پرداخت مناسب به حالت‌های مختلف جامعه در نمایش «گونه‌ی پرشگرهای جهشی»/ تئاتر هر ملت، پلاک فرهنگ آن مملکت است

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۱۲:۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۴۶۷۵
پرداخت مناسب به حالت‌های مختلف جامعه در نمایش «گونه‌ی پرشگرهای جهشی»/ تئاتر هر ملت، پلاک فرهنگ آن مملکت است
کارگردان نمایش «گونه‌ی پرشگرهای جهشی» گفت: به دلیل تعلیق و دیالکتیکی که باعث تفکر در این نمایشنامه می‌شد، آن را انتخاب کردم چرا که درون مایه‌ی نمایشنامه زیاد با حال امروز همگون است و پرداخت مناسبی به حالت‌های مختلف جامعه و رویکرد انسانی در مقابل یکدیگر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ الهه تنهایی، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفتگویی با اشاره براینکه نمایش «گونه‌ی پرشگرهای جهشی» اقتباسی ست از نمایشنامه 101 به قلم رچ اورلاف و ترجمه‌ی استاد دلخواه؛ بیان کرد: به دلیل تعلیق و دیالکتیکی که باعث تفکر در این نمایشنامه می‌شد، آن را انتخاب کردم چرا که درون مایه‌ی نمایشنامه زیاد با حال امروز  همگون است و پرداخت مناسبی به حالت‌های مختلف جامعه و رویکرد انسانی در مقابل یکدیگر دارد. گروه حامیان هنر (پارناسیس)  با هم فکری و نوع نگاه های متفاوت باعث خلق این نمایش شدند.

او ادامه داد: موضوع نمایش در مورد بودن یا نبودن است؛ به نوعی می‌توان گفت ما شاهد تراوشات ذهن نویسنده هستیم که با خود درگیر است و همینطور افکار وی را به شکل نمایش با سه کاراکتر متفاوت می‌بینیم، رویکرد به قصه و کاراکترها با جان مایه‌ی کمدی انتقادیست.

بازیگر نمایش عالیجناب گفت: پرشگری که بر لبه‌ی پشت‌بام ایستاده و قصد دارد بپرد و سامری که بازدارنده‌ی این اتفاق است و به مراتب در قالب‌های مختلف به واسطه‌ی نویسنده این اتفاق می افتد، در پایان نظاره گر اتفاقی عجیب و غیر منتظره دربین آن‌ها هستیم.

او افزود: تمرین این نمایش 6 ماه و با مشقت‌های فراوان و کرونا و اتفاقات پیرامون آن رخ داده است. صحنه پشت‌بام یک آپارتمان دو واحدیست، همه چیز رئال است؛ زیبایی‌های بصری، مهتاب، تعلیق و ورود به خاطرات به شکل واقعی و نوازندگی و خوانندگی و طنازی  بازیگران بسیار فضای گرمی به کار بخشیده ست.

تنهایی با تاکید براینکه تئاتر هر ملت، پلاک فرهنگ آن مملکت است؛ خاطرنشان کرد: همان طور که جسم احتیاج به غذا، برای زنده موندن و رشد کردن دارد، روح نیز احتیاج به طعام دارد؛ کرونا ضربه‌ی بزرگی به غذای روح ما زده است. بنابراین رسالت خود دانستیم که طلایه دار پلاک فرهنگ مملکت و روزی رسان روح مردم عزیزمون باشیم. امید است که دیده شود و لذت ببرند این انسان‌های همیشه شریف.

او در پایان گفت: نمایش «گونه‌ی پرشگرهای جهشی» باعث لبخند، اشک و تفکر در شما مخاطب عزیز می‌شود؛ از تهیه کننده‌ی کار جناب سخنور که بسیار پویا و دلسوز کنار مجموعه بودند و همین طور بازیگران عزیز و دوستان پشت صحنه و و سالن تشکر می‌کنم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز