مرده ی متحرک

۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۰۹:۵۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۱۵۲۶
مرده ی متحرک
تجاوز و تعرض وحشیانه ترین عملی است که می تواند برای یک انسان پیش بیاید زیرا همیشه افراد بیمار هستند و در صورت بروز چنین مشکلی خا طره ی نا خوشایند آن تمام طول عمر فرد را در گیر می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ خا نم جوانی برای بیان مشکل خود به دایره ی مشاوره و مددکاری کلانتری مراجعه  و مشکل خود را اینگونه مطرح کرد:

من در یک خانواده ی بسیار خوب بزرگ شدم اما متاسفانه مشکلی که برایم پیش آمده مرا زمین گیر کرده است در واقع من در عمرم فقط یک بار ترسیدم و همان بلای جانم شده است و مرا به یک مرده ی متحرک تبدیل کرده است .

ماجرا از این قرار است وقتی 9 ساله بودم مادرم مرا نزد  یکی از اقوامش سپرد تا برای خرید به بیرون برویم اما متاسفانه آن شخص نامردی کرد و مرا به باغی کشاند و مورد تعرض قرار داد انقدر مرا تهدید کرد و ترساند که از آن زمان نتوانسته ام حتی کلامی بر زبان بیاورم .

 من موقعیت مالی ، تحصیلی و شغلی خوبی دارم اما هرگز نتوانستم بعد از آن اتفاق شوم خوشحال زندگی کنم دیگر از این وضعیت خسته شدم اژآنقدر که الکی مجبورم فیلم بازی کنم حتی چندین بار دست به خودکشی زده ام اما متاسفانه هر بار  نجاتم می دهند

چند وقتی هم می شود که به مواد مخدر از جمله هروئین روی آورده ام، قرص های توهم زا و شادی آور استفاده میکنم تا شاید از این وضعیت برزخ وار نجات پیدا کنم هیچ راهکاری به ذهنم نمی رسد برای مقابله با این بحران نه می توانستم به کسی بگویم و نه کاری از دستم بر می آمد..

 فقط به خاطر اینکه چند لحظه ایی هم شده همه چیز را فراموش کنم به مواد روی آوردم اما آن روز سیاه تا ابد در ذهن من  هست و نمی توانم به مردی اعتماد کنم و زندگی مشترکی داشته باشم فکر میکنم همه ی مرد ها اینگونه هستند گاهی می ترسم تنهایی بیرون بروم والدینم خیلی عذاب می کشند که دلیل این همه استرس واضطراب من چیست اصلا علت خودکشی های مداوم من چیست  درمانده ام سر دو راهی قرار گرفتم از مرگ میترسم از زندگی بیشتر وحشت دارم چه کنم چه کنم چه کنم و...

نظر کارشناس مشاور و مددکار کلانتری 13طلائیه : خانم سمیرا رحمتی ترکاشوند

تجاوز و تعرض وحشیانه ترین عملی است که می تواند برای یک انسان پیش بیاید زیرا همیشه افراد بیمار هستند ودر صورت بروز چنین مشکلی خا طره ی نا خوشایند آن تمام طول عمر فرد را در گیر می کند. و از همه مهمتر اینکه افراد ی که مورد تعرض قرار می گیرند مستعد بیماری های روان از جمله افسردگی و اضطراب و یا اختلالات شخصیت هستند.

 در کیس مورد نظر نیز به دلیل ناتوانی جهت بیان احساسات خود و کتمان کردن این موضوع دچار افسردگی مزمن شده که نیاز به جلسات روان درمانی توسط روانشناس بالینی دارد.

توصیه و راهکارها :

و اما مهمترین کاری که والدین جهت پیشگیری از این چنین مشکلات می توانند انجام دهند به قرار زیر است :

مراقب باشند و کودکان خود را دست افراد مطمئن بسپارند .

رابطه ی عاطفی مناسبی را با فرزندان خود برقرار کنند و چگونگی بیان احساسات منفی را به آنها بیاموزند تا فرزندان به آنها اعتماد نمایند و مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند .

والدین کوچکترین تغییری را که در فرزندانشان می بینند بهتر است حساسیت نشان دهند وعلت را جویا شوند .

و همچنین فرزندان را عادت دهند تا وقایع روز را برای آنها تعریف کنند

آموزش های لازم را جهت مراقبت از خود ارائه دهند تا به افراد غریبه اعتماد نکنند و با آنها جایی نروند.

اصلاح سبک زندگی افراد آسیب دیده با مراجعه به موقع به مراکز مشاوره

مراقبت و پیگیری سیر درما ن در جهت جلوگیری از عوارض

نویسنده : سمیرا رحمتی -  فرما ندهی انتظامی  غرب استا ن تهران

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز