‍ فرماندار اسلامشهر خواستار شد:

تسهیل در پرداخت تسهیلات کرونایی به اصناف توسط بانکهای شهرستان

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۰۸:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۰۰۶۷
تسهیل در پرداخت تسهیلات کرونایی به اصناف توسط بانکهای شهرستان
فرماندار اسلامشهر خواستار تسهیل در پرداخت تسهیلات کرونایی به اصناف و واحدهای آسیب دیده از شیوع بیماری کووید-19 توسط بانکهای شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ مسعود مرسلپور  در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار با شورای بانکهای شهرستان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: صیانت از واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان به منظور سرعت بخشیدن به چرخه اشتغال از وظایف مهم دستگاههای اجرایی شهرستان محسوب می شود.

فرماندار اسلامشهر در ادامه با انتقاد از اینکه گردش مالی تعدادی از کارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان در برخی شعب منتخب بانکها در شهر تهران انجام می شود، افزود: همچنین مالیات برخی از مراکز تولیدی و صنعتی بزرگ به حساب امور مالیاتی شهر تهران واریز می‌شود و شهرستان اسلامشهر که خدمات مختلفی به این مراکز ارائه می‌دهد، از این مالیاتهای واریزی برخوردار نیست که ظلم مضاعفی برای این شهرستان است.

وی با بیان اینکه برخی محدودیتها در حوزه اختیارات رؤسای بانک‌های اسلامشهر موانعی را در امر خدمات دهی به مردم ایجاد کرده گفت: با توجه به اینکه برخی از شعب بانکهای عامل شهرستان از شرایط لازم برای ارتقاء رتبه و درجه بانکی برخوردارند امیدواریم این ارتقاء درجه صورت گیرد تا اعتبارات بیشتری برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان در شهرستان تخصیص یابد.

مرسلپور با انتقاد از عدم همراهی برخی بانک‌ها با مجموعه مدیریت شهرستان خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال روستایی تعداد ۱۰۴ پرونده تشکیل و جمعاً بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان متقاضی داشته‌ایم که تاکنون به ۱۷ پرونده رسیدگی و مبلغی قریب به ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار اسلامشهر همچنین با ارائه گزارشی از بازار مصرف مردم در اسلامشهر اظهار کرد: سهمیه اقلامی که از طریق ستاد تنظیم بازار استان تهران برای شهرستان اسلامشهر اختصاص می یابد منطبق و متناسب با وضعیت، شرایط و جمعیت این شهرستان نیست و امیدواریم با پیگیری های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اقدامات لازم جهت افزایش سهمیه شهرستان انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز