مهار گرانی های افسارگسیخته انتظار به حق مردم از مسئولین است

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۵:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۱۹۰۳۷
مهار گرانی های افسارگسیخته انتظار به حق مردم از مسئولین است
حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته گفت: مهار گرانی های افسارگسیخته انتظار به حق مردم از مسئولین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرقدس ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تلاش برای بهره‌مندی بیشتر از ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: کمک به نیازمندان یکی از سیره‌های ائمه معصومین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) به محرومین و فقرا توجه بسیار داشتند و ملقب به کریم اهل بیت شدند.  

وی گفت: شب‌های قدر فرصت شناخت و ارتباط عمیق با امام زمان(عج) است و باید برای بازسازی خود، جبران گذشته، اصلاح حال و ساخت آینده استفاده کنیم.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه برای ترویج تفکر شهید آوینی باید به هنرهای انقلابی توجه شود، افزود: ارتش جمهوری اسلامی بی‌نظیرترین ارتش جهان است و گوهرهایی مانند شهیدشیرودی‌ها و شهید صیاد شیرازی‌هاست و خدمات مردم یاری ارتش نماد شعار ارتش فدای ملت است.

وی با اشاره به سی‌وهفتمین سیاست‌نامه کلی تامین اجتماعی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: مسوولان امر لازم است توجه جدی به این ابلاغات راهبردی داشته باشند تا درخصوص هدفمندی یارانه‌ها، بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، پوشش تکمیلی بیمه و از بین بردن فقر از جامعه اقدام جدی شود.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اینکه رهبری در دیدار با کارگزاران نظام توصیه‌هایی به مسوولان داشتند، خاطر نشان کرد: مردمی ماندن مهمتر از مردمی بودن است و برخی با مردمی بودن کار را شروع کرده اما مردمی نمی‌مانند و مسوولان باید طوری در جامعه باشند که مردم به سهولت بتوانند به آنها دسترسی داشته و مشکلات خود را ابراز کنند و آنها نیز به سرعت کار آنها را رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: یکی از انتظارات مردم از مسوولان مهار گرانی‌هاست و مسوولان رسیدگی کنند که در یک سال اخیر چرا برنج تولید داخلی اینقدر افزایش قیمت داشته باشد به حدی که مردم خواب برنج را ببینند و دیگر مایحتاج مانند مرغ، گوشت و تخم‌مرغ نیز همینطور است و انتظار داریم از رییس جمهور و قوای سه گانه فکر عاجل در این خصوص انجام دهند.

خطیب نماز جمعه شهرقدس افزود: پدیده زشت روزه‌خوارای در جامعه در حال رواج است و در مدارس، دانشگاه و بازار این مسیله دیده می‌شود و باید طبق قانون به این مسئله رسیدگی شود و از دستگاه قضایی درخواست میشود درخصوص روزه خواری اعمال قانون کند و با کسانی که قبه آن را در ملاعام میشکنند، برخورد قانونی کند و حتی میتواند مجازات را با انجام کار فرهنگی و ترویج روزه‌داری انجام دهند.

وی خطاب به فعالان فضای مجازی گفت: یکی از عرصه‌ها جهاد تبیین دفاع از حدود الهی و پاسخ به شبهات است و دشمن تلاش دارد مسایل اقتصادی را به دین گره بزند و لازم است نسبت به این مسایل با برنامه‌ریزی کار فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز