نادر شاملو؛

ورزش و جوانان استان تهران نیازمند حمایت جدی‌تری در دوران کروناست/ اداره کل ورزش و جوانان تهران جز دستگاه های برتر در پیشبرد پروژه‌های عمرانی

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۳:۴۷:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۲۹۵۰
معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به آسیب‌دیدگی جدی بخش ورزش در دوران کرونا، خواستار حمایت های استانداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت ورزش و جوانان از این اداره کل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نادر شاملو تأکید کرد: در دوران کرونا کمتر گروه و صنفی مانند بخش ورزش دچار آسیب و ضرر شد و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برای گذر از این چالش بزرگ، نیازمند حمایت جدی دستگاه های بالادستی استانی و ملی است، تا از این شرایط با کمترین آسیب عبور کند.

وی از بن‌بست مالی در زمینه‌های مختلف گفت و ادامه داد: عمده درآمد این اداره‌ کل از اجاره اماکن ورزشی براساس ماده پنج قانون الحاق دو است و درحالی‌ که سال گذشته 27 میلیارد تومان درآمد حاصل شد و پیش‌بینی می‌کردیم در سال 1399 این مبلغ به 30 میلیارد تومان برسد، متأسفانه اکنون که در آذرماه سال 99 هستیم، حدود 5/5 تا 6 میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم و این فاصله، باعث چالش جدی برای سیستم ورزش و جوانان استان تهران شده است؛ به‌ عنوان مثال ادارات ورزش و جوانان حوزه‌ها و شهرستان‌های استان که از برگشت درآمدها امورات مختلف خود از جمله حق‌الزحمه پرسنل هیات‌ها، برگزاری مسابقات، اعزام‌ها، هیات‌های ورزشی و.... را پوشش می‌دادند، با این اتفاق با چالش جدی مواجه شده‌اند.
 
شاملو افزود: برای جبران این بدهی‌ها در ادارات تابعه، باید به دنبال کسب درآمد برای آن‌ها از دیگر مسیرهای قانونی باشیم و باتوجه به این‌که همچنان درگیر آسیب‌دیدگی‌های کرونا هستیم و شرایط حادتر از قبل هم شده، در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال، هزینه‌ها افزایش خواهد یافت، علی الخصوص با هزینه های پرسنلی شامل: عیدی، سنوات و.... نیز روبه‌رو خواهیم بود، البته استفاده از سایر تبصره‌های قانونی در دستور کار اداره ‌کل ورزش جوانان استان تهران قرار دارد و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت بخش خصوصی در قالب قوانین دیده شده، استفاده کنیم.
 
معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره‌ کل از موفقیت‌های این اداره کل در پیشبرد پروژه‌های عمرانی در سال جاری گفت و افزود: در بخش ماده 27، این اداره‌کل جزو دستگاه‌های برتر شناخته شد و چندین پروژه را با رقم قابل‌توجه واگذار کردیم که با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان و استاندار محترم تهران افتتاح شدند. یک بخش دیگر هم استفاده از ماده 53 قانون الحاق (کمک یک درصدی به ورزش) است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند به ورزش خودشان و به اداره‌ کل ورزش و جوانان استان تهران کمک کنند. این کمک امسال چندان با موفقیت همراه نبود، چون خود دستگاه‌ها هم با کسری اعتبارات مواجه شده‌اند.
 
وی به انجام مذاکرات برای جذب اعتبارات استانی و ابلاغی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا سال 99 رو به انتها برسانیم، بدان امید که در سال 1400 شرایط بهتری به وجود آید، اما شرایط امروز در مقایسه با سال گذشته برای بخش ورزش مطلوب نیست و با شروع کرونا بیشترین ضربه را بحش ورزش متحمل شد. از 8 اسفندماه 98 کلیه استخرها که بزرگ‌ترین منبع درآمد بودند، تعطیل شدند، اما حفظ و نگهداری آن‌ها هزینه مضاعفی را بر سیستم تحمیل می کند. در بخش خصوصی هم باشگاه‌ها از آن روز تا امروز همچنان تحت فشار بوده، خصوصاً اماکنی که استیجاری هستند.
 
شاملو از اعطای وام به باشگاه‌ها برای جبران بخشی از ضرر و آسیب آن‌ها گفت و ادامه داد: حدود 320 باشگاه را برای دریافت وام معرفی کرده‌ایم که بیش از نیمی از آن‌ها این وام را دریافت کرده‌اند و به دنبال آن هستیم که در پرداخت اقساط این وام به آن‌ها فرصت داده شود و جریمه‌ای به این باشگاه‌ها تعلق نگیرد.
 
معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره ‌کل، در پایان از تلاش برای جذب اعتبار از محل 27صدم درصد سهم ورزش خبر داد و گفت: از محل این اعتبار و از وزارت ورزش و جوانان به صورت ابلاغ‌های اعتباری در جهت توسعه ورزش همگانی، روستایی و عشایری و بانوان سهمی را دریافت کرده‌ایم و امیدواریم مابقی هم دریافت شود تا بتوانیم بخشی از هزینه‌های مربوطه را جبران کنیم. خوشبختانه در شرایط فعلی، ادارات و حوزه‌های ما به دلیل نبود مسابقات و اعزام‌ها، هزینه‌های شان کمی کاهش پیدا کرده، ولی هزینه‌های پرسنلی کمافی‌السابق ادامه دارد و هزینه‌های جاری چون حفظ اماکن ورزشی، آب، سیستم های تصفیه و .... به طور دائم باید پرداخت شوند.
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز