نشر اکاذیب و توهین تا تهدید به قتل در لایو اینستاگرامی

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۳۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۷۹۷۲
نشر اکاذیب و توهین تا تهدید به قتل در لایو اینستاگرامی
رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف یک پرونده مزاحمت اینترنتی خبر داد و گفت : فردی که در شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه یکی از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان با موضوع انتشار مطالب کذب و غیرواقعی، توهین و تهدید به قتل شاکی در لایو اینستاگرامی، موضوع در دستور کار مهندسان سایبری پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

 این مقام انتظامی بیان داشت :کارشناسان پلیس در گام نخست با انجام اقدامات فنی و تخصصی و انجام تحقیقات از شاکی موفق شدند، متهم به هتک حیثیت و تهدید در فضای مجازی را که مردی جوان و از رقبای تجاری شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی طی یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در تحقیقات اولیه ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد اما پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس فتا ضمن اقرار به جرم ، انگیزه خود را از این عمل مجرمانه انتقام جویی و حذف شاکی از چرخه رقابت شغلی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده، به افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به فحاشی، تهدید و یا مزاحمت برای شهروندان می کنند، هشدار داد: فضای مجازی مکان مناسبی برای تسویه حساب های شخصی نیست و با افراد متخلف برابر قانون جرایم رایانه ای رفتار خواهد شد.

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز