عدم کارشناسی مصوبه حریم کمی و کیفی ۱۵۰ متری شورای تامین امنیت ملی مناطق شمیرانات کارشناسی

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۷:۴۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۹۰۶۴
عدم کارشناسی مصوبه حریم کمی و کیفی ۱۵۰ متری شورای تامین امنیت ملی  مناطق  شمیرانات کارشناسی
رئیس شورای اسلامی شهر اوشان،فشم، میگون در نشست مشترک شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مصوبه حریم کمی و کیفی 150 متری شورای تامین امنیت ملی به درستی برای مناطقی همچون شمیرانات کارشناسی نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نشست مشترک شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان شمیرانات با موضوع بررسی اصلاح یا ابطال مصوبه حریم 150 متری رودخانه ها، انهار و مسیل ها در شمیرانات به میزبانی شورای اسلامی شهر اوشان فشم میگون برگزار شد.

صفت اله عباسی فشمی، رئیس شورای اسلامی شهر اوشان فشم میگون، در سخنانی با اشاره به مشکلاتی که این مصوبه برای شهرستان شمیرانات ایجاد کرده است گفت: اجرای مصوبه اصالت و هویت  پیشینیان مارا زیر سوال خواهد برد. مردمی که پس از چند نسل و سابقه تاریخی بسیار زیاد طبق محتوای مصوبه  اجازه ساخت و ساز در زمین های اجدادی خود را ندارند و نمی توانند سرپناهی برای فرزندانشان بسازند. در صورت اجرای کامل شهروندان راهی جز ترک املاک اجدادی خود را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در این خصوص کارشناسی درستی صورت نگرفته است، اظهار داشت: در محدوده لواسانات و رودبارقصران بایستی اصلاح یا ابطال مصوبه حرایم رودخانه هاصورت پذیرد. اکثر بومیان برای املاک خود دارای سند رسمی هستند با این حال اگر سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور سند کند، سند معارض صادر می شود. قطعاً نیازمند اقدام و ورود حوزه قضایی به این موضوع  هستیم.

محمدیان رئیس شورای اسلامی شهرشتان شمیرانات نیز در سخنانی از حمایت حداکثری این نهاد در جهت رفع مشکل حرایم کمی و کیفی خبر داد و گفت: با وجود این مصوبه در شهرستان شمیرانات حتی امکان صدور مجوز درجاسازی برای روستاییان هم امکان پذیر نیست.  می شود گفت این مصوبه بن بستی برای تمامی طرح ها و برنامه های شهری می باشد. لیکن با همت اعضای کارگروه، مردم شهرستان شمیرانات شاهد تغییرات مثبتی در راستای اصلاح این مصوبه خواهند بود.

وی اظهار داشت: شهر از ابتدا تا انتها در کنار رودخانه ها ساخته شده و اجرایی کردن مصوبه حریم 150 متری رودخانه ها در رودبارقصران و لواسانات ممکن نیست و تنها راه باقیمانده اقدام قضایی  به منظور اصلاح و یا ابطال آن در شهرستان شمیرانات می باشد.

اکبر هوشمند معاون شهردار اوشان، فشم، میگون نیز در سخنانی از اهمیت ایجاد دبیرخانه به منظور گردآوری سوابق اقدامات مسئولین گذشته در خصوص موضوع  بستر و حرایم آب سخن گفت و بیان داشت: در برنامه ریزی کوتاه مدت باید سعی کرد اقدامات موثری انجام داد و از ظرفیت پیگیری مطالبات از طریق رسانه ها نیز نباید غافل شد.

بنابراین گزارش، در این جلسه با نظر اعضای جلسه عباسی رئیس شورای اسلامی شهر اوشان، فشم، میگون به عنوان دبیر کارگروه انتخاب گردید. ایجاد و مشخص سازی دبیر کارگروه و اعضا ی آن، ایجاد دبیرخانه برای این کارگروه، و برگزاری جلسات در بازه ی زمانی 10 روره از مهمترین مصوبات جلسه بود.

677

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز