ثبت روز بزرگداشت امامزاده جعفر(ع) در ایام دهه کرامت

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۵:۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۱۸۸۴
ثبت روز بزرگداشت امامزاده جعفر(ع) در ایام دهه کرامت
حجت الاسلام باقری امام جمعه پیشوا در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت:حضرت امامزاده جعفر(ع) شناسنامه مهم پیشواست و باید روزی برای بزرگداشت آن حضرت در ایام دهه کرامت گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام باقری امام جمعه پیشوا در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: شناسنامه مهم دیگر پیشوا بحث شهید و شهادت بوده که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند و اولین و بارزترین شهید این منطقه نیز امامزاده جعفر(ع) بوده است.

امام جمعه افزود: مردم شهرستان پیشوا در جریان شکل گیری انقلاب و پس از آن در همه برهه‌ها شهدایی را تقدیم کردند که نشان می‌دهد این مردم با شهادت انس گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری ادامه داد: برخی مناطق که تاریخچه چندانی ندارند به دنبال هویت سازی برای خود هستند اما در پیشوا هویت‌های واقعی و اصیل بسیاری وجود دارد که باید در جهت حفظ و گسترش آنها تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: وجود مراکز علمی یکی دیگر از هویت های پیشواست و با وجود 4 دانشگاه و دو حوزه علمیه می تواند قطب علمی استان تهران باشد.

امام جمعه گفت: علیرغم فعالیت های چشمگیر فرهنگی در پیشوا، این شهرستان با مشکل کمبود فضاهای فرهنگی و مذهبی از قبیل فرهنگسرا، خانه فرهنگ، سرای محله، مسجد و .... مواجه است که باید با همکاری دستگاه های متولی این کمبودها جبران شود.

وی اظهار کرد: فعالیت های قرآنی زیادی در شهرستان انجام می شود ولی فاقد انسجام است که در این رابطه ایجاد یک دارالقرآن با کمک شورا و شهرداری ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز