ضرورت ایجاد آموزش تخصصی و اشتغال پایدار برای زندانیان

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۲:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۴۸۲
ضرورت ایجاد آموزش تخصصی و اشتغال پایدار برای زندانیان
امام جمعه ورامین با حضور در انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان از زحمات مدیر عامل و اعضای این انجمن تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجه الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این دیدار گفت: در این گرفتاری های فعلی جامعه کار شما قابل تحسین است که به کمک خانواده یک مجرم می روید که گاها افراد اجتماع آنها را طرد کرده اند.

وی یکی از مهمات زندگی زندانیان پس از آزادی و یا در زمان زندان را  اشتغال دانست و تصریح کرد: ایجاد آموزش تخصصی و اشتغال پایدار برای زندانیان آزاد شده و دربند بسیار مهم است و می توان حتی یک مرکز تولیدی به این مهم اختصاص داد و از آنها در کارخانجات تولیدی بهره برد چون شهرک های صنعتی شهرستان ورامین بدنبال نیروی کار متخصص و ساده هستند.

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از بکارگیری مدیران غیر بومی در ورامین افزود: متاسفانه در شهر ورامین پیگیری جدی برای کارها وجود ندارد چون اکثر مدیران ما غیر بومی هستند و اینها خسارت برای مردم این شهر شده است هماهنگی هایی برای ارتقای سطح کمی و کیفی  شهرستان صورت می گیرد اما چون دلسوزی نیست و کارها تعارفی شده است وضعیت این است که میبینیم.

محمودی ضمن دعوت از خیرین شهرستان برای کمک به این انجمن اظهار داشت: لازم است جلساتی برای الگوگیری و در جریان امور قرار گرفتن خیرین از این انجمن صورت بگیرد تا خیرین هم برای کمک به مراکزی مانند انجمن حمایت از زندانیان آگاهی و انگیزه کافی پیدا کنند.

حسین خلیلی مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان ورامین هم با تشکر از حمایت های امام جمعه محترم گفت:  در حال حاضر دویست خانواده بصورت ثابت و چهارصد خانواده بصورت موردی تحت پوشش انجمن ما هستنند که شهرستان پیشوا انجمن حمایت از زندانیان ندارد و بعضا مراجعاتی نیز از این شهرستان داریم.

وی به مشکلات عمده خانواده های زندانیان اشاره کرد و افزود: اکثر این خانواده ها مشکلات درمان و مسکن دارند در هر ماه سبد کالا و وجوه نقدی جهت کمک به معیشت این خانواده ها تقدیم می گردد  و در سایر موارد هم بعنوان مثال در سال قبل هزینه ثبت نام ۱۱دانشجورا تقبل کردیم و با دو پزشک دندانپزشک قرار داریم که همراه ده خانواده جهت این خدمات بصورت رایگان مراجعه نمایند.

خلیلی از جمله کارهای مهم بعد از معیشت این خانواده را پیگیری آزادی زندانیان دانست و اظهار داشت: کارهایی که در خصوص صلح و سازش ما انجام می دهیم بسیار فراتر از زمان انجام دادگاه است و بیشترین خدمت زمانی است که زندانی آزاد گردد و به آغوش خانواده خود بازگردد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان ورامین با انتقاد از عمل نکردن به وعده های برخی مسئولان گفت: در سال های قبل مصوب گردید شورا و شهرداری ورامین مبلغی را در اختیار انجمن قرار دهند اما تاکنون محقق نشده است و توقع هست که متمولین شهرستان به کمک انجمن بیایند تا بتوانیم گره ای هر چند کوچک از زندگی خانواده ای را باز نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز