کند و ساکنین آن بعنوان منطقه ای صرفا خوابگاهی به آن نگاه نکنند  و  زایش و کارآفرینی در خودش داشته باشد همین منطقه کار کنند و حتما  در حوزه توسعه شرکت ها باید توجه ویژه ای به بحث اشتغال جوانان ساکن خود پردیس در پارک فناوری پردیس بشود.

وی با ارائه آماری در این زمینه به برنا گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار و پانصد نیروی کار جوان در پارک فناوری پردیس مشغول بکارند که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

ستاری خاطر نشان کرد: با توسعه سایر فازهای پارک فناوری پردیس این جذب نیرو در حوزه انسانی بیشتر خواهد شد و سال گذشته نیز  ۳۰۰ هزار شغل در شرکت های دانش بنیان  بطور مستقیم داشتیم و در بخش اشتغال غیر مستقیم این میزان بسیار بالاتر بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای پزشکی پارک فناوری پردیس بخصوص در زمان فراگیری ویروس کرونا گفت: دستاوردهای  عرضه محصولات پزشکی  پارک پردیس در این سالها رشد خوبی داشته و از ۱۱ هزار میلیارد تومان عبور کرده و  عملا تبدیل به شهر فناور شده و با توسعه ۵۰۰ هکتاری پارک بزودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در بحث تولید و اشتغال خواهیم بود.

وی تاکید کرد : با وجود  تحریم ها و  مشکلات زیاد ایجاد شده اتفاقات خوبی در حوزه توسعه فناوری در همین شرایط کرونا برای تامین مایحتاج پزشکی و بهداشتی مردم داشته ایم و تقریبا هیچ تجهیز پزشکی نیست که ما در نتوانسته باشیم در داخل کشور تولید کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز