شهردار باقرشهر: مهمترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی جوان آن است

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۰۸:۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۷۲۵۷
شهردار باقرشهر: مهمترین سرمایه هر کشور  نیروی انسانی جوان آن است
نشست بررسی راهکارهای حمایت از خانواده و جریان سازی گفتمان جوانی جمعیت و چالش های پیش رو در باقرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ در این نشست راهکارهای حمایت از خانواده و جریان سازی گفتمان جوانی جمعیت و چالش های پیش رو با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان ری و مسئولینی از استان تهران و شهرستان ری در سالن همایش عطر یاس بررسی شد.

محسن قضاتلو شهردار باقرشهر ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست بررسی راهکارهای حمایت از خانواده و جریان سازی گفتمان جوانی جمعیت و چالش های پیش رو که در سالن همایش عطر یاس باقرشهر برگزار شد؛ گفت: مهمترین سرمایه هرکشور، نیروی انسانی جوان آن است که این موضوع در محور تصمیم گیریهای تمامی دولت ها قرار دارد.

وی ادامه داد: بحث تحدید نسل و کاهش نرخ رشد جمعیت موضوعی است که توسط مقام معظم رهبری از سال ۱۳۶۸ مطرح شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

او توضیح داد: یکی از شعارهای کشورهای غربی بحث فرزند کمتر ، زندگی بهتر است که این شعارها ضمن قرارگیری در سیاستهای کلان کشور، متاسفانه ضربات فراوانی را به کانون خانواده ها وارد ساخته ، چنانچه در همین کشورهای غربی خود سلبریتیها در حال فرزند آوری بیشتر هستند ولی در کشورهای دیگر به علت وجود مشکلات اقتصادی، آموزشی و درآمدی خانواده ها به سمت پرورش حیوانات خانگی سوق داده میشوند.

وی در ادامه اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری کرده و توضیح داد: بنابر فرمایشات معظم له، کشور ایران به علت داشتن منابع، وسعت و دسترسی میتواند گنجایش رشد جمعیتی تا ۱۵۰ میلیون نفر را داشته باشد که با فرهنگ سازی، به روز رسانی قوانین، حمایتهای دولتها و کمک مردم میتوانیم به این چشم انداز دست یابیم.

شهردار باقرشهر اذعان داشت: در همین راستا، شهرداری باقرشهر در سال ۱۴۰۰ مجددا نسبت به توسعه، تجهیز و راه اندازی فرهنگسرای عطر نرگس با محوریت خانواده  وکارآفرینی اقدام نموده است که با نیاز سنجی و ضرورتهای شهروندی، ضمن راه اندازی کلاسهای آموزشی برای بانوان سرپرست خانوار و برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار ، نسبت به توانمند سازی این بانوان ، برنامه ریزیهای لازم را به عمل آورده که با تداوم و حمایتهای تمامی ادارات و صنایع در قالب مسئولیت اجتماعی، شاهد رشد و توسعه این فرهنگسرا و فعالیتهای آن خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز