" امین حسنی " مربی جوان فوتبال در گفتگو با برنا ؛

عدم حضور تماشاگران تاثیر منفی بر کیفیت فوتبال کشور/ مسایل حاشیه ای بر آینده فوتبال ایران لطمه خواهد زد

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۱۱:۳۷:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۹۸۲۰
عدم حضور تماشاگران تاثیر منفی بر کیفیت فوتبال کشور/ مسایل حاشیه ای بر آینده فوتبال ایران لطمه خواهد زد
امین حسنی مربی فصل تیم فوتبال سپیدرود رشت در گفتگویی عنوان کرد : عدم حضور تماشاگران تاثیر منفی بر کیفیت بازیهای تیم ها گذاشته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، امین حسنی مربی جوان فوتبال کشور در گفتگویی با برنا به سوالات خبرنگار ما پاسخ گفت که در ادامه می خوانید : 

لطفا به طور مختصر خود را معرفی کنید 

با عرض سلام خدمت شما و مخاطبین شما، امین حسنی هستم مربی این فصل تیم فوتبال سپیدرود رشت.

به نظر شما لیگ برتر فوتبال ایران در امسال چگونه بود؟

به نظر من لیگ امسال از سالهای قبل جذاب تر شده چه در صدر جدول چه در انتهای جدول .ذوب آهن تیمی که در فینال آسیا بوده در حال حاضر برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند،البته قوانین عدم حضور تماشاگر تأثیرات خودش را روی تیمهایی مثل نساجی مازندران و ماشین سازی به طور منفی گذاشته است و حتی بر کیفیت بازی ها نیز اثر داشته و اگر این اتفاق نمی افتاد جایگاه تیمها هم شاید الان متفاوت بود.

لیگ یک را چگونه ارزیابی می کنید ؟

لیگ یک امسال لیگ خوبی بود تا این اواخر هفت تیم مدعی صعود بودند جذابیتش برای من حضور احتمالی و مجدد فجر سپاسی در لیگ برتر است و امیدوارم بادران هم صعود کند چون تجربه و ثبات بیشتری در تیمداری دارند و میتوانند به کیفیت لیگ برتر سال آینده کمک کنند.چند تیم در لیگ یک امسال حضور داشتند که واقعا در سطح این لیگ نبودند واقعا جای تیمهایی مثل برق شیراز، استقلال اهواز، راه آهن تهران، سپیدرود رشت خالی است ، امیدوارم برنحوه ی تیمداری نظارت شود خصوصا برخی از تیمهای خصوصی که آینده ی خیلی از فوتبالیستهای جوان و مستعد به افکار نادرست بعضی مدیران و مسئولین آن باشگاه ها مرتبط است و بر عکس استعدادیابی و استعدادسازی در حال استعدادسوزی هستند.

 

لیگ دوفوتبال کشور چگونه بوده است ؟

لیگ دو هم مانند لیگ یک بود تیمهای خوبی بودند ولی متاسفانه شما هیچ آنالیزی نمیتوانستید از تیمی داشته باشید بعضی بازی ها از روزها قبل نتیجه اش مشخص می شود، شدیدا درگیر مسائل خارج از حرفه ی فوتبال و مسائل اخلاقی و حاشیه ای هستند که این امر به آینده فوتبال ایران لطمه خواهد زد و در این صورت اگر نظارت نشود نسل خوبی در فوتبال نخواهیم داشت.

آقای حسنی شما مربی جوانی هستید آیا مدیران لیگهای فوتبال به مربیان جوان بها می‌دهند؟

بله مدیران به جوانها بها میدهند و من برجسته ترین مدیری که با ایشان افتخار همکاری داشتم جناب آقای گرشاسبی بودند در تیم پیکان که این افتخار نصیب بنده شد ایشان یک انسان فوق العاده دلسوز و حرفه ای بودند به نظر من این پرسپولیسی که الان هوادارانش از آن لذت میبرند دسترنج زحمات جناب گرشاسبی است.

IMG-20210719-WA0046-600x577

نظر شما درباره ی فوتبال پایه چیست ؟

فوتبال پایه ما برای استعداد سازی مناسب نیست بجز چند تیم و مسئولینشان به طور مثال تیم موفق امسال لیگ تهران ،استقلال تهران با مدیریت آقای فریاد شیران در چهار لیگ مدعی بود، دو جام گرفتند ولی بعد از یک سال بجای اینکه با ایشان تمدید قرارداد کنند و بودجه ی بیشتری در اختیارشان بگذارند به راحتی کنار گذاشته شدند و این اتفاق انگیزه را از سایر مدیران میگیرد و در نهایت بازیکنان متضرر میشوند و بدتر اینکه برخی تیم ها درگیر سایت های شرط بندی شدند که این ظلم در حق معصومیت آن بچه ها است و ما زشتیهای فوتبال را به آنها آموزش میدهیم.

 با توجه به اینکه شما سابقه کار کردن با مربیان بزرگ کشور را  دارید ، درمورد تعویض مربیان درحین فصل توضیحاتی را بفرمایید؟

تعویض مربیان در ایران یه قانون شده است که اگر تیمی سه هفته باخت باید مربی عوض بشود شما نگاه کنید ببینید کدام تیم اتاق فکر یا تیم مدیریت فنی دارند؟!!کی و از کجا تصمیم میگیرد که نتیجه ی ضعیف از کجا حاصل شده؟!

در عدم نتیجه گیری یک باشگاه خیلی مسائل وجود دارد که البته یکی آنها میتواند مربی باشد.مدیران ما ببینند خودشان برای بهبود تیم چه ادوات و شرایطی را در چه سطحی فراهم کرده اند! از تیمی که روز بازی یه سفر طولانی با اتوبوس میرود، شما چه انتظاری دارید؟ وقتی پرداختی بازیکنان را به موقع انجام نمیدهند مربی باید چکار کند؟و خیلی مسائل دیگر که در این امر دخیل است و متاسفانه ما یاد گرفتیم برای سرپوش گذاشتن روی ایرادها دیگران را کنار بگذاریم و مقصر بدانیم. کل عوامل مدیریت را در بعضی تیمها شما فقط بعد از اخراج مربی و معرفی مربی جدید حس میکنید و نهایت دو هفته همه چیز فوق العادست و بعد به حالت گذشته برمیگردد.

درمورد جام حذفی چه نظری دارید ؟

جام حذفی برای تیمها مدعی لیگ میتواند شانس مجدد برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

آیا درفصل جدید فوتبال برنامه ای دارید؟

بله من برنامه هایی دارم مثل سایر همکارانم که به لطف خدا امیدوار هستم اتفاقات خوبی صورت بگیرد.

و درپایان برای مربیان جوان چه توصیه ای دارید؟

من از مربیان هم سن خودم یک تقاضا دارم  و آن هم یاد دادن شرافت و انسانیت به بازیکنان است ، از لطفی که خدا به ما کرده استفاده کنیم و وظیفه و مسئولیتمان را به درستی انجام بدهیم که اگر موفقیتی برای یک مربی بخواهد رقم بخورد از همین بازیکنان است که پرورش داده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز