جزییات محدودیت های شهرستان پردیس اعلام شد/ منع رفت آمد از پردیس به تهران وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۳:۲۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۹۸۷۱
جزییات محدودیت های شهرستان پردیس اعلام شد/ منع رفت آمد از پردیس به تهران وجود ندارد
جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان پردیس به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ این جلسه به ریاست عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس و با حضور حجت الاسلام حسینی امام‌ جمعه، دادستان و رئیس دادگستری و دیگر مسئولان شهرستان به منظور اتخاذ تصمیم پیرامون نحوه اجرا و پیاده سازی محدودیت های ابلاغی و چگونگی مدیریت و رسیدگی به آسیب دیدگان از بیماری کرونا برگزار شد.

 عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در همین رابطه  با اعلام محدودیت های کرونایی در پردیس  به خبرنگار برنا گفت:  محدودیت تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح که در برخی شهرها اعلام شده شامل شهرستان  پردیس نخواهد شد.

وضعیت شهرستان در خصوص شیوع ویروس کرونا را قرمز دانست و تاکید کرد: تعداد بستریهای شهرستان در بیمارستانهای تهران و دماوند حکایت از وضعیت قرمز و البته نگران کننده شهرستان در خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا دارد.

وی با اشاره به گسترش شیوع بیماری کرونا و امار بالای بیماران فوتی بر رعایت و توجه شهروندان تاکید کرد و گفت: مردم با رعایت نکات بهداشتی و اجرای درست مصوبات و دستورات ستاد کرونا باید دست بدست هم برای از بین بردن این بیماری و قطع زنجیره کمک کنند.

رضایی با اعلام محدودیت ها در چند مصوبه جلسه امروز ستاد کرونا شهرستان اشاره کرد و گفت:  به دلیل نزدیک بودن پردیس با کلان شهر تهران و اشتغال اکثر مردم این منطقه در پایتخت تردد با وسایل نقیله و رفت و آمد منعی ندارد اما دستورالعمل ها باید جدا رعایت شود و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی چارچوبهای اجرایی در سطح شهرستان را در قالب توصیه به شهروندان در خصوص عدم تجمع در یک محیط بسته، رعایت فاصله‌های تاکید شده، عدم ارائه مجوز برای برگزاری برنامه های عمومی دانست و متذکر شد: باید به سمت آموزشهای لازم در جهت بالا بردن سطح فرهنگی مردم در راستای رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی گام برداریم که در این راستا برنامه ریزیهای مدونی چون توسعه آموزشهای محل محور مدنظر قرار گرفته است.

رضایی در خصوص اعمال قانون برای رده شغلی به برنا گفت: کار برای اصناف در رده‌های شغلی ۳ و ۴ همچنان در پردیس ممنوع است و سایر رده‌های شغلی می توانند تا ساعت ۶  فعالیت داشته باشند و بعد از این ساعت به هیچ وجه اجازه کار نداشته و با آنها برخورد می شود.

وی به حضور مدام و بیشتر گشت های بازرسی با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری، اصناف و بهداشت و درمان و بررسی عملکرد اصناف اشاره کرد و خاطرنشان شد : با توجه به اینکه شهرستان پردیس بدلیل وجود مناطق فعال تولیدی، کارخانه ها و اصناف مختلف دارای فعالیت بالای اقتصادی است از همه آنها تقاضا داریم بر رعایت نکات و مصوبات کوشا  باشند تا مشکلی برای آنها در بازرسی ها بوجود نیاید.

رضایی در ادامه گفت: تیم نظارتی یادشده  با همکاری شهرداری و اصناف از روز شنبه   با لباس فرم  مخصوص  فعالیت  خود را آغاز کرده  و با حضور در مکان‌ها و  افرادی که نکات بهداشی  را رعایت نمی‌کنند تذمرات لازم را می دهند و در صورت نیاز ماسک اهداء می کنند

فرماندار شهرستان پردیس در پاسخ به این سوال که عده ای طی عبور و مرور در سطح شهرستان از ماسک استفاده نمیکنند و فرمانداری برای حل این مشکل چه تدبیری اندیشیده با تاکید بر اینکه عدم استفاده از ماسک توسط برخی از مردم معضلی است که در سطح کشور وجود دارد، خاطرنشان ساخت: بخشی از این مشکل به دلیل تحمیل مشکلات اقتصادی ناشی از تامین وسایل بهداشتی چون ماسک برای قشری از جامعه است که البته این مشکل سراسر جهان را فرا گرفته که درهمین راستا ما سعی کرده ایم در سطح شهرستان توزیع ماسک با کیفیت و با قیمت منطقی را افزایش دهیم که بخشی ازاین مشکل را مرتفع کنیم و در حال حاضر روزانه یک میلیون ماسک در سطح شهرستان تولید و با قیمت مناسب در دسترس تمام مردم پردیس و بومهمن قرار گرفته است.

دکتر رضایی متذکر شد: در حال حاضر ماسک و اقلام بهداشتی مورد تایید تنها در داروخانه های سطح شهرستان و البته ۲ دکه عرضه موارد بهداشتی واقع در میدان عدالت پردیس و دیگری روبروی کلانتری بومهن عرضه میشود که خواهشمندیم مردم در جهت حفظ سلامتی خود و خانواده شان از مراکز تایید شده اقلام بهداشتی خود را تهیه نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز