‍ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در حوزه فرهنگ تولید محتوی برکارهای زیرساختی ارجحیت دارد

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۱۷:۴۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۸۲۶۷
‍ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در حوزه فرهنگ تولید محتوی  برکارهای زیرساختی ارجحیت دارد
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هیئت همراه، ضمن حضور در فضای معنوی امامزاده عباس(ع) شهر چهاردانگه واقع در بزرگراه آیت الله سعیدی(جاده ساوه) و ادای احترام به مقام شامخ شهداء از چاپخانه تپه سیف واقع در این شهر بازدید کرد و از نزدیک از مشکلات پیش روی تولید در آن مطلع گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ اسماعیلی در سفر تقریباً چهار ساعته خود به شهرستان اسلامشهر با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس، حسین حبیبی فرماندار، محمد خراسانی زاده مدیرکل ارشاد استان تهران و حسین کشاورزیان رییس اداره ارشاد اسلامشهر و جمعی دیگر از مسئولان در دفتر حجت الاسلام و المسلمین نوروزی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اسلامشهر حضور یافتند و درباره مشکلات زیرساختی فرهنگی در این شهرستان به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران،،، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران و نمایندگان فرهنگی و هنری اسلامشهر در روند مشکلات حرفه ای آن ها قرار گرفت و تصریح کرد: در کشور ما با توجه به وجود استعدادها، منابع و جوانان، ناامیدی حرام است و همه قله ها دست یافتنی است. و در این امر نگاه قالب حوزه مدیریت دولتی باید ریل گذاری در بخش های هنر، فرهنگ و رسانه باشد.

وی تصریح کرد: در اُستان ها با سپردن امور فرهنگی به دست نخبگان و جوانان مومن و انقلابی باید شاهد دیده شدن جبهه فرهنگی انقلاب باشیم.

اسماعیلی در فعالیت های فرهنگی، مبحث تولید محتوا را ارجح بر امور زیر ساختی برشمرد و تصریح کرد: به یقین در حوزه تکمیل زیر ساخت ها توقعاتی وجود دارد که تلاش می شود تا روند پروژه های نیمه کاره همزمان به پیش روند و باید گفت در این بخش تاکنون دست آوردهای خوبی نیز حاصل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی طرحی با عنوان "نظام جامع رسانه ای" در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با ریاست خود خبر داد و گفت: خبرنگاران باید دارای هویت باشند و در همین راستا طرح مذکور پس از بررسی کافی برای پیگیری های لازم باید به دولت ارجاع یابد.

اسماعیلی در خصوص جایگاه موسیقی و سرود در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: موسیقی و سرود امروز از مفاخر جمهوری اسلامی است و سرودهای انقلابی تولید شده از ابتدای انقلاب تا کنون شاهدی است بر این مدعا.

وی درباره اهمیت هنر به معنای عام نیز تصریح کرد: هنر باید وسیله ای برای کمال انسان باشد و هیچ علتی برای تشریح جهاد تبیین بهتر از هنر نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت: این وزارتخانه آمادگی دارد تا باتوجه به شناسایی مشکلات زیر ساختی نا تمام فرهنگی در جهت رفع تمام و کمال آن ها گام بردارد و یا طرح های جدیدی را آغاز کند.

در انتهای مراسم با اهداء لوح یادبود از تعدادی از نخبگان فرهنگی و هنری شهرستان اسلامشهر تقدیر شد.


photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۲_۱۸-۴۵-۴۵ (2)

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز