استاندار تهران؛

مشکلات استان تهران با تفکر بسیجی مرتفع می شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۲:۵۷:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۴۵۸۸
مشکلات استان تهران با تفکر بسیجی مرتفع می شود
استاندار تهران گفت: امروز بیش از هر زمانی در دستگاه‌های اجرایی به حاکم شدن تفکر بسیجی نیاز داریم چرا که بسیج یک گفتمان، جریان و روح حاکم بر شئونات و اقدامات است و باید در زندگی ما جاری و ساری باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محسن منصوری در همایش بسیج ضمن تبریک این هفته و درود به روح شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای بسیج و شهدای دستگاه اجرایی اظهار داشت: جلسه به مناسبت احترام و اکرام یک ارزش یعنی بسیج تشکیل شده است؛ بسیج ساختار سازمانی و جریان فاخری است که شکل گرفته و روز به روز بالنده تر می شود.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی در دستگاه‌های اجرایی به حاکم شدن تفکر بسیجی نیاز داریم چرا که بسیج یک گفتمان، جریان و روح حاکم بر شئونات و اقدامات است و باید در زندگی ما جاری و ساری باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: محدود شدن به ساختار بسیج کمترین قرائت آن است اما جاری و ساری شدن تفکر بسیجی در تک تک لحظات زندگی نقطه مطلوب است و هدف تعمیم تفکر بسیجی به زندگی است، از اینرو بازخوانی و بازمهندسی فلسفه بسیج مهم است است تا در حوزه کارشناسی، مدیریتی و سیاستگذاری و در همه شمول جاری و ساری شود.

منصوری با اشاره به ویژگی های بسیج گفت: ویژگی اول بسیج پیشتاز و پیشرو بودن است به این معنا که مسئله را شناسایی و حرکت می کند بسیج طبیب دوار به طب است، که در مدیریت نیز به این ویژگی نیاز داریم.

وی ادامه داد: ویژگی دوم بسیج اخلاص است که برکت مضاعف به کار می دهد، این ویژگی تقریباً در خیلی از مراودات و مناسبات فراموش شده، وقتی کار بر مبنای اصول اعتقادی و برای خدا باشد، ضریب می گیرد که با حساب و کتاب مادی نیست، هرچند با گمنامی عجین شده است اما ماندگار است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های بسیج تاکید کرد: ویژگی دیگر بسیج که قابل تعمیم در حوزه اداری می باشد، مردمی بودن است، بسیاری از مواقع با اتکا به قلم، کاغذ و دستور و قاعده و قانون عمل می‌کنیم در حالی که در کل دنیا این امر منسوخ شده و ماموریت های حاکمیت به اجزا تقسیم و مأموریت سپاری به مردم می‌شود که بسیج نمونه موفق این موضوع است.

استاندار تهران عنوان کرد: از شئون مهم حاکمیت امنیت است که در زمینه تامین امنیت نیز بسیج فعال است؛ وقتی شئون مختلف به مردم واسپاری می‌شود به بهترین شکل اداره می شود که امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز بسیاری از موضوعات را به مردم واگذار می کردند که نمونه موفق آن پیشرفت های علمی کشور است.

منصوری تصریح کرد: بسیج یعنی غلبه ارزش‌ها، بسیج غلبه متن موضوعات بر حواشی است و نگاه حل مسئله در بسیج از نکات مثبت می باشد همچنانکه در موضوع کرونا نیز مردم حمایت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: از ویژگی‌های مهم بسیج این است که کار متناسب با امکانات و ظرفیت‌های آن نباید باشد، به قول شهید طهرانی مقدم انسان های ضعیف کسانی هستند که متناسب با امکاناتشان کار می کنند، مهم این است که چند برابر منابع و ظرفیت‌ها کار کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر تفکر بسیجی در دستگاه‌های اداری و اجرایی حاکم شود به توفیق دست پیدا می‌کنیم، ویژگی دیگر بسیج اینکه بسیج یعنی برکت متشکل شدن، وقتی واحدهای کوچک به یکدیگر متصل می شوند اتحاد معنی پیدا می کند و باید این ویژگی در دستگاه‌های اداری و اجرایی تعمیم پیدا کند.

منصوری گفت: بسیج فرآیند بزرگ تربیتی است و دستگاه‌های اجرایی باید دانشگاه تربیت باشند و نیازمند حاکمیت و تحقق روحیه بسیجی هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز