کمبود ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب در شهرستان قدس

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۲۰:۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۳۱۴۶
کمبود ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب در شهرستان قدس
طی گفتگوی بهزاد رضوانی مدیر امور آبفای شهر قدس از کمبود 400 لیتر آب شرب در ثانیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ گفتگوی بهزاد رضوانی مدیر امور آبفای شهر قدس در ادامه می خوانید:

لطفاً بفرمایید امور آبفای قدس چه تعداد اشتراک آب و چه تعداد فاضلاب دارد؟ آبفای شهر قدس در محدوده شهری و روستایی 56300 مشترک آب با آحاد 130 هزار نفر و 36500 اشتراک فاضلاب با آحاد 78500 نفر دارد.

آب شرب مردم قدس از چه طریقی تامین می شود؟ تنها منبع تامین آب شرب منابع زیر زمینی می باشد و از طریق 42 حلقه چاه با دبی 1000 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مردم تامین می شود که با توجه به جمعیت این شهر 400 لیتر در ثانیه با کمبود تولید آب مواجه هستیم. و همچنین باید برای 70 درصد آب مصرفی مردم مخزن ذخیره داشته باشیم که متاسفانه در حال حاضر 35 درصد این میزان وجود دارد.

گستردگی خطوط انتقال و توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر قدس چقدر است؟ 280 کیلومتر شبکه توزیع و 79 کیلومتر خطوط انتقال آبرسانی و همچنین 160 کیلومتر شبکه جمع آوری و 3500 متر خطوط انتقال فاضلاب در حال حاضر در شهر قدس اجرا شده است.

از چه زمانی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر قدس اجرا شده و چه مزایایی دارد؟ مدول اول تصفیه خانه فاضلاب قدس در سال 1393 شروع به کار کرده است و در حال حاضر 34 هزار متر مکعب فاضلاب را بازچرخانی می کند و 280 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و هم اکنون 24 هزار اشتراک فاضلاب به این تصفیه خانه متصل هستند و مهمترین مزایای آن ارتقاء سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی هایی زیست محیطی است.

امسال در تابستان در نقاط مختلفی از شهر قدس شاهد افت فشار و بعضاً قطع آب بوده ایم علت چه بوده؟ کمبود منابع آب و افت سطح سفره های زیر زمینی به دلیل کاهش شدید بارش ها که سبب پایین آمدن دبی چاه های اب شرب شده است و دلیل مهمتر قطع مکرر بدون برنامه جریان برق بود که گاهی در شبانه روز سه بار تاسیسات آبرسانی به همین دلیل از مدار بهره برداری خارج می شد و متاسفانه سبب خالی شدن مخازن ذخیره می شد. و نوسانات برق در ایستگاه های پمپاژ سبب سوختن تاسیسات شده و خسارات زیادی را وارد کرده بود.

چه برنامه های برای بهبود سطح کمی و کیفی آب شرب در شهر قدس دارید؟ برای کوتاه مدت حفر و تجهیز 5 حلقه چاه آب شرب را در نظر داریم تا به صورت موقت بخشی از کمبود آب شرب را در شهر قدس جبران کند، و در میان مدت خط انتقال 150 لیتر در ثانیه ای آب سطحی از بیلقان به مخزن ذخیره سرخه حصار می باشد که اجرای این پروژه در حال انجام است تا کنون 1800 متر خط انتقال انجام شده، و در بلند مدت انتقال آب تصفیه خانه ششم به شهر قدس است.

بهزاد رضوانی مدیر امور آبفای شهر قدس در پایان گفتگو از مردم که با صبوری افت فشار و گاهی قطع آب شرب بوجود آمده به دلیل قطعی جریان برق تاسیسات آبرسانی آبفا را همراهی کرده اند تشکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز