مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران؛

مانعی برای پرداخت وام به باشگاه داران استان تهران وجود ندارد/دریافتی باشگاه‌ها به قبض آب و برق هم نمی‌رسد/باشگاه‌ها ستاره دار می‌شوند

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۳:۴۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۸۵۲۳
مانعی برای پرداخت وام به باشگاه داران استان تهران وجود ندارد/دریافتی باشگاه‌ها به قبض آب و برق هم نمی‌رسد/باشگاه‌ها ستاره دار می‌شوند
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: وزارت ورزش برای فعالان ورزشی که در دوران کرونا آسیب مالی دیده اند اعتبارات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در گفتگویی عنوان کرد: ژاله فرامرزیان معاونت توسعه و منابع مدیریت وزارت، پیگیر دریافت اعتبارات لازم و اختصاص آن به متقاضیان است، البته تاکنون اعتبار و مبلغ خاصی اعلام نشده، اما موافقت‌های اولیه در مورد تخصیص آن گرفته شده است.

وی در خصوص اینکه آیا مربیان و باشگاه داران برای گرفتن برخی اعتبارات و وام‌هایی که وزارت ورزش و جوانان برای آن‌ها در نظر گرفته باید مدارک خاصی را داشته باشند و اینکه برخی از متقاضیان معتقدند این فیلتر‌ها نوعی سنگ اندازی در اجرای این طرح است؟ اظهار داشت: بعید می‌دانم وزارت خانه‌ای که خودش دنبال گرفتن اخذ اعتبار برای آسیب دیده‌های ورزشی از کروناست، فیلتر‌های سختی برای آن‌ها در نظر بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در واکنش به این موضوع که "شنیده می‌شود به علت وجود موانع برای دریافت وام تاکنون بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مربوط به این وام به بودجه وزارتخانه برگشت داده شده است"، گفت: من این مساله را بعید می‌دانم و بطور حتم این موضوع را در سطح وزارت خانه و کلان پیگیری خواهم کرد.

پریچهره افزود: قبول دارم که در این چند ماه میزان درآمد باشگاه داران از هزینه‌های مربوط به قبوض آب و برق آن‌ها هم کمتر شده و حفظ باشگاه در این شرایط کار راحتی نیست، برای جبران بخشی از آن نیاز به برنامه ریزی دقیق تری داریم.

وی گفت: برخی باشگاه‌ها در بحث قهرمانی و پشتوانه سازی فعالیت می‌کردند که هم اکنون فعالیت آن‌ها تعطیل شده، از فدراسیون‌های مربوطه درخواست کردیم برای جبران خسارت و کمک به این دسته از باشگاه داران از محل اعتباراتی که در بانک‌های مختلف دارند مبلغی را فراهم کرده و در اختیار مدیران و مربیان آن‌ها قرار دهند.

مدیرکل استان تهران افزود: ما هم از این وضعیت که برای باشگاه‌ها هر هفته یک تصمیم جدید اتخاذ می‌شود، راضی نیستیم! اما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، چرا که آن‌ها برای سلامتی مردم صحبت می‌کنند، ولی در این میان باشگاه داران هم از این که تکلیف خود را برای جذب مربی، ثبت نام از ورزشکاران و عقد قرارداد با صاحب ملک نمی‌دانند، متضرر می‌شوند.

پریچهره گفت: در کمیسیون ماده ۵ اعلام کردم به تهران با توجه به گستردگی اش و تعداد باشگاه‌هایی که دارد، نگاه ویژه تری شود تا بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم، آن چه مشخص است باشگاه‌هایی که در آن رشته‌های پربرخورد فعالیت می‌کنند بیشتر متضرر شده اند.

وی افزود: مدت زمان زیادی از حضورم در اداره کل ورزش تهران نمی‌گذرد و نمی‌توانم بگویم در این زمان کاری کردم، کارستان! برای رسیدن به راه حلی مناسب نیاز به هم فکری بیشتری دارم حتی باشگاه داران هم می‌توانند با اندیشه‌های خوب شان در این مسیر ما را کمک کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: ما نگران حال باشگاه داران هستیم، ولی فعلا با این طرح‌ها و بضاعت مان پیش می‌رویم و اگر آن‌ها طرح دیگری به ذهنشان می‌رسد حتماً اعلام کنند تا از آلام و ناراحتی‌های شان کم شود.

پریچهره در پاسخ به این سوال که چرا در میان اعضای ستاد مبارزه با کرونا حداقل یک نفر باشگاه دار حضور ندارد؟ اظهار داشت: من به نمایندگی از آن‌ها حضور دارم. می‌خواهم با اعضای انجمن باشگاه داران تشکیل جلسه دهم، امیدوارم در سطح برنامه عملیاتی باشد نه این که بخواهد بحث گله و شکایت را در این جلسه به میان آورند.

وی گفت: اگر بنا بر این مساله باشد همه ما گله داریم، باید در این شرایط بحرانی در این جلسات مشکل برنامه‌ها را بگویند و برای رفع آن راهکار داشته باشند تنها در این صورت است که می‌توان با تعامل مشکلات را حل کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: در شرایط کنونی تشکیل ستاد بحران از واجبات است، متاسفانه برخی پیش بینی‌ها در مورد پایان یافتن کرونا در فصل تابستان و یا زمان ساخت واکسن این ویروس باعث شد تشکیل ستاد بحران به امروز و فردا موکول شود، اما باید هرچه سریعتر این اتفاق بیافتد.

پریچهره گفت: با روند موجود تنها دغدغه‌ای که بسیاری از افراد فعال در ورزش دارند همین است اگر طرح و پیشنهاد جدیدی به ذهن عموم باشگاه داران می‌رسد بیان کنند تا من در ستاد مبارزه با کرونا در ورزش آن را مطرح کنم.

وی افزود: هم اکنون امور باشگاه‌های وزارتخانه طرحی را داده که در بدترین شرایط کرونایی برخی باشگاه‌ها باز باشند، به این معنا که این باشگاه‌های دارای نشان و یا ستاره دار تمامی موارد مربوط به دستورالعمل‌های بهداشتی مثل ارتفاع سقف، هواکش، فضای آموزشی باید رعایت کنند، این تنها راهی است که در این شرایط کرونایی می‌توان کاری کرد که ورزشکاران و مردم به در بسته نخورند و درب همه باشگاه‌ها بسته نشود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: واقعیت امر این است که در باشگاه‌های کوچک حداقل چهار یا پنج نفر کار می‌کردند و خانواده‌های خود را می‌چرخاندند یا برخی باشگاه‌های بزرگتر ۱۰۰ نفر نیرو داشتند و حال همه آن‌ها بیکار شده و منبع درآمدی ندارند.

پریچهره افزود: علاوه بر بحث مالی این تعطیلی‌ها باعث می‌شود تا یک ورزشکار سن قهرمانی اش را از دست بدهد و بازنشسته شود، همین مساله حکایت از آن دارد که ما به اهداف مان در امر پشتوانه سازی نرسیده ایم.

وی گفت: تعطیلی باشگاه‌ها تبعات جبران ناپذیری به کشورمان وارد می‌کند، چرا که به قول قدیمی تر‌ها "بچه‌های محل زودتر به قهوه خانه می‌رسند تا باشگاه"، نباید آن حس را در گذشته وجود داشت، دوباره زنده کنیم و تنها راهکار اجرای هرچه سریعتر برنامه‌های راهبردی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز