نائب رئیس شورای اسلامی قدس؛

سرانه فضای سبز در دوره پنجم مدیریت شهری قدس رشد قابل قبولی داشته است

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۵:۲۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۸۴۷۰
سرانه فضای سبز در دوره پنجم مدیریت شهری قدس رشد قابل قبولی داشته است
نایب رئیس شورای اسلامی شهرقد‌س گفت: سرانه فضای سبز در دوره پنجم مدیریت شهری قدس رشد قابل قبولی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ ابوطالب آذربرا، نایب رئیس شورای اسلامی شهرقد‌س گفت : اکنون که ۳ سال از دوره پنجم شورای اسلامی شهر قدس سپری شده است شاهد تحولات خوبی در عرصه مدیریت شهری هستیم که در این میان یکی از بخش‌هایی که بیشتر به چشم می‌آید توسعه کمی و کیفی فضای سبز به واسطه احداث و بازسازی بوستان‌ها و فضای سبز شهری است. این اتفاق موجب شده است سرانه فضای سبز در شهرقدس نسبت به سه سال گذشته به مراتب افزایش یافته و به استانداردها نزدیک‌تر شود. البته از سویی نیز در بخش حفظ و نگهداری فضای سبز نیاز به تلاش بیشتر می‌باشد، چراکه فضای سبز برای بقا نیاز به مراقبت ویژه دارد و علاوه بر فضای تازه ایجاد شده باید به پارک‌های قدیمی‌تر نیز توجه شود که بر همین مبنا احیا و بازسازی این بوستانها نیز دنبال می‌شود. توسعه مراکز و اماکن فرهنگی و مذهبی از دیگر اقدامات مهم  مدیریت شهری در دوره پنجم است که در قالب اجرای پروژه‌های مختلف به منصه ظهور رسیده است.

مجموعه مدیریت شهری قدس اقدامات قابل توجهی در توسعه، بازسازی و تعمیر مساجد داشته است.

مدیریت شهری علاوه بر کمکی که سالانه به تکمیل مصلی می‌کند، توجه ویژه‌ای به توسعه و احداث مساجد در محله‌های مختلف هم دارد. احداث مقبره شهدای گمنام، موزه شهدا، ساخت  مسجد جوادالائمه در شهرک ابریشم، تامین زمین برای احداث مسجد در کوی فرزان و کمک هزینه توسعه و بازسازی به مساجد از مهمترین اقدامات شورا و شهرداری در توسعه مراکز فرهنگی مذهبی بوده است.

یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر که می‌توان به آن اشاره کرد موضوع عدم استقرار هلال احمر در این شهر است که علیرغم اختصاص مکان از سوی مدیریت شهری، هلال احمر در قدس مستقر نشده است.

حوادثی همچون زلزله‌هایی که هر چند وقت یک‌بار به وقوع می‌پیوندند تلنگری برای همه مسئولان است که شهرستان قدس بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز فاقد هلال احمر مستقل می‌باشد. در سال ۹۶ شورای شهر مکانی را برای استقرار هلال احمر مصوب کرد اما هنوز بعد از گذشت چند سال از مصوبه این سازمان در قدس مستقر نشده است. لذا مقتضی است بنا به شرایط پیش آمده، مدیر کل جمعیت هلال احمر و امداد و نجات استان با حضور در صحن علنی شورا نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز