پیام استاندار تهران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در بین آحاد مردم ضروری است

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۱:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۳۷۶۲
ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در بین آحاد مردم ضروری است
استاندار تهران در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در بین آحاد مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محسن منصوری در پیامی ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل بر ضرورت توجه جدی به این مقوله تأکید کرد؛ متن پیام به این شرح است: 

"پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه یا توجیهی متوقف شود." مقام معظم رهبری (‌مدظله العالی)

پدافند غیرعامل صلح‌آمیزترین، اثربخش‌ترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش دفاعی است که بسترهای امنیت و پایداری ملی را فراهم می‌سازد. پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقشی کلیدی ایفا می‌کند که اهمیت آن همتراز با پدافند عامل و دفاع مسلحانه می‌باشد.

جمهوری اسلامی ایران به سبب شرایط خاص ژئوپلیتیکی همواره در معرض تهدیدات دشمنان در زمینه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی بوده و از آنجا که تهدیدات دشمنان در عصر کنونی از جنگ نظامی به جنگ نرم تغییر کرده رعایت اصول پدافند غیرعامل برای کاهش آسیب‌پذیری و تهدیدات امری ضروری است.

در این میان استان تهران به عنوان پایتخت کشور و ام القرای جهان اسلام با ظرفیت هایی همچون زیرساخت‌ها، دارایی‌ها و سرمایه‌های انسانی، نقش قابل توجهی در مسیر رشد و بالندگی ایران اسلامی بر عهده دارد و بر این اساس حفاظت از این دستاوردها ضروری است و به عنوان نماینده عالی دولت انتظار دارم دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی لازم و مناسب را برای پیاده کردن اصول و مبانی پدافند غیرعامل در استان انجام دهند و با توجه به تهدیدات نوین و پیچیده دشمن، راهکارها و امکانات جدیدی را برای رویارویی با این نوع تهدیدات در نظر بگیرند.

اینجانب هفته پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و ضمن قدردانی از دستاوردهای این حوزه؛ امید دارم با تلاش جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مباحث پدافند غیرعامل در بین آحاد مردم به بالاترین میزان آمادگی در برابر تهدیدات دشمن و فراهم شدن بستری امن جهت رشد و توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

 

محسن منصوری

استاندار تهران

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز