در نهمین روز از دهه مبارک فجر؛

بهره برداری از ۸۱ پروژه جهادکشاورزی در شهرستان پردیس انجام شد/کسب مقام اول تولیدات باغی استان از شهرستان پردیس

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۶:۳۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۴۹۶۹
بهره برداری از ۸۱ پروژه جهادکشاورزی در شهرستان پردیس انجام شد/کسب مقام اول تولیدات باغی استان از شهرستان پردیس
با حضور مسئولین استان و شهرستان ۸۱ پروژه جهادکشاورزی به اعتبار ۸۳ میلیار تومان و اشتغال ۴۴۳ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، ظهر امروز با حضور مسئولین جهاد کشاوزی استان تهران، معاون عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری شهرستان پردیس، بخشدار بومهن و تعدادی از مسئولین شهرستان پردیس از چند پروژه بازدید شد.

حسین نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی  فرمانداری  شهرستان پردیس در همین رابطه به برنا گفت: امروز در بخش جهادکشاورزی ۸۱ پروژه با اعتبار اولیه ۸۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که از ۳ واحد نمونه بازدید شد.

وی با اشاره به فعالیت خوب جهادکشاورزی شهرستان طی یکسال اخیر گفت: تولید و کارآفرینی در بخش های مختلف جهادکشاورزی  رشد خوبی داشته است، بعنوان مثال سهمیه شهرستان پردیس در احداث گلخانه امسال ۲ و نیم هکتار بوده و ما توانستیم تا ۳ هکتار مورد استفاده قرار دهیم  یعنی بالای صد در صد را در حوزه گلخانه پوشش دهیم، همچنین در حوزه دامپروری، شیلات و تولید ماهیان زینتی، زنبورستان ها جایگاه خوبی در استان پیدا کردیم.

کسب مقام اول تولیدات باغی استان از شهرستان پردیس

امیرعباس کاری جعفری مدیر امور باعبانی استان تهران  در خصوص وضعیت باغبانی شهرستان و وضعیت پردیس در سطح استان به برنا گفت : استان تهران ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی باغی دارد که ۵۰ هزار هکتار آن به این بخش اختصاص دارد و عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه استان تهران در تولید محصولات باغی زراعی  جایگاه سوم در کشور را دارد اظهارداشت:  افزایش کارایی مصرف آب با توجه به  سطح سفره های آب زیرزمینی و مدیریت

 آب  از مهمترین مسائلی است که در دولت و بخش کشاورزی مورد توجه است و خوشبختانه در شهرستان پردیس با افزایش احداث گلخانه ها و بخش های زراعی و باغی علاوه بر اشتغال فارع التحصیلان کشاورزی به این مورد توجه می شود.

وی همچنین گفت: رتبه اول تولید باغی در استان تهران مربوط به شهرستان پردیس روستای تخت چنار بود که این بسیار قابل توجه است.

وی همچنین افزود: تولید قارچ و گیاهان دارویی و زعفران در سطح استان رونق خوبی گرفته و در شهرستان پردیس در این زمینه مطالعه شده و اقداماتی صورت خواهد گرفت.

به گزارش برنا، امروز ۲۱ بهمن ماه از ۳ واحد نمونه جهادکشاورزی_  دامپروری نصیری بعنوان یکی از بهترین دامپروری های کشور، گلخانه قانبیلی و مرکز پرورش اسب در شهرستان پردیس بهمراه مسئولین بازدید شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز